Videogames van de jaren 80/90- post hier je ervaringen.

JEUZ! ik ben weer helemaal retro de laatste tijd met Cannon Fodder (1993) op den emulator... hij blijft super geinig! :mega:
punt is alleen dat na mission 22 de emulator er mee ophoud (fatal error o.i.d) :( ik kan me nl herinneren op de 'echte' amiga dat het doorliep tot 24 missions volgens mij, de laatste speelde zich af underground in de sewers en was knetter moeilijk maar uiteindelijk wel te doen...

Cannon_Fodder_(E)(803).png

Cannon_Fodder_(E)(2810).png

er zijn trouwens wel meer games die maar half werken, desert strike bijv. kapt er ook mee na level 2... :frons:

Laatst gewijzigd:
" War. It's never been so much fun.
War. It's never been so much fun.
Come to your brother.
Kill him with your gun.
Leave him lying in his uniform, dying in the sun.
War. It's never been so much fun. "

Jops en Jools, ik zal jullie nooit vergeten =(

Origineel geplaatst door 6 trak
CAPCOM! die maken wel meer van die games met 'griezel thema's' zo was bijv. Ghost'n'Goblins een favo van mij!

Ja, die had ik op de C64.:) Gargoyle's quest was daar ook een soort vervolg op.

ik kocht een jaar of 12 geleden een atari st, om muziek mee te maken, maar kreeg daar later ook wat spelletjes bij. een hoop troep, maar 1 spel was ik werkelijk helemaal weg van, ik vergat zelfs dat je met die atari ook nog muziek kon maken!
dat spel was dungeon master.
ik heb het diverse keren uitgespeeld. ook de opvolgers daarvan, en de vele klonen die daarop uitkwamen.(eye of the beholder, lands of lore, noem maar op)
ik vind de computerspellen van tegenwoordig echt bar slecht. af en toe zie ik nog iets leuks, zoals arx fatalis, maar het meeste is mij te agressief geworden.ook die rpg,s waar je vanboven op kijkt intresseren mij niet zo.
en bovendien lijkt het wel alsof je voor ieder nieuw spel tegenwoordig ook een nieuwe computer of videokaart. ed nodig hebt! :(
voor het orginele dungeonmaster spel kun je hier terecht

http://dmweb.free.fr/

Origineel geplaatst door isnieZot
niemand die Half Life 2 speelt?

Ik speel soldat. Een retrostyle (2D) oorlogspel, met een knipoog naar Worms. Leuke multiplayer game. En *gratis*

Vraag me zelf af hoever ontwikkelaars de 3d wereld nog gaan strekken.. Het leuke van systemen zoals Amiga, c64, snes en msx was dat ze beperkt waren qua grafische mogenlijkheden, en dus moesten de programmeurs alles doen om de Gameplay super te maken. ..

proceed.

heeft iemand die nieuwe prince of persia al een flink eind gespeeld! ik heb hier nu een demo, maar volgens mij is het alleen nog maar hakken en zagen geworden, en zijn de puzzle elementen nu echt voor goed verdwenen! :(
ik weet het niet, want ik kwam geeneens van dat schip in het begin af

ik speel wel half life 2, en dan vooral counterstrike source ea mods ervan. De singleplayer is ook wel goed, maar ik speel toch liever online tegen echte mensen.

maar doom heeft ook weer een nieuwe versie, die wel ok is aan de demo te zien, ik ga die ook eens uitchecken. (dit was wel off topic)

doom was mijn favoriet spelletje van de early 90's, voor unreal en half life kwamen.

quake vind ik nu niets meer, maar vroeger speelde ik dat wel graag. idd vooral quake 1 & 2

speelde er hier iemand ook warcraft of diablo, die waren ook beestig goe

Origineel geplaatst door bliepertronic
heeft iemand die nieuwe prince of persia al een flink eind gespeeld! ik heb hier nu een demo, maar volgens mij is het alleen nog maar hakken en zagen geworden, en zijn de puzzle elementen nu echt voor goed verdwenen! :(
ik weet het niet, want ik kwam geeneens van dat schip in het begin af
als je een groot fan bent van P.O.P. moet je zeker ook eens Flashback proberen... wat een geweldig spel!

Back