G2 is shipped

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Daar is dat Master Module voor gemaakt, al heb ik daar nog niet mee gewerkt.

YES! dat had ik nodig. scheelt ook weer werken met de nord calculator :-). die master module zie ik nog even niet op de plaatjes? zit die in de synth instellingen?

Ik dacht van niet, maar ik kijk morgen even.

ok, dat had ik ook minder hard nodig dan werkmeisterIII maar het is fijn om controlers te hebben die slechts een noot aanspreken zodat je b.v. een majeur acoord naar een mineur acoord kunt morphen.

Leuk voor een update?

ja, zeker. als je dat hebt dan kun je bewerkingen op logische signalen die tussen die twee in lopen clocken wat een hoop artefacts kan schelen, lijkt mij (of artefacts voorspelbaar kan maken, natuurlijk...).

het zou nu ook kunnen met een baterij aan flipflops, pulse en positive edge delay modules (vermoed ik) maar dat is minder mooi en ik denk dat het heel snel een puinhoop word. werken met geavanceerde logische constructies blijft een beetje eng omdat je nooit weet welke module als eerste ge-update wordt en dan lijkt dit mij bij uitstek een paar modules die baat zouden hebben bij een clock input. ik zie namenlijk vrij interesante mogenlijkheden in die modules voor geavanceerde wave-shape technieken.

een ander punt; zie ik goed dat de smooth module overleden is? een audio-rate smooth leek mij juist zo leuk (is niet het zelfde als een lp filter). kan ik die glide gebruiken of breekt dan de hel los? een paar smooth modules op logische signaalen kan je met een compare value gebruiken voor "welke kwam eerst?" constructies en dat is vrij nuttig voor patches die automatisch moeten beatmatchen. kortom een te nuttige module om zoek te raken.

nerd modular.
:-)

Kassen,

Ik weet niet of ik de waarheid gesproken heb aangaande het Master Module.
Gisteren is er een tijdje mee gewerkt (ik was daar niet bij) en er wordt hard getwijfeld... WTFM!
(Dit betekent: Write The F*****g Manual :) Die is er nog niet. Oorspronkelijk was het de bedoeling dat dit module andere stemmingen mogelijk zou maken, maar we moeten die discussie even laten liggen tot na de feestdagen. Ook in Zweden houden ze nu even rust... Het MasterModule was de laatste toevoeging.

Wout

Waarom je dat niet gelooft?
Omdat de heren in Stockholm pas op maandag 5 januari, na het nieuwjaarwensen, de eerste Engine's in elkaar gaan zetten en een dag of veertien later de boel gaan verzenden. En dat terwijl Duitsland al zo weinig G2 Keys heeft gekregen... En dat alles voor een marge van nog geen 70 Euro...

Wout

Is de rackversie al verkrijgbaar ondertussen? Niet dat ik er zelf één wil, maar ik informeer even voor iemand anders.

Vind ook dat de site van clavia maar weinig 'bloot' geeft over de G2. Bijna geen pics info's fatsoenlijke demo's of ligt het aan mij.

gr.Mario

ik zag vandaag dat feedback in rotterdam een demo-model van de G2 in huis heeft gekregen, dus het testen kan beginnen :)

Origineel geplaatst door matt second
ik zag vandaag dat feedback in rotterdam een demo-model van de G2 in huis heeft gekregen, dus het testen kan beginnen :)

het wordt tijd dat je die dingen gewoon kan gaan kopen in de winkel. Wat heb je nou aan demo modellen in een winkel als je ze toch niet kan kopen. Ja bestellen kan wel, maar dan weet je nog niet wanneer je er 1 geleverd krijgt.

het blijft waanzin die strategie van clavia kwa levering. nord modular g2 leverbaar vanaf december volgens hun website. maar in de praktijk is dat toch echt niet zo.

als het wel zo is , vertel mij dan maar waar ik er morgen 1 op kan halen. 8~

Nogmaals, het is niet de schuld van Clavia...Voor leveringen zijn meer factoren nodig.

