Hanz
Anonieme Analogist
Ow gelukkig, het is PSIEGIES!
...dus 't zit *tussen* m'n oren en niet *in* m'n oren
En bedankt maar weer, Wout!
...dus 't zit *tussen* m'n oren en niet *in* m'n oren

En bedankt maar weer, Wout!

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Origineel geplaatst door Bobby
hoeveelste langer ik in deze thread rondneus,
hoeveelste meer zin heb ik om ook van die dingetjes te gaan halen![]()
Origineel geplaatst door Wout Blommers
Voor alle zekerheid! Niet alles is psychisch! Als je een week fluittoontjes hoort na een optreden: dat wijst op een ECHTE beschadiging!
Origineel geplaatst door Wout Blommers
....
In Vredenburg heb ik Bob Dylan van schrik een juist akkoord op zijn gitaar laten pakken, omdat hij zich erg verbaasde dat ik oordoppen in deed, zo'n meter van het podium af. En ik steek een kop boven de rest van het publiek uit en twee boven Johnny B..
Origineel geplaatst door Orabidoo
opticiën?

Origineel geplaatst door Bobby
Wat ik me nu nog wel afvraag:
word feesten met oordopjes niet minder leuk? ordinair zelfs?
Ik bedoel, het leuke aan (grote) feesten is net dat je je amuseert omdat de muziek luid staat en je de crowd hoort cheeren, u know.![]()
Als je alles op 'verminderd' niveua hoort, lijkt het dan niet meer zoals je thuis gewoon een lekkere schijf draait? En thuis sta je dan ook niet bepaald gek te doen, right?![]()
Origineel geplaatst door sensoryoverload
Je went er erg snel aan, pas als je de oordoppen uitdoet heb je door hoe hard het eigenlijk staat ( erg oncomfortabel, snel weer in doen ). En omdat je oren gevoeliger zijn voor spraakfrequenties ( ongeveer 400 tot 4000 Hz ) bij lagere volumes, hoor je 'de crowd' harder als normaal. Ik versta mensen een stuk beter iig. Die gevoeligheid is ook de reden van de 'Loudness' knop op consumenten-versterkers.
Lijkt me dat het vooral door de sfeer komt. Ik sta thuis ook niet elke avond op de tafel te dansen in m'n eentje. Toch?!?
Maar nu heb je toch maar 1 kant getest!Origineel geplaatst door C-Code
Ik heb de test gedaan, en mijn gehoor is "goed"........had ik niet verwacht !

Origineel geplaatst door Cheimoon
......Die van mij waren 160 euro, de beste die de oorticiën had, en gaan tien jaar mee. ......
Origineel geplaatst door Cheimoon
Yep, iedereen aan de oordoppen!
Ik heb bij een oordoppenloos optreden een keer een veel te harde monitor vlakbij gehad, en toen begon het echt te schuren aan mijn oren. Heel leuk allemaal, maar bedenk wel: de frequenties die je verliest in je gehoor krijg je never nooit nie meer terug, dus als je op je 20e al een leuk stukje bovenfrequenties kwijt bent heb je daar de rest van je leven last van. Als je daar geen zin in hebt: neem oordopjes. Die van mij waren 160 euro, de beste die de oorticiën had, en gaan tien jaar mee. Da's dus 16 euro per jaar om je leven lang goede oren te houden. En als je ze in hebt merk je er niks van (dat op maat maken werkt echt goed) en het volume is niet ongezellig zacht maar gezond hard. En nee, het is niet onhandig meenemen, ja, je kunt ze in en uit doen wanneer je wilt (je kunt dus eerst even afwachten of een concert te hard gaat of niet; in 013 heb ik ze nooit nodig bijvoorbeeld, en heb ik niet helemaal geen ruis in mijn oren naderhand).
Ik ben voor! (waar kan ik stemmen?)