Videogames van de jaren 80/90- post hier je ervaringen.

Legions Of Death... ook loik:

Attachments

• legions.jpg
    legions.jpg
    67,7 KB · Bekeken: 95
Laser Squad.... eigenlijk de voorloper van X-Com.... uuuuuuren aan verloren...

Laser_Squad_intro.gif

missions.gif
weapons.gif

place.gif
turn1.gif

Speaking of which, ik zie dat ook van deze geweldige game een nieuwe versie is, van dezelfde makers van Laser Squad en de X-COM serie! -> http://www.lasersquadnemesis.com/index.htm

ScreenShot2.jpg

Wil je de scan van m'n X-Com doos even zien, soms?
Ik zit toevallig net in het dilemma om mijn garage op te ruimen, ik heb daar drie verhuisdozen vol netjes gekochte spelletjes staan. En dat was nog uit m'n latere Amiga / vroege PC tijd; ik geef direct toe dat ik in de Commodore 64 tijd maar iets van 3 spelletjes eerlijk heb gekocht - dat was trouwens nog behoorlijk veel in verhouding tot m'n vriendjes op de basisschool... :D

Ik vind trouwens wel dat ik mezelf netjes aan de belofte heb gehouden: "later, als ik wat geld heb, koop ik de goeie spelletjes gewoon".

Wat wel opvallend is: al de emulator games die je nu tegenkomt zijn gewoon de gekraakte versies van vroeger!
Compleet met intro en al! :D Ik vermoed dat het komt omdat de gekraakte versies netjes in één file staan ipv als multiloader en ook omdat de belachelijke toenmalige kopieerbeveiliging (bijv. het Lucasfilm codewheel) dan werd verwijderd... :)

En nu jij, 6... kom op, met de billen bloot! :kont: (strikt virtueel dus, gaarne!)

Oh ja, en die HL2 die niet wilde draaien, die is dus gewoon legaal. Dat haat ik pas écht, iets kopen en het werkt nóg niet! :(

Origineel geplaatst door Hanz
En nu jij, 6... kom op, met de billen bloot! :kont: (strikt virtueel dus, gaarne!)

Oh ja, en die HL2 die niet wilde draaien, die is dus gewoon legaal. Dat haat ik pas écht, iets kopen en het werkt nóg niet! :(
hahaha dan voel je je genaaid zeg :D

maar erm... ok ff virtueel in de blote kont:

C64: none
Amiga: none
Atari: none
Pc: none

kijk, da's nog eens eerlijk he? :engel:

Origineel geplaatst door 6 trak
hahaha dan voel je je genaaid zeg :D

Zeker weten! Het zal niet de eerste keer zijn dat een super gehyped spel nooit helemaal goed werkend is gekomen, terwijl ik er goed voor heb gelapt. Tegenwoordig ben ik een stuk kritischer geworden op dat soort dingen; eerst de kat uit de boom kijken, dus - en liefst eerst de shareware versie of de trial proberen!

Maargoed, die HL2 heb ik draaiend, inmiddels. Vaaaag probleem, vaaaag verholpen. Moooooi spel, dat wel!

kijk, da's nog eens eerlijk he? :engel:

Heel eerlijk... maar eh...

Bericht door een moderator:
Het is op dit forum niet toegestaan te discussieren over illegale software! :smeris:

Maargoed, die HL2 heb ik draaiend, inmiddels. Vaaaag probleem, vaaaag verholpen. Moooooi spel, dat wel!
gefeli namens een mede HL lunatic! :mega:

Heel eerlijk... maar eh...

Bericht door een moderator:
Het is op dit forum niet toegestaan te discussieren over illegale software! :smeris:
[/B]

...

maar erm Hanz, maak je nog ff een foto van die 3 verhuisdozen (qua inhoud dan) voordat je ze misschien wegkukeld?

fuckediefuck...kom ik deze threat op vrijdagmiddag om 17:00 tegen.....
waar al weer een tijdje aan loop te denken is het volgende:
op de amiga had je op een gegeven moment een spel waarbij je iemand moest opereren....weet a) uberhaupt iemand wat ik bedoel en b) is het ooit iemand gelukt om verder te komen dan alleen maar een snee te maken...bij mij bloede de patient altijd dood....tja, ben geen dokter he...

