xpanded stereo
Ouwe rot
Ben begonnen met een mc-303.
Tijdje veel plezier mee gehad.
Souns totaal zat. Was een leuk kennismaak middel naar de studio wereld!
Daarna laptop met een cs1x. Leuker
Daarna p3 met cs1x ..de eerste vsti''s ..model e en ppg wave enzv..en rebirth natuurlijk(top nog steeds!).
Toen een sp808 erbij gekocht...heerlijk apparaat qua klank..fantastische fx!!! zeer verrotte data streaming..heb vaker disk to busy gezien als dat ik lekker stond te freaken!
Sp808 verkocht voor aankoop bedrag(gelukkig want was toen 1750 piekies).
Toen steeds meer intresse gekregen voor echte analoge bakken!
Was meteen verkocht na het horen van een ms-10.
Tegenwoordig qua synth hardware alleen nog maar analoog.
Een dikke pc met allerlei software. Is gewoon 1 grote V.A. , Sampler ,Rompler noem het maar op!
Alles wordt door de pc aangestuurd...tegenwoordig ook eindelijk een multi in/out om de filters van de analoge bakken in te zetten op alles wat ik uit de computer warm wil filteren.
Ben nu erg tevreden over de flexibele setup. Zou wellicht nog wel wat analoge bakken erbij willen in de toekomst.
Zou nou alleen niet eens weten welke. Een setje hele goede monitors staan wel op mn lijstje..maarja gaat eigenlijk samen met een goede speciale ruimte.....
Voorlopig geeft de akg studio 240 mij een prima referentie
Ik geef qua gear denk ik voorlopig nix meer uit...w8 todat er weer nieuwe generaties compiuters zijn! De software technologie gaat echt als een speer. Analoge warmte en rauwheid valt helaas wat mij betreft niet te evenaren..tis ook wel erg fijn om gewoon vintage gear te hebben in een ultra moderne setup.
Gear: Ms-20, teebee mk2, Cs-10, Juno 106, Juno 2, Akai mcf 42, Electrix filterfactory, Roland vm-3100(midi), Bcr-2000(midi). P4 2.8ht 1gb, spirti absolute 2's, Akg 240 studio
Tijdje veel plezier mee gehad.
Souns totaal zat. Was een leuk kennismaak middel naar de studio wereld!
Daarna laptop met een cs1x. Leuker
Daarna p3 met cs1x ..de eerste vsti''s ..model e en ppg wave enzv..en rebirth natuurlijk(top nog steeds!).
Toen een sp808 erbij gekocht...heerlijk apparaat qua klank..fantastische fx!!! zeer verrotte data streaming..heb vaker disk to busy gezien als dat ik lekker stond te freaken!

Sp808 verkocht voor aankoop bedrag(gelukkig want was toen 1750 piekies).
Toen steeds meer intresse gekregen voor echte analoge bakken!
Was meteen verkocht na het horen van een ms-10.
Tegenwoordig qua synth hardware alleen nog maar analoog.
Een dikke pc met allerlei software. Is gewoon 1 grote V.A. , Sampler ,Rompler noem het maar op!
Alles wordt door de pc aangestuurd...tegenwoordig ook eindelijk een multi in/out om de filters van de analoge bakken in te zetten op alles wat ik uit de computer warm wil filteren.
Ben nu erg tevreden over de flexibele setup. Zou wellicht nog wel wat analoge bakken erbij willen in de toekomst.
Zou nou alleen niet eens weten welke. Een setje hele goede monitors staan wel op mn lijstje..maarja gaat eigenlijk samen met een goede speciale ruimte.....
Voorlopig geeft de akg studio 240 mij een prima referentie
Ik geef qua gear denk ik voorlopig nix meer uit...w8 todat er weer nieuwe generaties compiuters zijn! De software technologie gaat echt als een speer. Analoge warmte en rauwheid valt helaas wat mij betreft niet te evenaren..tis ook wel erg fijn om gewoon vintage gear te hebben in een ultra moderne setup.
Gear: Ms-20, teebee mk2, Cs-10, Juno 106, Juno 2, Akai mcf 42, Electrix filterfactory, Roland vm-3100(midi), Bcr-2000(midi). P4 2.8ht 1gb, spirti absolute 2's, Akg 240 studio

) valt, want volgens mij kan je met bovenstaande apparatuur hartstikke mooie basgeluiden programmeren, maar ik miste altijd iets in mijn eigen basgeluiden... Ik heb toen eigenlijk in een opwelling de M3X besteld... wat een afschuwelijk gaaf apparaat! Onwijs gewoon. Geen eigen geluiden kunnen opslaan en vooral het moeilijke tunen van de oscillatoren (vind ik dan) was wel ff wennen, maar het geluid maakt alles goed.
.

en misschien ook de MPC2000XL (ik moet nog even een vergelijkende test doen met de sequencer van de XL-7).
, zelfs m`n vriendin was er niet 8r weg te slaan. De RT234 deed ik meer weinig mee, het boterde niet ofzo. Geruild voor een R8, binnen een week geruild voor de 707