De gedachte achter je setup...

Ben begonnen met een mc-303.
Tijdje veel plezier mee gehad.
Souns totaal zat. Was een leuk kennismaak middel naar de studio wereld!

Daarna laptop met een cs1x. Leuker
Daarna p3 met cs1x ..de eerste vsti''s ..model e en ppg wave enzv..en rebirth natuurlijk(top nog steeds!).

Toen een sp808 erbij gekocht...heerlijk apparaat qua klank..fantastische fx!!! zeer verrotte data streaming..heb vaker disk to busy gezien als dat ik lekker stond te freaken!:(

Sp808 verkocht voor aankoop bedrag(gelukkig want was toen 1750 piekies).

Toen steeds meer intresse gekregen voor echte analoge bakken!

Was meteen verkocht na het horen van een ms-10.

Tegenwoordig qua synth hardware alleen nog maar analoog.
Een dikke pc met allerlei software. Is gewoon 1 grote V.A. , Sampler ,Rompler noem het maar op!
Alles wordt door de pc aangestuurd...tegenwoordig ook eindelijk een multi in/out om de filters van de analoge bakken in te zetten op alles wat ik uit de computer warm wil filteren.

Ben nu erg tevreden over de flexibele setup. Zou wellicht nog wel wat analoge bakken erbij willen in de toekomst.
Zou nou alleen niet eens weten welke. Een setje hele goede monitors staan wel op mn lijstje..maarja gaat eigenlijk samen met een goede speciale ruimte.....:L Voorlopig geeft de akg studio 240 mij een prima referentie:)

Ik geef qua gear denk ik voorlopig nix meer uit...w8 todat er weer nieuwe generaties compiuters zijn! De software technologie gaat echt als een speer. Analoge warmte en rauwheid valt helaas wat mij betreft niet te evenaren..tis ook wel erg fijn om gewoon vintage gear te hebben in een ultra moderne setup.

Gear: Ms-20, teebee mk2, Cs-10, Juno 106, Juno 2, Akai mcf 42, Electrix filterfactory, Roland vm-3100(midi), Bcr-2000(midi). P4 2.8ht 1gb, spirti absolute 2's, Akg 240 studio

Hay

Mij gedachte achter mijn setup is plots veranderd, zoals het door de jaren heen telkens doet

de 303 de deur uit en toetsen erin, hij was altijd dominant maar nu niet meer

ik heb de solina met de arp boven mekaar gezet , en ben leuk aan het rommelen

het leuke is dat die arp gemaakt is om op een orgel te zetten , dat staat wel zo leuk
het is net een orgel(organist?)

de m1 en AD zitten midi aanmekaar , die gebruik ik voor een zo,n wavend geluidje

voor mij is het een luek tijdverdrijf(ben van de straat)

op dit moment kom ik een hand tekort maarja die groeit er mischien ook nog wel aan

pianospelen vindt ik ook leuk maar de buren niet zo, dus gebruik ik meer de synts

ik heb het vroeger gehad in mijn oude huis zat ik wel eens snachts te spelen ,

en ja hoor politie aan de deur , of ik dat niet op een andere tijd kon doen

ze wilden hem nog in nbeslag nemen maar hij was te zwaar

zo n eminent 310 uniquo komt er ook een keer , daar maak ik nog wel een plekkie voor

greetz turtel 8D

Ik kan nooit afstand nemen van aankopen die ik doe, dus heb nog nooit wat verkocht :)

Wou rond 1999 met een algemeen apparaat beginnen, iets wat van alles een beetje kon. Mijn keuze is toen een CS1x geworden... en in tegenstelling tot veel andere SF-leden vind ik dat je nog steeds wel leuke geluiden eruit kan halen (stoere pads enzo :) ), zeker nu ik hem niet meer multitimbraal gebruik, maar alleen het ene performance kanaal. Jammer genoeg werkt mijn geregistreerde CS1xEdit niet meer en ondanks talloze beloftes van de maker maakt hij geen XP versie
:frons: :(

Toch wou ik een apparaat hebben waar ik wat meer mee kon tweaken... zelf geluiden vanaf de bodem in elkaar draaien, (een wat ik toen noemde een 'echte' synthesizer). Mijn keuze is toen gevallen op een DarkStar. Ik heb daar 20 keer meer voor betaald dan als ze nu over de toonbank gaan :( , dat is een van de redenen dat ik hem niet zou verkopen. En zeker nu ik een effectbakje heb haal ik er bruikbare en aparte geluiden uit... Het apparaat heeft me ook heel veel geleerd over het maken van eigen geluiden, dus al bij al geen miskoop.

