chrizz
.
Origineel geplaatst door 6 trak
Synth Nerd 3D (SF edition)
dit is dus niet ge-fotosoept maar een ingame screenshot, ff voor den doidelijkheid)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door 6 trak
Synth Nerd 3D (SF edition)
dit is dus niet ge-fotosoept maar een ingame screenshot, ff voor den doidelijkheid)
Origineel geplaatst door MrRudi
Het eerste spel dat ik speelde was Jet Pac op een Sinclair ZX Spectrum, toen was ik een jaar of 6 denk ik. Het spel was van Ultimate! (play the game). Deze gamesstudio bestaat nog steeds trouwens, alleen zijn ze sinds 1985 doorgegaan onder de naam Rare Ltd. (oa bekend van Donkey Kong Country, Battletoads en Killer Instinct).
Na de Spectrum heb ik een MSX2 gekocht, met als de absolute uitblinkers onder de spellen (oa):
- Metal Gear 1 (1987)
WAT een geweldig spel...zelfs vandaag de dag nog, prachtige muziek, superspannend...ik heb medelijden met de hedendaagse gamers die pas van Solid Snake hoorde toen Metal Gear Solid in 1997 uitkwam. Die hebben heel wat gemist!
- Final Fantasy (1987)
Goed jaar dat 1987, ik denk dat ik Final Fantasy niet echt hoef toe te lichten of wel? De bestlopende en meest verkopende RPG serie ter wereld. Ik ben zelf die-hard fan van deze serie en verzamel alles wat er mee te maken heeft
- Ancient Ys Vanished the Final Chapter (1988 )
Tweede deel uit de 'Ys' RPG serie van Nihon Falcom en bijzonder goed, na Final Fantasy mijn favoriete RPG's. Je moest wel geschift zijn om deze spellen te spelen trouwens want ze waren alleen in het Japans te verkrijgen
- SD-Snatcher (1989)
Van dezelfde maker als Metal Gear, SD-Snatcher was een fantastisch cyberpunk sci-fi detective verhaal die je als combinatie kan zien van 'Invasion of the Body Snatchers' en 'Blade Runner'. De muziek bij die spel was gemaakt door punk/funk/rock grootheid Masahiro Ikariko (grootheid in Japan he) en dat merkte je, ook al had je maar 4 kanalen
Ook op de Amiga heb ik nog wel wat leuke spellekes gespeeld, maar ik heb er zelf nooit 1 gehad. Alien Breed is fantastisch, Agony (met muziek van Jeroen Tel!), It came from the Desert and Logical zijn zo wat namen.
Voor de oud-MSX'ers: het arrangeren van oude MSX muziek is een hobby van mij en wat vrienden, dus fans zouden eens kunnen kijken op http://www.generation-msx.nl/arranger (volledige nummers wil ik op verzoek wel posten!)
En games...sjah, de games uit de jaren 80 (met name de MSX games) hebben er toch voor gezorgd dat ik:
1) muziek ben gaan maken
2) Japanofiel ben geworden
3) zelf OOK gamedeveloper wilde worden! en
4) dat me dat ook gelukt is![]()
Origineel geplaatst door cirkelzaag
op de amiga 500.turrican en speedbal II van de bitmap brothers ongelofelijk, die muziek erbij....dat heeft m'n electronische-muziek tik compleet gekickstart..
It’s done! The latest adventure game from LucasFan Games is available now! Its name: Maniac Mansion Deluxe! After eight months of making we are proud to announce a 256-colour remake of the mother of all point & click-adventures! With its improved SCUMM-interface, digital sound effects and continuous background music it’s the best Maniac Mansion ever made! Get your copy today!
Origineel geplaatst door Bahamut
STAR CONTROL 2 (Accolade, PC)
1 van de gaafste PC spellen ooit. dat melee met die ruimtescheepjes is meesterlijk.
![]()

Soort voorloper van Parodius op de SNES dus.
Origineel geplaatst door donbrasco
choplifter !![]()

Origineel geplaatst door Soundtrooper
en dan lekker al die mannetjes neerknallen ipv. redden zeker![]()

zeker goed nieuws... ben hem nu, na een aantal ad-omwegen, aan het looien... ben benieuwd!Origineel geplaatst door Hanz
![]()
Als dàt geen goed nieuws is!