Mengtafel

Origineel geplaatst door Peter

Elke digitafel zoals de 01V of de 328 valt direct af, die klinken veel te vlak, scherp en te koud.

Nouja er zijn wel al menig vette producties uitgekomen anders... aangezien veel midklasse studiootjes (om het maar ff zo te noemen) zo'n apparaat bezitten toch?

Ik denk dat dit weer zoiets ontzettend persoonlijks is welke je wilt. Denk dat je misschien het beste kan kijken naar de functionaliteiten die je zoekt... en dan maar hopen dat het geluidje je uiteindelijk bevalt. Dan pas kopen..

Nu we het toch over (digitale) mengtafels hebben, is er toevallig iemand die ervaring heeft met de Tascam DM24?
Ik zit er namelijk over te denken om er een te kopen.

Origineel geplaatst door fransz
Nu we het toch over (digitale) mengtafels hebben, is er toevallig iemand die ervaring heeft met de Tascam DM24?

Geen ervaring ...wel alleen maar lof gehoord.

Geloof dat peter ze wel heeft ?? Dus ook ervaring.

Origineel geplaatst door fransz

Yep, ervaring zat, we gebruiken ze, verkopen ze (maar dat mag een mening niet :);) beinvloeden) en we verhuren ze...
Ergens op dit forum staat van mijn hand al een
gebruikerslijst met positieve en negatieve dingen
van deze tafel.
Hij (of zij ?) klinkt in ieder geval super voor een digitafel, daar is iedereen het wel over eens.
Zal es kijken of ik het onderwerp nog terug kan vinden.

greetings.

Laatst gewijzigd:
Weet iemand zo toevallig uit het hoofd wat de prijzen dan zijn van de DM24 en de O1V?
Denk dat die DM24 ook wel eens tukje duurder is dan? Anders weet ik het wel *D

Origineel geplaatst door Almeros
Weet iemand zo toevallig uit het hoofd wat de prijzen dan zijn van de DM24 en de O1V?
Denk dat die DM24 ook wel eens tukje duurder is dan? Anders weet ik het wel *D

Tascam DM-24 zo'n 3300,00 euro's €

Ja hoor, laten we weer eens merken dat digitale mixers k*t klinken.
Ben het daar overigens niet mee eens (ze klinken gewoon anders). Wel dat je analoge mixers en digitale mixers heel anders moet gebruiken.

Maar eh, als je een keer met een druk op de knop alle mixerinstellingen heb geladen dan weet je zowieso dat het al stukken sneller werkt. En 4x EQ en compressie per kanaal is ook superhandig.

Trouwens zou ik die DM24 eerder met een 03d vergelijken want qua prijs/specs liggen ze erg dicht bij elkaar.

Als je liever een analoge mixer wil hebben zou ik zowieso even door blijven zoeken todat je iets tegenkomt wat je aanstaat.

Hij (of zij ?) klinkt in ieder geval super voor een digitafel, daar is iedereen het wel over eens.
Zal es kijken of ik het onderwerp nog terug kan vinden.

Peter, bedankt tot zover...

Ik zit te twijfelen tussen 02r (tweedehands) en DM24. Is de een duidelijk beter (EQ, compressie, FX en overall geluidskwaliteit) dan de ander. Of liggen ze erg dicht bij elkaar?

Greetz,
fransz

Luister in ieder geval ook es naar de Behringer ddx3216. Ik heb er een en ik ben er erg tevreden over. Klinkt in ieder geval stukken beter dan een 01v :)

03D

03D

De O3D is niet de grote broer van de O2R ofzo.. is gewoon een heel andere tafel.. en op zich niet eens zo'n interessante.

De 02R (eventueel de 96) is natuurlijk een standaard op zich. De DM24 wordt door velen gezien als een veeel betere tafel.. en tja.. de Behringer is toch ook niet misselijk. Ik hoor er uit verschillende hoeken erg goede verhalen over.

Elke digitafel zoals de 01V of de 328 valt direct af, die klinken veel te vlak, scherp en te koud.
Een van de weinige van 3000 euro's die wel lekker
klinkt is de dm-24 van Tascam. :)

greetings.

ok krijgen we dat gezeik weer: het gezeik tussen analoge tafels en digitale. Digitale tafels kunnen net zo goed zijn of beter dan analoge. daarbij komt dat 98% het verschil echt niet hoort.
Het is alleen een beetje interresant gelul dat alles analoog moet zijn.

