SPDIF kabel RCA (tulp) -> Coax ?

Sublimited

MaXiMiZe cReAtIvItY!
Ik ga deze week de RME DIGI96/8 kopen om via ADAT me 01V aan me PC te hangen.

Ik ga echter pas volgende maand de Optische ADAT uitbreiding halen voor de o1v.

Nu vroeg ik me het volgende af:

Nu wil ik zodra ik de kaart binnen heb een Mix van me 01v zonder kwaliteits verlies op CD wil branden:

De DIGI96/8 heeft een SPDIF in(coax).
en me 01v heeft een SPDIF OUT (RCA (tulp stekker))

In het 01v Manual schrijven ze:
"This Phone Jack outputs the main stereo mix as Coaxial format 24 bit digital audio..."

Bestaan er kabels van deze tulp aansluiting naar coaxiaal ? (ik heb ze nog nooit gezien).

dat coaxial werkt toch altijd met met van die RCA. of van die draai connectoren die je veel om oude netwerk kaarten em osciloscopen ziet. en ander moet je maar wat zelf solderen (is meestal nog goedkoper ook).

het heeft dan misschien wel een tulp stekker maar er zit wel coax kabel aan.

Moet gewoon werken hoor.

Dacht dat die 96/8 geen spif I/O had en alleen maar optisch in/out maar heeft ze dus allebei. Wel jammer dat je ze niet tegelijkertijd kunt gebruiken trouwens. Anders had je ipv 8 in/out maar liefts 10 in/out waarvan bijv die 2 xtra voor FX send return kunt gebruiken.

Als die Coax aansluiting idd een s/pdif signaal draagt werkt het gewoon. Meestal wordt coax gebruikt voor wordclock aansluitingen maar als zij er spdif doorheen gooien dan is het spdif.

Zelf even 'n kabeltje solderen zou ik zeggen, hoewel ze vast ook wel te koop zijn.
Voor Spdif aansluitingen wel altijd 75 ohms coaxiale kabels gebruiken, niet gewone analoge tulp kabeltjes pakken. Het werkt meestal wel, maar je hebt veel meer kans op storing.

SPDIF kabeltjes zijn gewoon te koop in de muziekwinkel, kosten nog geen 10 Euro en zijn 75 Ohms kabels.

Je 01V kan op alle bitrates uitsturen, kun je instellen in het set up menu. als ik me niet vergis is een 01V intern 20 Bit dus of het zinvol is om op 24 bit uit te sturen weet ik niet.

groeten

basicsys

Origineel geplaatst door BasicSystem
Je 01V kan op alle bitrates uitsturen, kun je instellen in het set up menu. als ik me niet vergis is een 01V intern 20 Bit dus of het zinvol is om op 24 bit uit te sturen weet ik niet.

De A/D's van de 01v zijn 20 bits en intern is hij 24 bits. (of meer) En de adat I/O is ook gewoon 24 bits dus je kunt er altijd een losse A/D converter via Adat eraan knopen als je perse 24 bits wilt. ;)

Back