De Nova blijft een favoriet... al vind ik hem vaak net iets te gelikt klinken... maar de aanwezige effecten per part waren een verademing na de DarkStar :) Dit is zonder twijfel mijn echte 'hoofd'synth, nog steeds. Zeker met OS4 (rond die tijd kocht ik hem) werd het een wereldapparaat.

De JV1010 kocht ik voor de broodnodige 'bread-and-butter'-sounds, geweldig apparaatje voor een mooie prijs. Ik had met bovenstaande apparatuur toch wel een hele leuke setup vind en vond ik.

Toch miste ik een apparaat waar ik hele sterke bassen uit kon halen... ik denk dat dit ook aan mijn programmeerkwaliteiten te wijten (of is het met 'ei'? oh lieve help ik weet t ff niet :stupid ) valt, want volgens mij kan je met bovenstaande apparatuur hartstikke mooie basgeluiden programmeren, maar ik miste altijd iets in mijn eigen basgeluiden... Ik heb toen eigenlijk in een opwelling de M3X besteld... wat een afschuwelijk gaaf apparaat! Onwijs gewoon. Geen eigen geluiden kunnen opslaan en vooral het moeilijke tunen van de oscillatoren (vind ik dan) was wel ff wennen, maar het geluid maakt alles goed.

De MAM SQ16 heb ik 'tussendoor' gekocht, omdat ik toch wat minder met de computer wilde doen en ook dat was een goede aankoop. Ik stuur hier zelfs mijn drumssoftynths mee aan, hoe vreemd dat misschien klinkt :) Mijn nieuwe KRK RK5 monitoren ben ik ook blij mee (ik had geen geld voor grotere).

Ik ben erg tevreden met mijn setup, al zou ik toch ook wel eens een MachineDrum willen hebben, om het helemaal 'af' te maken, maar dat roep ik altijd :) Voorlopig heb ik er geen geld voor en maak ik gewoon muziek met de spullen die ik nu heb.

Da's mijn verhaal achter mijn setup :)

Groetjes,
Vincent

Goed, bijna een jaar geleden dat ik postte in deze thread.
Wat is dr veranderd? Een heleboel!
Wat is de gedachte? CHAOS!

om eerlijk te zijn word ik onderhand helemaal gek van mijn setup.
De huidige stand is te zien in mijn signature :D.

het hoe en waarom ga ik allemaal nog niet uitleggen, too much pressure TOO MUCH PRESSURE!

-C-

Vroeger had ik niet echt een idee achter m'n setup. Ik kocht gewoon wat VA's en ik probeerde het beste ervan te maken. Tot wanneer ik een solina string ensemble kocht. Toen ik voor de eerste keer die hoge viool hoorde (ik herinner me het nog goed, ik zat geknield op de grond, want ik vond nergens plaats ...) heb ik voor mezelf besloten dat dit het soort synths zijn die mijn muzikale beleving intenser maken. Da's meteen ook de filosofie achter m'n setup. Enkel de synthesizers die me echt kunnen bewegen, zijn blijvers.

mijn idee over het minimaliseren bestaat nog steeds:
dat komt neer op het werken met 1 masterkeyboard, 1 leuke synth, 1 drumdoos, heel soms wat (liefst zelfgemaakte) samples en 1 sequencerpakket met de nodige plugins.

Ik moet zeggen dat de gedachte achter mijn setup bepaald wordt door verschillende factoren.

de twee belangrijkste zijn :

1- Geld
2- Zeldzaamheid

Factor 1 beinvloed hierbij ook nog eens heel erg factor 2 helaas.. :)

Muziek maken doe ik met software, hardware is voor de fun. (in mijn geval)

Als het om vintage synths gaat, dan denk ik dat ik nog eens een echte Oberheim of Sequential Prophet koop, die zijn qua sound wel heel speciaal. Het enige wat mij tegen houdt is het gezeur dat je altijd hebt met oudere analoge gear, daarom gebruik ik dus een NL3 als betrouwbaar alternatief. De Oberheim Matrix-6/1000 hou ik ook nog steeds in de gaten, maar in hoeverre die beter klinken dan een Emu Vintage Keys (heb ik te koop), dat weet ik dus niet.

