Videogames van de jaren 80/90- post hier je ervaringen.

Origineel geplaatst door 6 trak
Synth Nerd 3D (SF edition) 8o)

dit is dus niet ge-fotosoept maar een ingame screenshot, ff voor den doidelijkheid)

:D :okdan:

op de amiga 500.turrican en speedbal II van de bitmap brothers ongelofelijk, die muziek erbij....dat heeft m'n electronische-muziek tik compleet gekickstart..

Origineel geplaatst door MrRudi
Het eerste spel dat ik speelde was Jet Pac op een Sinclair ZX Spectrum, toen was ik een jaar of 6 denk ik. Het spel was van Ultimate! (play the game). Deze gamesstudio bestaat nog steeds trouwens, alleen zijn ze sinds 1985 doorgegaan onder de naam Rare Ltd. (oa bekend van Donkey Kong Country, Battletoads en Killer Instinct).

Na de Spectrum heb ik een MSX2 gekocht, met als de absolute uitblinkers onder de spellen (oa):
- Metal Gear 1 (1987)
WAT een geweldig spel...zelfs vandaag de dag nog, prachtige muziek, superspannend...ik heb medelijden met de hedendaagse gamers die pas van Solid Snake hoorde toen Metal Gear Solid in 1997 uitkwam. Die hebben heel wat gemist!

- Final Fantasy (1987)
Goed jaar dat 1987, ik denk dat ik Final Fantasy niet echt hoef toe te lichten of wel? De bestlopende en meest verkopende RPG serie ter wereld. Ik ben zelf die-hard fan van deze serie en verzamel alles wat er mee te maken heeft :)

- Ancient Ys Vanished the Final Chapter (1988 )
Tweede deel uit de 'Ys' RPG serie van Nihon Falcom en bijzonder goed, na Final Fantasy mijn favoriete RPG's. Je moest wel geschift zijn om deze spellen te spelen trouwens want ze waren alleen in het Japans te verkrijgen :)

- SD-Snatcher (1989)
Van dezelfde maker als Metal Gear, SD-Snatcher was een fantastisch cyberpunk sci-fi detective verhaal die je als combinatie kan zien van 'Invasion of the Body Snatchers' en 'Blade Runner'. De muziek bij die spel was gemaakt door punk/funk/rock grootheid Masahiro Ikariko (grootheid in Japan he) en dat merkte je, ook al had je maar 4 kanalen :)

Ook op de Amiga heb ik nog wel wat leuke spellekes gespeeld, maar ik heb er zelf nooit 1 gehad. Alien Breed is fantastisch, Agony (met muziek van Jeroen Tel!), It came from the Desert and Logical zijn zo wat namen.

Voor de oud-MSX'ers: het arrangeren van oude MSX muziek is een hobby van mij en wat vrienden, dus fans zouden eens kunnen kijken op http://www.generation-msx.nl/arranger (volledige nummers wil ik op verzoek wel posten!)

En games...sjah, de games uit de jaren 80 (met name de MSX games) hebben er toch voor gezorgd dat ik:
1) muziek ben gaan maken
2) Japanofiel ben geworden
3) zelf OOK gamedeveloper wilde worden! en
4) dat me dat ook gelukt is :)

jeroen tel: helmonder toch? ja uiteraard

Origineel geplaatst door cirkelzaag
op de amiga 500.turrican en speedbal II van de bitmap brothers ongelofelijk, die muziek erbij....dat heeft m'n electronische-muziek tik compleet gekickstart..

aha..die Avatar van je kwam me al bekend voor....

Overigens prima muziek die tunes van Turrican (voor computer-muziek dan) :okdan:

"gekickstart"...da's wel een treffend woord i.c.m. de Amiga ;)

De muziek van Hybris & Battle Squadron was overigens ook wel aardig...van ene Paul van der Valk

Wow! Maniac Mansion Deluxe!

Wow! Maniac Mansion Deluxe!

Een aantal liefhebbers heeft Lucasfilms' fantastische Maniac Mansion opnieuw geprogrammeerd...
Gratis te downloaden! HIER!

It’s done! The latest adventure game from LucasFan Games is available now! Its name: Maniac Mansion Deluxe! After eight months of making we are proud to announce a 256-colour remake of the mother of all point & click-adventures! With its improved SCUMM-interface, digital sound effects and continuous background music it’s the best Maniac Mansion ever made! Get your copy today!

mmd01.gif

Als dàt geen goed nieuws is!

C64 : Who dares Wins , Burning Rubber, Pitstop 2 , Davy Crocket , B.C. Quest For Tires (JAA!!) , Exploding Fist , Ghostbusters! en al die spellen waar ik de naam niet meer van weet! ;{

286/386/486 Star Control II!!! ik heb BTW dat hyperspace muziekje nog geremixed!