Wout

Hmmm..
Clavia had er wel beter aan gedaan om de werkelijke datum op hun site te zetten.
maargoed , nu ligt hij schijnbaar binnen 2 weken in de winkels, en dat zal tot eind maart mondjesmaat zijn.
Ik heb er vanmiddag even mee gespeeld en het is echt een bizar apparaat.
Die komt er vast wel een keer :)

Nogmaals, het is niet de schuld van Clavia...Voor leveringen zijn meer factoren nodig.

Wout

grappig, dat zie ik toch heel anders. Als je als leverancier van een product aankondigt dat je daadwerkelijk gaat leveren moet je alle zaken rondom zo'n levering ook goed afgehandeld hebben. Het is hier een synthforum dus ik ga niet echt in op bijvoorbeeld de marketing mix van een product. Maar ik blijf van mening dat je niet kan zeggen van we kunnen leveren maar buiten onze schuld om is dat eigenlijk toch niet zo. Er ontstaat een bepaald beeld bij consumenten op deze manier die misschien niet terecht is, maar wel heel moeilijk ongedaan gemaakt kan worden. (imago).

Let wel, ik zal zodra daar ook maar de mogelijkheid voor is daadwerkelijk zo'n g2 kopen, maar het was handiger geweest van clavia dat ze hadden gewacht met het naar buiten brengen van het leveren is mogelijk totdat ze alle zaken rondom de levering hadden geregeld.
(zoals, genoeg g2's voor de consument, dus geen demo model in een paar geselecteerde winkels, klaar hebben liggen plus alle bijbehorende zaken zoals distributie, vergunningen, etc.)
Dus de schuld bij andere factoren neerleggen is het verschuiven van verantwoordelijkheden in mijn optiek.

Is een trend, een slechte welteverstaan van de heren fabrikanten.
Je gaat bijna de indruk krijgen dat je blij mag zijn dat je er een mag kopen.
Ga niet logistieke of technische problemen bij de consument neerleggen.

Akai heeft er ook een hele grote hand van....je brengt een topsampler uit:
5/6000 en gooit er een brakke os in, het moment dat mensen gaan afhaken
komen ze met os2.00 uit dat AK.sys ondersteund, wat top is.

Nu hebben we voor de Mac al jaren OSX, het moment dat ik hem de deur wil
uit gooien komen ze met AK.sys voor OSX 2 weken geleden(!)
Mosterd na de maaltijd heet dat.

on topic !!!!

Mag ik hieruit concluderen dat de G2 dan wel geshipped mag zijn maar hij nog niet 100% af is. (manual software etc)

Dan zou ik zeggen. Wacht maar even met kopen todat ze dat voor elkaar hebben.
Mja, wanneer is iets goed genoeg om te kopen? Ze blijven er natuulk aan knutselen.

*hele grote schop*

Hadden we deze al gezien?

*klik voor grotere versie*

Origineel geplaatst door Yoozer
*hele grote schop*

Hadden we deze al gezien?

*klik voor grotere versie*

Is dit een 'sonderexemplar' op steroiden ???

Gisteren heb ik een G2 bij Rock Palace in Den Haag kunnen proberen. Dat exemplaar was trouwens gewoon te koop, en dus direct mee te nemen voor € 1.998. (Ik weet niet hoe het inmiddels met de voorraadstatus is bij de diverse winkels). Erg aardige mensen daar trouwens.

Het is wel vreemd die twee modulatie wielen daar linksboven, ik had liever iets van een joystick of een X-Y touchpad gezien.

Origineel geplaatst door MSDOS
Het is wel vreemd die twee modulatie wielen daar linksboven, ik had liever iets van een joystick of een X-Y touchpad gezien.
Ik heb hem vandaag in Frankfurt gezien (samen met een kortharige Rob! :)) Ziet er heel mooi uit en die extra modulatie wielen hebben ook een groen ledje. Erg mooi!

Back