Ik ken alleen maar analoge bakken, geen VA, maar een Matrix-1000 is niet een bak waar je 'de' OB patch van Jump uit haalt. Als je dat wilt moet je hem gewoon skippen. Maar ik vind het een geweldige bak, heeeeel diep te programmeren als je zin hebt, of je pakt gewoon een van de 800 patches uit het geheugen als je net ff een bepaald geluid nodig hebt. Er zit altijd wel wat in. En het geluid: ik vind hem heel goed klinken, maar hij is niet 'vet' zoals de oudere OB's, hij kan wat koud klinken voor een analoge bak al vind ik dat hij wel die andere analoge kwaliteiten heeft die ik zoek.

Voor 250 euro val je er nooit een buil aan.

Tracks etc. komen toch al niet uit m'n handen, voornamelijk zit ik de hele tijd te pielen met 'klank-experimenten' (meestal 'pads') en hoe synthese in diverse (liefst zeer obscure) methoden werkt.

Dit klinkt heel bekend :D
Heb een Evolution EVS-1 gehad alleen maar omdat ik na de recensies wel benieuwd was wat er dan zo raar aan was; ik heb een DSS1 omdat een semi-analoge doos met sampler als DCO me wel wat leek; etc.

Hieruit volgt gelijk een gedachte die achter mijn setup zit. Als ik met een Novation VA wil pielen hoef ik dus niet een meerstemmig/multitimbraal monster te hebben, want ik zit toch maar wat met 1 stem te rommelen. Dus koop ik voor weinig een A-Station.

Ehm ja, ik heb een Akai S6000, ik weet het, die past niet echt in die gedachte ;)

Maar goed, het evolueert ook. Ik had een S2000 maar merkte dat ik dingen wou die ik daarmee niet kon en liep vervolgens tegen een S6000 aan (en had een financiele meevaller ;)
Ander voorbeeld is mijn TX81Z. Ik had een TX7, maar na een paar maanden rommelen klonk in mijn oren echt alles hetzelfde. Ik vind in de 81 al meer variatie, maar merk toch dat die ook weer 99% van de tijd uit staat. Dus wie weet gaat die er ook wel weer uit.

Misschien is het toch meer wat op m'n pad komt en me wel interessant lijkt. Ik zoek in ieder geval de advertenties nooit expliciet naar een bepaald apparaat af, maar lees ze vrijwel allemaal en als ik wat zie dat ik niet ken en leuk lijkt koop ik het.

Ik ben begonnen met goedkope synths. Als scholier had ik nooit veel geld te besteden. Dus ben ik begonnen met een Kawai K1m, die op een gegeven moment opgeblazen werd omdat er een adapterstekker in de geluidsoutput kwam.

Na het verzamelen van een 303 kloon, een Oberheim Matrix 1000 en Juno 106 en een Juno 1 vond ik het tijd worden voor een echt uitgebreide synth die ook nog eens makkelijk te editten was. Het werd een JP8080. Die kon ik kopen mede doordat ik de Juno 106 verkocht.

Na deze aanschaf bestond mijn setup eigenlijk alleen maar uit synths die op basis van de bekende saw, pulse, tri en sine golfvormen hun geluiden opbouwen. Daarom ben ik na een paar jaar over gegaan tot de aanschaf van een Roland JV2080.

Voor mij voldoet deze setup perfect, zeker nu ik voor een groot deel gebruik maak van software. Ik heb genoeg synths tot mijn beschikking om volwaardige tracks en allemaal ideeen uit te werken en de diversiteit is groot genoeg om het klankenpallet afwisselend te houden.

Ik ben ooit begonnen met noisetracker op de Atari STE, daarna FT2 op de PC etc...

Ik wilde altijd hardware hebben om mee te spelen dus heb ik op een gegeven moment een Korg Trinity gekocht omdat ik daarmee dacht een alles-in-1 oplossing te hebben. Dat bleek toch tegen te vallen, heb de Trinity weggedaan en heb een m'n huidige setup er voor in de plaats genomen A5000, RM1x, Micro Q. Ben er erg tevreden mee heb een geluiden doos en hardware sequencer (RM1x), sampler synthesizer, mixer en monitors of wel de basis muziek doos en kan kiezen voor hard of software sequencing.

