Origineel geplaatst door Wout Blommers
Daar is dat Master Module voor gemaakt, al heb ik daar nog niet mee gewerkt.
YES! dat had ik nodig. scheelt ook weer werken met de nord calculator :-). die master module zie ik nog even niet op de plaatjes? zit die in de synth instellingen?
Ik dacht van niet, maar ik kijk morgen even.
ok, dat had ik ook minder hard nodig dan werkmeisterIII maar het is fijn om controlers te hebben die slechts een noot aanspreken zodat je b.v. een majeur acoord naar een mineur acoord kunt morphen.
Leuk voor een update?
ja, zeker. als je dat hebt dan kun je bewerkingen op logische signalen die tussen die twee in lopen clocken wat een hoop artefacts kan schelen, lijkt mij (of artefacts voorspelbaar kan maken, natuurlijk...).
het zou nu ook kunnen met een baterij aan flipflops, pulse en positive edge delay modules (vermoed ik) maar dat is minder mooi en ik denk dat het heel snel een puinhoop word. werken met geavanceerde logische constructies blijft een beetje eng omdat je nooit weet welke module als eerste ge-update wordt en dan lijkt dit mij bij uitstek een paar modules die baat zouden hebben bij een clock input. ik zie namenlijk vrij interesante mogenlijkheden in die modules voor geavanceerde wave-shape technieken.
een ander punt; zie ik goed dat de smooth module overleden is? een audio-rate smooth leek mij juist zo leuk (is niet het zelfde als een lp filter). kan ik die glide gebruiken of breekt dan de hel los? een paar smooth modules op logische signaalen kan je met een compare value gebruiken voor "welke kwam eerst?" constructies en dat is vrij nuttig voor patches die automatisch moeten beatmatchen. kortom een te nuttige module om zoek te raken.
nerd modular.
:-)
Die is er nog niet. Oorspronkelijk was het de bedoeling dat dit module andere stemmingen mogelijk zou maken, maar we moeten die discussie even laten liggen tot na de feestdagen. Ook in Zweden houden ze nu even rust... Het MasterModule was de laatste toevoeging.