Welke monitors heb jij?

Welke monitors heb jij?

• Spirit absolute 2

Stemmen: 40 6,4%
  • Behringer Truth

Stemmen: 49 7,9%
  • Tannoy Reveal (active)

Stemmen: 48 7,7%
  • Event 20/20 (Bas)

Stemmen: 9 1,4%
  • Genelec 10xx

Stemmen: 35 5,6%
  • Mackie HRx24

Stemmen: 33 5,3%
  • Alesis

Stemmen: 58 9,3%
  • Adam

Stemmen: 22 3,5%
  • Yamaha NS10(m)

Stemmen: 8 1,3%
  • Krk Vx

Stemmen: 35 5,6%
  • Samson Resolv

Stemmen: 12 1,9%
  • Dynaudio BM-xxa/p

Stemmen: 38 6,1%
  • PMC TB2

Stemmen: 6 1,0%
  • Zelfbouw

Stemmen: 9 1,4%
  • Hij staat er niet bij

Stemmen: 221 35,5%

• Totaal aantal stemmers
    623
Ik zei Vifa omdat ik de tweeters meende te herkennen... Vifa XT300 ? Volgens mij wel hoor.. edit; zie net van niet dus. :D

Wellicht is het leuk om zelf een hypex amp te bouwen, met die ucd modules. =class D :{ en niet duur!

Class D heeft een hoog rendement, maar voor de geluidskwaliteit is klasse A/B toch beter?

Origineel geplaatst door Flesje
Ik zei Vifa omdat ik de tweeters meende te herkennen... Vifa XT300 ? Volgens mij wel hoor.. edit; zie net van niet dus. :D

Wellicht is het leuk om zelf een hypex amp te bouwen, met die ucd modules. =class D :{ en niet duur!

Origineel geplaatst door ivosp
Class D heeft een hoog rendement, maar voor de geluidskwaliteit is klasse A/B toch beter?
Dat hangt er vanaf hoe goed de versterker gebouwd is. In theorie hebben technologieën als Class H en Class D de potentie om superieure klankkwaliteit te leveren en dat zie je bij veel toepassingen ook daadwerkelijk gebeuren. Wanneer de bouwer zijn werk echter niet zo goed heeft gedaan dan merk je dat ook direct, het geluid klinkt dan kil en heeft last van een soort ultrasone vervorming die de hoge frequenties beïnvloed. Indien goed toegepast is deze technologie in alle opzichten beter dan diens voorgangers.

Wel apart. In caraudio land zie je dat bijna alle topversterkers nog altijd a/b zijn en alleen subwooferversterkers of goedkopere amps klasse D zijn.

Origineel geplaatst door FrankH
Dat hangt er vanaf hoe goed de versterker gebouwd is. In theorie hebben technologieën als Class H en Class D de potentie om superieure klankkwaliteit te leveren en dat zie je bij veel toepassingen ook daadwerkelijk gebeuren. Wanneer de bouwer zijn werk echter niet zo goed heeft gedaan dan merk je dat ook direct, het geluid klinkt dan kil en heeft last van een soort ultrasone vervorming die de hoge frequenties beïnvloed. Indien goed toegepast is deze technologie in alle opzichten beter dan diens voorgangers.

Re: Re: Een Theorie:

Re: Re: Een Theorie:

Origineel geplaatst door Ro9
Ik denk dat de aantrekkelijke prijs/kwaliteit verhouding oorzaak is vh feit dat veel (beginnende) muzikanten ze hebben staan.
Dit wil niet automatisch zeggen dat het de beste zijn ,alhoewel ze wel erg goede reviews krijgen.

Wat ik eigenlijk probeerde te zeggen:

Die Yamaha NS10 zijn ook niet de beste monitors maar omdat iedere studio ze had staan hadden ze gezamelijk dezelfde referentie. Daardoor zijn ze nu zo gewild, en niet omdat ze goed klinken.

Origineel geplaatst door ivosp
Wel apart. In caraudio land zie je dat bijna alle topversterkers nog altijd a/b zijn en alleen subwooferversterkers of goedkopere amps klasse D zijn.
Ik praat over Pro-Audio.
Daarin maken steeds meer top versterkers gebruik van Class-D schakelingen.

Re: Re: Re: Een Theorie:

Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®

Die Yamaha NS10 zijn ook niet de beste monitors maar omdat iedere studio ze had staan hadden ze gezamelijk dezelfde referentie. Daardoor zijn ze nu zo gewild, en niet omdat ze goed klinken.

Soory hoor, maar ik ben nog nooit in een echte studio een setje alesis tegengekomen. Op, met alle respect, "slaapkamerstudio's" geloof ik graag dat ze veel gezien zijn...

Origineel geplaatst door mavn
Dat roze bigint af en toe een beetje op mijn zenuwen te werken...

ik vind het een leuke kleur
misschien als je de rest van je ruimte ook wat vrolijker kleurt?

Re: Re: Re: Re: Een Theorie:

Re: Re: Re: Re: Een Theorie:

Origineel geplaatst door mavn
Soory hoor, maar ik ben nog nooit in een echte studio een setje alesis tegengekomen. Op, met alle respect, "slaapkamerstudio's" geloof ik graag dat ze veel gezien zijn...

Inderdaad, klopt volledig, ik heb een slaapkamerstudio....:dj: .

Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®

Ik heb eens horen zeggen dat de NS10 ook zo populair zijn omdat ze ook goed weergeven hoe de uiteindelijke mix zou kunnen klinken door een Hi-Fi, waar de mixjes uiteindelijk goed moeten klinken om centjes te verdienen.

Zou dit kunnen kloppen?

nog iemand met genelec 8040's hiero?
ik overweeg ze binnenkort aan te schaffen...

Origineel geplaatst door Maks
nog iemand met genelec 8040's hiero?
ik overweeg ze binnenkort aan te schaffen...

Je mag ze van mij hebben voor 1200euro . Pas paar maandjes oud.

even jullie doen watertanden ik heb dus dit model:

http://www.serveurlibre.com/alban/yamahaNS40.html

Yamaha Ns40m. Ik heb ze overgekocht van een zeer grote studio, via een midsize winkel, die besloot om na maar wallmount te gaan

Manlief ben ik blij dat ik dat deed.

Ik heb er een RA300 van alesis bij genomen. Ik denk dat niks belangrijker is dan op welke monitors je mixt/mastert. niet welke synths je gebruikt, niet welke hardware.... maar goed. laat ik nou stoppen met blasé doen en gewoon eerlijk zeggen dat ik een lucky bastard ben met overigens een goed oog want een aantal dommekloten hadden al vanalles gekocht bij die winkel en telkens ze die lieten zien zeiden ze ja maar je kan ze niet laten horen, of dat ziet er te ouderwets uit...

Never mind. ik zag ze staan en ik versteef want als je die ooit ziet staan...

Niet nodig om te zeggen dat ik denk dat de mensen geschift zijn ze goedkoop weg te doen.

BTW er staan Ns10 te koop niet bij mij maar ergens op het forum nog geen 200 euro dacht ik... ook goed gek.

als ik nu geen monitors had zou ik opnieuw naar deze op zoek gaan. Maar als ik ze niet vond zou ik voor niet al te goedkope adams gaan, waarvan ik zowat hetzelfde niveau verwacht.

Om na het mixen van mùijn muziek te genieten gaat het naar mijn buizensierra uit 1963 met wharfedale glendales uit 1959. want monitors dienen niet om te luisteren naar muziek, maar naar mixdetails en eventuele fouten in balans of mix.

bosewave_zpsd93bbaf5.jpg

There is no alternative ....

Back