Origineel geplaatst door 4-Tek
Luister in ieder geval ook es naar de Behringer ddx3216. Ik heb er een en ik ben er erg tevreden over. Klinkt in ieder geval stukken beter dan een 01v :)

uhhmm nou nee, ik heb ze toevallig naast elkaar gehoord, ik wil niet zeggen dat ze net als de analoge mengtafels van behringer radio 538 kunnen ontvangen. maar de 01v is in die prijs klasse naar mijn mening onovertroffen.

Origineel geplaatst door EDP

ok krijgen we dat gezeik weer: het gezeik tussen analoge tafels en digitale. Digitale tafels kunnen net zo goed zijn of beter dan analoge. daarbij komt dat 98% het verschil echt niet hoort.
Het is alleen een beetje interresant gelul dat alles analoog moet zijn.
\

ehem je hoorde mij niet "zeiken" over het klankverschil tussen analoog en digitaal, ik
had het over het enorme klankverschil tussen 4 type's digitale mengtafels onderling ........ :)
-
We werken er b.v. live volop mee, en zelfs in die beroerde situatie ben ik niet de enige die het verschil hoorde tussen de 01V en de DM-24 b.v.
Schijnt trouwens dat die digi behringer volgens de geleerden best goed schijnt te klinken (hoe is het mogelijk....voor 2075,00 euro's...)
Maar dat komt misschien omdat ie niet is ontworpen door behringer ? ;) 8) 8)

Hoe komt het dat iedereen toch steeds weer behringer
af loop te pissen, wat wil je voor dat geld...!?!
Prijs/kwaliteit verhouding staat dit merk wat mij betreft nog steeds op no.1. Mackie is de top maar 5x keer zo duur als behringer en niet te vergeten dat hij elke keer weer verge-
leken wordt met merken als soundcraft en mackie, dat
zegt wat mij betreft oook wat.

gr. Mario

PS. Ik heb hier wel over de analoge mengtafels !!!

Jepz

Jepz

Jep Behringer heeft een prima prijs/kwaliteit verhouding...

Origineel geplaatst door Mario
Mackie is de top maar 5x keer zo duur als behringer en niet te vergeten dat hij elke keer weer verge-
leken wordt met merken als soundcraft en mackie, dat
zegt wat mij betreft oook wat.

Nou ja, als je mackie op de top plaatst..... ;)

Ik kan hele boekwerken schrijven over de problemen
met mackie (noemen zich ook wel "pro") of doe anders eens een zoektocht op de google newsgroups
met termen als: mackie+problems of mackie algemeen, zie je dat ik in ieder geval niet alleen sta.
Nee, voor mij geen mackie "is de top" , maar jij mag dat wel vinden natuurlijk :) :)

Nee klopt Peter maar ik heb het eigenlijk dan ook over de
enigzins betaalbare 'thuis studio' mengtafels, niet een
A&H etc... die niet eens in m'n kamer past ;)
En het gaat er eigenlijk niet om wat ik vind maar wat men
over het algemeen schrijft en zegt over mackie.

gr. Mario

Volgens mij is al dit mixergeweld voor onze jonge vriend zonder mengtafel allemaal te duah. Laat hem gewoon een prima 2e hands mixert kopen met 24-32 kanalen en dan mag't ook een mackie zijn. Trouwens Roland, Yamaha ea maken ook mixers die wellicht duurder zijn maar hier in .nl uit de gratie schijnen te vallen omdat mackie zoveel beter zou zijn.

Trouwens die behringer digitale mixer is voor dat geld een goeie hoor.

En wat de 01v betreft zit Yamaha weer eens gigantisch te maffen. Ze brengen wel duurdere dingen uit waar je een extra hypotheek voor nodig hebt om te kunnen kopen, maar aan de grote markt van instap digitale mixers denken ze dat de 01v goed genoeg is en de concurrentie nog lang niet bij is. Nou, denk dat je zo langzamerhand toch wel iets nieuws zou moeten kopen dat met kop en schouders boven de rest uit steekt. Anders hebben ze de voorsprong van jaren verkwanselt.

Back