geluidskaart aansluiten op mixer

dicky rosewater

Ingeburgerd
Hallo,

Ik ben nieuw op het forum en kom gelijk maar met een domme vraag op de proppen, zodat jullie gelijk mijn niveau ( en misschien helaas ook wel mijn iq) kunnen inschatten. Ik heb onlangs een mxertje gekocht en wil hier mijn geluidskaart op aansluiten. Nu heeft elk kanaal op de mixer 1 line in (zullen dan waarschijnlijk wel mono kanalen zijn?), waar ik dus een jack in moet steken. Ik gebruik hiervoor een gewoon tulp naar tulp kabeltje met aan de ene kant 2 plugjes op de tulpstekkertjes om er een jack van te maken. Aangezien mijn geluidskaart 8 uitgangen heeft, moet ik dan in elke uit van mijn geluidskaart een kabel van tulp naar jack steken en zodoende ook 8 kanalen gebruiken op de mixer? En moet ik dan bijvoorbeeld als ik 1 tulp kabel heb de witte tulpstekker in de line in van kanaal 1 van de mixer steken en de rode tulp in kanaal 2 van de mixer en dan vervolgens de pan van kanaal 1 op links zetten en de pan van kanaal 2 op rechts? Ik heb overigens wel de search fuctie gebruikt, maar kon hier geen antwoord op vinden.

Re: ?

Re: ?

Het zijn inderdaad redelijk vragen voor een beginner, maar op zich niet gek gesteld. Ik probeer te antwoorden:

- Ja, op een mixer zijn het vaak mono-kanalen, zie de nummering, 1 is mono, 2 is mono, 7/8 is stereo en 9/10 is stereo
- tulp naar jack werkt prima, per snoertje dus 2 jacks en dus twee kanalen
- 8 uitgangen: ja, dan ook 8 ingangen op je mixer
- wit en rood: Rood is Rechts
- inderdaad de pan van 1 linksom en 2 rechtsom

Volgens mij had je alles goed! Succes!

Back