Origineel geplaatst door Bahamut
STAR CONTROL 2 (Accolade, PC)
1 van de gaafste PC spellen ooit. dat melee met die ruimtescheepjes is meesterlijk.

snap7.jpg

JAA!! :D

jaaaah! Retro games! :D
Bij mij begon het volgens mij met de commodore 64 maar ik zou bij god niet meer weten wat ik daarop speelde, het ding werd op een gegeven moment ook uit ons huis gejat bij een inbraak dus we gaan verder met de MSX II! Met van die Konami cartridges erbij (een diskdrive had ik niet) met Nemesis II, Penguin Adventure, Kings Valley 2 (die muziekjes spoken nog steeds door m'n kop).

Ik had ook een tape machine maar dat is me geloof ik maar één keer gelukt om te laten werken. Een vriend van me had wel een diskdrive en daar speelde ik dan Zanac of Knightmare en zo. Hele coole spellen, en ook leuk dat het ding twee cartridge-slots had. Je kon Nemesis II en Penguin Adventure er tegelijk in doen en dan kreeg je een vliegende penguin in plaats van een ruimteschip :D Soort voorloper van Parodius op de SNES dus.

En toen kregen we een NES. Eerst natuurlijk veel Super Mario en Duckhunt gespeeld, later Rush 'n Attack
en Double Dragon, en Zelda natuurlijk en niet te vergeten: Metroid

Dan natuurlijk de Snes, die ik van alle consoles het meest gespeeld heb. Secret of Mana was heel vet, en natuurlijk Star Fox (wow, 3D graphics!) en Stunt Race FX. Contra/Probotector, Zelda A link to the Past, Donkey Kong Country (revolutionaire graphics, en erg sfeervol vond ik). UN Squadron was cool:
en van Vortex vond ik de muziek altijd erg mooi.

Nu heb ik geen console meer, maar op de PC speel ik op het moment Homeworld 2, Hidden and Dangerous 2, Knights of the Old Republic en Ground Control. Ik wil wel een Gamecube eigenlijk, al was het alleen maar voor Metroid Prime :)

Origineel geplaatst door donbrasco
choplifter ! :halleluja

en dan lekker al die mannetjes neerknallen ipv. redden zeker 8o)

ik moet alleen nog een stuk van deel 5 en dan heb ik Bomberman 1 t/m 5 op de SNES uitgespeeld (alles met 2 players via netplay)
Bomberman rules :halleluja

Pitfall en pole racer op de atari 2600.

Dan was er nog een soort pacman maar dan met honden en katten...
Klinkt dat iemand bekend? Ik zou niet meer weten hoe dat spel heet.

En op de sega 8 bit:
Moonwalker!! geweldig spel!
Alex the kid in wonderland
My Hero
Sonic
Rambo was ook c00l met dat pistool er bij euh lightphaser geloof ik.
En natuurlijk operation Wolf.

Ohw.. en dan was er nog de C16 (ipv 64)
En daar had ik een paar van die text only adventures op.
Die waren nog het aller leukst! :halleluja

Heb een tijdje geleden nog wat tijd verpest met dat soort spelletjes online:

http://play.net/

Vooral niet kijken :smeris:

Ik ben alle namen van C64 games vergeten. Op de Sega 8 bit vondt ik Sonic wel erg leuk. En op de nintendo natuurlijk Mario Bros.

w00t =)

Ik heb laatst voor een project voor school nog een bomberman clone in java geprogged (samen met een groep van 6 man): Het is gebouwd in Java en je kunt in principe met oneindig veel mensen tegelijk spelen (theoretisch uiteraard). Het level wat erin zit is de school (fontys eindhoven 3e verdieping) en je kunt die met een excell sheet zo aanpassen.

Staat op sourceforge voor geinteresseerden.. maar beware: het kan LANG niet op tegen atomic bomberman of dynablaster!!! Het heet 'bombaman'.

En dan hebben we nog een online simcity waar we op dit moment ook aan werken. Hier is de URL:
http://pixelcity.mine.nu

Ohja,

Mijn amiga topgame list:

- Interphase
- Cytron
- Turrican II & III
- Ghouls n Ghosts

M'n C64 toplist:

- Delta
- Giana Sisters
- Mr robot
- Aztec challenge

Re: Wow! Maniac Mansion Deluxe!

Re: Wow! Maniac Mansion Deluxe!

Origineel geplaatst door Hanz
mmd01.gif

Als dàt geen goed nieuws is!
zeker goed nieuws... ben hem nu, na een aantal ad-omwegen, aan het looien... ben benieuwd!
weet jij nog hoe je hem uitspeeld dan Hanz? (6 weet het ongeveer) :D
er zijn nl. een aantal mogelijkheden gebasseerd op je gemaakte selectie van karakters... als je bijv. micheal kiest in je team dan zul je iets met fotografie moeten doen, kies je bijv. bernhard dan moet ie iets fixen qua electronica...
brilliant spel iig...

Back