De gedachte er achter is om live op te kunnen treden en de gear die ik heb te benutten en helemaal door en door te kennen. (om zodoende creatief te kunnen zijn door de grenzen van de apparaten te pushen)

Nadeel aan m'n setup vind ik dat de rack gear niet de meest fijne interface heeft, daarvoor zou ik eigenlijk liever allemaal desktop spullen willen hebben.

Druid

eind jaren 70 lette ik voornamelijk op de klank en op de namen van de apparaten die je op de elpee hoezen terug vond.
de minimoog was dan al gelijk favoriet, door al die wervelende pitch bend solo,s die op al je platen langskwamen.
(met dank aan de canadese band saga, jan hammer, keith emerson, noem ze allemaal maar weer op! )
zeker toen ik in de muziekwinkel 2e hands rotzooi, die mijn favorieten van weleer hadden gebruikt om hun muziek te makenkon kopen wilde ik dat al snel allemaal hebben.
tegen woordig is het allemaal een beetje eenheidsworst geworden.
ik kan ook gen muziek meer ontdekken waar een apparaat in gebruikt word, waarvan ik zeg, wow, dat ding moet ik hebben!

mijn filosofie is redelijk simpel

ik heb bepaalde muziekjes in mijn hoofd, dus kijk ik wat ik er voor nodig heb, en schaf ik mij die aan. als er keuze is tussen verschillende modellen van bvb een synth of een sfx, dan kijk ik naar de beste deal (= best prijs/kwaliteit die ik kan vinden) en het gebruiksgemak (ik ga alles zowiezo op voorhand testen, een kat in een zak kopen doe ik nie). Ik moet natuurlik ook wel het budget ervoor hebben (of sparen)

analoog/digitaal is niet zo belangrijk, net als ik ook geen merken of vintage fetishist ben zoals sommigen hier.

het leek me 8 jaar geleden wel eens leuk om wat muziek op de cpu te maken... dus jawel, music maker gekocht om eens te kijken wat je d'r allemaal mee kon... pingelde af en toe op gitaar en piano en ging toen maar eens lekker plaatjes draaien. tijd laten liggen totdat ik in een studio kwam te werken. Met de Virus (in protools) en een jv2080 en een softsampler een hele tijd zitten pielen. Mijn muzieksmaak veranderde in die tijd per 3 maanden dus het bleef een beetje gissen. op zomaar een moment vorig jaar een rm1x gekocht om lekker te kutten. langzamerhand ga je spoecifiek geluid missen dus moest er een analoge bak komen met midi voor recht in de bek geluiden zonder dat ie veel koste: de ax-73
toen de 606, toen de korg ps900, toen de juno106 ,toen de mpx 100
deze laatste 5 dingen in de laatste 2 maanden gekocht:)
Er is nu iemand voor mij op zolder aan het kijken of zijn ms20 het nog doet:D en ik heb dus een crumar bit99 te leen
Ik wil een geluid en zoek er een (betaalbare) synth bij.

op het lijste staan bovenaan een jupiter 8 en een cs80, maar een 808 en een moog zijn ook welkom. elektron heeft ook nog wel wat spulletjes;)

oh ja en alle vst's rtassen en htdmmen natuurlijk die ik samen als 1 synth beschouw

Origineel geplaatst door shortwave
Achter mijn studio zat in het begin weinig filosofie (lang lang gelden). Het begon met een synth (k4) en een Atari met Cubase. Snel daarna een drumcomputer. Daarmee een aantal jaar doorgeklooid.

En toen... was het tijd voor iets constructiefs. Ik mocht opnames gaan maken in de Wisseloord Studio's. Toen begreep ik wat ik nog meer nodig had:

-sampler
-V.A. achtige synth
-de nodige studio appparatuur (compressor, FX's, en recording etc)

Dus heb ik in een aantal jaar een studiootje opgebouwd waar ik in wezen alles kan doen wat ik wil. Enige wat ik nog mis is een stukje analoog..... dus ik wacht op die MAM-taurus.... :)

En verder: filisofie nr. 2, geleerd in professionele studio's: richt je studio zo in dat je overzichtelijk en doelgericht en makkelijk kunt werken. Bijvoorbeeld de beroemde U-vorm. Wat betreft het type synth's dat je aanschaft... kwestie van smaak. (en budget ;) )

vertel eens wat over die U vorm`?
ik heb geloof ik de L vorm

zeg maar jij hoor geen `u

:dubbel:

Voorheen (jaren 80 en 90) had ik de filosofie, met zo weinig mogelijk geld zo goed mogelijk klinken (ik had weinig geld..dus best logisch).