Ah, dat is deze:

LifeAndDeath.jpg

Hier nog een review: http://www.classicgaming.com/amigareviews/lifeandd.htm
Vond het niet bepaald een leuk spel; je kon het inderdaad niet snel goed doen.
Werd algauw een spelletje van "je naam graveren met de scalpel", "overdosis electroshocks voor beginners" en "verstop de spons en naai de patient dicht". }:|

Laatst gewijzigd:
Ja geinig, ik had zoiets op m'n Gameboy... maar dan met zonder MIDI... :D

Een echte Amiga klassieker, ik krijg er werkelijk tranen van in m'n ogen... de RSI Megademo.
Geen game, ik weet het, maar toch voor mij hét ultieme Amiga moment:
Ik had de betreffende disks al weken thuis liggen, na lang sparen eindelijk een Amiga 500 gekocht bij de Makro...
Aangesloten, aangezet en als aller-aller-eerste díe magische RSI disk erin:

Loader.jpg

PartI.jpg

PartII.jpg

etc. etc. - iedere part compleet uitgekeken en geluisterd, en dan weer verder... 2 hele disks lang! :D

ZIPJE met een paar MODs uit deze demo: http://www.fraserking.co.uk/amiga/tunes/rs1.zip

Laatst gewijzigd:
Ah nee... even gezocht (nog best lastig trouwens!)... het heette FaceBall 2000... uit 1991... slogies tog! ;)

cartridge.gif

screenshot1.gif
screenshot6.gif
screenshot4.gif

Toch leuk:
It features the ability to play with more than 4 players (the only game to my knowledge to accomplish this).
Its also the ONLY First Person Shooter for the original gameboy system.

FaceBall fansite (!): http://faceball2000.gbadvanzed.com/index.html

over HL2 niet draaien, een beetje prutsten met instellingen kan wonderen doen

bij mij draait hij al veel beter, nu al op 1024 x 768, dat is veel beter

en 800 x 600 is niet ideaal als je op een 19" speelt. zeker niet als je 1200 x 1600 gewend bent

kwa oude spellekes, die dat ik mij nog herinner als beestig goed zijn

wolf 3d, de volledige doom serie, quake 1, star wars spellekes, mortal combat tot deel 3, duke nukem, unreal, ...

sjezus ja.. ik herinner me ook nog, bejaarde gast die ik nu ben :) ;) de eerste keer dat ik die Amiga 500 uit de kartonnen doos schoof. Heb me geloof ik nog nooit zo blij gevoeld..
Ach ja, die Atari 2600 bezorgde me ook slapeloze nachten van schuldgevoel t.o.v. mijn ouders die het hadden aangeschaft. Maar retegoed dat die Pac-Man was!!
* Naton zipt van zijn flesje wijn..
..

1 van de beste spellen, hij is ntlk al genoemd, is 'THEXDER'- en dan die voor de voorloper van de MSX natuurlijk. Zo waarzinnig moeilijk, en die melancholische muziek erbij.. een winner. (ga hem nu direct spelen)8D

Origineel geplaatst door waxx
over HL2 niet draaien, een beetje prutsten met instellingen kan wonderen doen

bij mij draait hij al veel beter, nu al op 1024 x 768, dat is veel beter

en 800 x 600 is niet ideaal als je op een 19" speelt. zeker niet als je 1200 x 1600 gewend bent
ik vind dat persoonlijk nogal behoorlijk overkill eerlijk gezegd, het zijn immers toch bewegende beelden...
allemaal nergens voor nodig... maar goed...

Origineel geplaatst door 6 trak
ik vind dat persoonlijk nogal behoorlijk overkill eerlijk gezegd, het zijn immers toch bewegende beelden...
allemaal nergens voor nodig... maar goed...

Ach... ik speel 'm in 1920 x 1080... da's toch wel de minimale resolutie op 23" widescreen.... (pats pats :D)
Valt me nog mee hoe soepel hij loopt op die resolutie, en dat op een 2 jaar oude PC!

Damn - wel een game die slecht is voor je hart. Ben ik de enige die om de haverklap op Quick Save ramt? :o:

Back