Toen kocht ik een S700, een X7000, een Korgje Poly 800, een AX80...

Nu is mijn filosofie -NO COMPROMISE- alleen de ECHTE geluiden dus:

Nu heb ik daarom:

Memorymoog
Emulator 2
Prophet 5 (meerdere)
MidiMoog
Jupiter 8
Super Jupiter (meerdere) plus programmers.
Elka Synthex
Arp Chroma (ook Polaris)
Juno 60
Juno 106
JX 8 en 10 met programmer.
Bit One
Bit 99
Korg 800 DV
Korg Trident 1
Matrix 1000 met Access programmer.
SH101
AX80
VX90 (meerdere)
MKS70
Wavestation A/D met SAM 1
Linndrum
MSQ 700 (meerdere i.v.m. perfecte sync interface)
DMX
808
Pearl Syncussion en ook zo'n 19" bakje
Simmons SDS8
S1000 (meerdere ook playback versie) klinkt gewoon GOED
S1100 (meerdere) Klinkt gewoon BETER
S5000 flutzooi, is ook al stuk..
ESI32 (ik kan er geen afscheid van nemen..)
Atari TT030 (de mastersequencer) Falcon en ST4

Ik vergeet vast nog wat....

Tsja, dat is nog eens een essentiele vraag, de gedachte achter je setup.....iets waar je soms misschien liever niet aan denkt, omdat er niet alleen maar logica achter schuilt ;)

Als ik terug kijk dan heb ik eigenlijk nooit echt volgens een bepaald "plan" gewerkt. Aankopen waren (op een enkele uitzondering na) bijna alleen maar gebaseerd op pure "gearlust" - wel met de bedoeling om daar muziek mee te maken natuurlijk, maar ik was zo iemand die vroeger aardig wat foldertjes ondergekwijld heeft om het maar zo te zeggen. Dat is zo wat jaartjes doorgegaan en het heeft uiteindelijk geresulteerd in een flinke stapel apparatuur - te meer daar ik heel veel moeite heb om dingen te verkopen (daar ben ik pas de laatste tijd een beetje mee bezig).

Spijt heb ik er nooit van gehad, want ik vind nu nog steeds dat ik voornamelijk synths / randapparatuur heb gekocht die boven het gemiddelde uitsteken en duidelijk een eigen karakter hebben. Ik herken dan ook veel van wat de topicstarter al schreef; buiten het muziek maken zelf ben ik gewoon zeer geinteresseerd in allerlei vormen van synthese dus heb ik veel verschillende bakken staan, zoals de Kawai K5000S, Waldorf Microwave XT, Yamaha FS1R, Korg Z1 enz. Omdat ik op zijn minst wil weten hoe mijn apparatuur werkt heb ik aardig wat tijd geinvesteerd in al die machines en uiteraard ook zelf sounds / patches e.d. geprogrammeerd - ik koop ze in ieder geval niet voor de presets!

Naast deze synths heb ik ook wat sample gebaseerde machines die ik wat vind toevoegen, zoals o.a. een XL-7 vol met ROM-boards en een JD-800. En samplers natuurlijk, wat ook vreselijk uit de hand is gelopen want ik geloof dat ik er nu 6 heb staan. Is nooit de bedoeling geweest uiteraard, maar soms gaat het zo - ik werk voornamelijk met de Z8, er komt een S950 bij voor de lo-fi sounds, een DSS-1 vanwege de analoge klank, en ga zo maar door. Je bent een freak of je bent het niet waarschijnlijk.

Tsja, en dan analoog.....dat heb ik eigenlijk pas echt sinds een jaar of anderhalf geleden "herontdekt". Een hoofdstuk apart en het heeft een geheel eigen charme, maar dat hoef ik denk ik niemand hier uit te leggen! Inmiddels heb ik een Juno-106 en daarnaast 7 monofone synths, dus dat is ook al weer uit de klauwen gelopen. Ik heb ze uiteraard gekocht om te gebruiken, maar het verzamelaars-aspect komt eerlijk gezegd ook wel wat om de hoek kijken.

Met software heb ik nooit veel opgehad, anders dan Cubase en ak.sys, dus daar begin ik niet aan. ik wil gewoon iets onder mijn handen hebben en dat is waarschijnlijk puur persoonlijk. Al met al heb ik nu wel wat last van ruimte tekort en zit zo zachtjes aan te bedenken wat ik kan missen; in ieder geval gaat mijn JP-8000 de deur uit =( en misschien ook de MPC2000XL (ik moet nog even een vergelijkende test doen met de sequencer van de XL-7).

Anyway, ik ben wel heel wat nuchterder geworden in de loop der tijd en het idee dat ik vroeger vaak had ("dit moet ik hebben want pas dan kan ik.........." (vul in)) heb ik al lang niet meer. Wonderpraatjes over nieuwe gear doen me ook niet zoveel meer, het blijkt veel te vaak allemaal opgeklopte marketing te zijn. En het is inderdaad erg relatief; ik ben heel blij met mijn duurdere synths maar het is vaak genoeg voorgekomen dat ik voor een track uiteindelijk een sound haal uit mijn trouwe Roland D-110 die tegenwoordig voor E 75,- van hand tot hand gaat. Het gaat erom wat je muziek nodig heeft tenslotte en niet dat je perse een dure bak moet gebruiken omdat je die toevallig hebt staan.

Dus ja, het gaat voor mij duidelijk twee richtingen op. Ik ben gek op synths, vandaar dat ik er veel heb staan. Maar om eerlijk te zijn zit die hoeveelheid het muziek maken zelf soms gewoon in de weg. Zeker als je zoals ik meestal minimalistic techno maakt (om het maar een naam te geven) of electro, dan heb je aan 3 a 4 synths en een sampler en/of drumcomputer meer dan genoeg. Het zou best kunnen dat ik op een goede dag alles terugbreng tot een minimale setup, maar op dit moment kan ik me dat nog slecht voorstellen! En het vlees blijft zwak, dus wie weet komt er nog wel eens een analoogje bij...

Wat was de vraag ook al weer ? :D

zoals de chaos in m`n hoofd is, is de chaos in m`n bonkhok....

Wilde als mannetje van 6 al een synth, maar helaas(of juist goed) is die droom 20 jaar later uitgekomen.
Ben begonnen met een Zoom RT234. Deze kwam op mijn pad. Ik wilde graag een drumdoos voor naast het draaien. Daarna kwam de EA1 van Korg. Deze omdat hij ook op m`n pad kwam en het leek mij wel een makkelijk ding om mee te beginnen. Als je puur met presets speelt is dat idd zo, maar je eigen patches bouwen....Verrek ik ben met geluidssynthese bezig...Dan toch maar eens uitkijken naar een echte analoge bak. Toen kwam ik voor een appel en een ei een Siel DK80 tegen. Het arme beestje was zwaar verwaarloosd en dit was tevens het eerste apparaat dat ik heb opgeknapt. Analoog, maar digitale interface, leuk maar niet exact wat ik wilde. Daarna kwam de D2. Geen Synth, maar wel een lachenbakje. Ding was een heleboel afgeprijsd en voor dat geld heb ik er echt een hoop lol van (sequencer, drumsamples en geinige fx`s). Maarrrrr...nog steeds geen échte Synth. Eindelijk kwamen de Juno6 en ik elkaar tegen, redelijke prijs, redelijke staat...sje6 wat een geluid:luv:, zelfs m`n vriendin was er niet 8r weg te slaan. De RT234 deed ik meer weinig mee, het boterde niet ofzo. Geruild voor een R8, binnen een week geruild voor de 707:luv: VETTE INTERFACE!. EF303 is toen gekomen. Wilde een effectenbak, ook voor bij het draaien. Perfecte oplossing (tevens monosynth en simpele drumdoos). De honger was niet gestild. Na een studioweekend bij een maatje van me en met FM-7 gewerkt te hebben, kwam ik tot de conclusie dat een DX7 variant toch wel erg kicke zou zijn. Zeker ook om meer te leren over FM-synthese. Dit luidde de komst van (2) TX7 in. Bruut, erg spartaans (gelukkig is er een goede editor) maar bruut......Tsja...maar nog geen grote mensen VA. Micromodulair is er nu nog niet, maar gaat er komen en liep tegen de eleVAta aan. Het ding dat je "love 2 hate". De geluidsdemo op Inet maakte indruk op me. Het klonk anders dan anders en ben nu druk bezig het optimale eruit te halen.....

In het kort filsofie tot nu toe:
-geld
-karakter
-emotionele waarde
-zo min mogelijk 8r een scherm zitten (vandaar de TX7 en in de toekomst de Micro :D )

Back