hoe is het met jullie oren???

Ow gelukkig, het is PSIEGIES!
...dus 't zit *tussen* m'n oren en niet *in* m'n oren :D

En bedankt maar weer, Wout! ;)

Sinds ik bij een optreden ben geweest waar ik met mijn rechteroor te dicht bij de speaker stond en daar fucking harde muziek uit kwam (en een week last heb gehad van een piep) heb ik ook van die speciale oordoppen laten maken op maat, bij een bedrijf in Zwolle genaamd "EarMo".

Echt heerlijk hoor! Je kan gewoon op een meter afstand met elkaar praten en alle harde tonen worden eruit gefilterd. Dus ook geen last meer van gepiep na een optreden.

Voor alle zekerheid! Niet alles is psychisch! Als je een week fluittoontjes hoort na een optreden: dat wijst op een ECHTE beschadiging!

Oordoppen zijn altijd handig! Ik gebruik altijd die totale, waarbij je gerust naast een snurker kan gaan liggen, 's-nachts. Voor hen met een gehoorbeschadiging: een snurker is iemand die rattelend en roggelend adem haalt tijdens de slaap. (Veroorzaakt door het uitdrogen en meevibreren van het zachte verhemelte en omgeving huig) Mensen met gehoorbeschadigingen slapen daar gewoon doorheen :)

In Vredenburg heb ik Bob Dylan van schrik een juist akkoord op zijn gitaar laten pakken, omdat hij zich erg verbaasde dat ik oordoppen in deed, zo'n meter van het podium af. En ik steek een kop boven de rest van het publiek uit en twee boven Johnny B :)

Wout

Origineel geplaatst door Bobby
hoeveelste langer ik in deze thread rondneus,
hoeveelste meer zin heb ik om ook van die dingetjes te gaan halen :walker:

dit is een investering waar je nooit spijt van zal krijgen je gehoor is nu eenmaal het belangrijkste voor muziek

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Voor alle zekerheid! Niet alles is psychisch! Als je een week fluittoontjes hoort na een optreden: dat wijst op een ECHTE beschadiging!

Ik ben toen naar de dokter geweest en die heeft in mijn oren gekeken maar ze kon geen beschadigingen zien. Het was ook waarschijnlijk niet een hele week, maar ik had wel ruim een paar dagen last van die piep.

Ik heb ook nog zo'n gehoortest gedaan over de telefoon en dat kwam positief uit, maar eigenlijk moet ik nog een echte test laten afnemen bij een opticiën ofzo. Maar volgens mij heb ik geen beschadiging hoor.

Origineel geplaatst door Wout Blommers
....
In Vredenburg heb ik Bob Dylan van schrik een juist akkoord op zijn gitaar laten pakken, omdat hij zich erg verbaasde dat ik oordoppen in deed, zo'n meter van het podium af. En ik steek een kop boven de rest van het publiek uit en twee boven Johnny B..

hehelol idd. ik zou me ook kapot schrikken als mensen oordoppen in gingen doen als ik moest optreden. wat een klote gevoel moet die man gehad hebben tijdens zijn optreden.

ja, ik hoorde ook sinds kort dat ze bij (sommige) opticiëns oortesten doen.

additioneel vraagje

additioneel vraagje

Wat ik me nu nog wel afvraag:
word feesten met oordopjes niet minder leuk? ordinair zelfs?
Ik bedoel, het leuke aan (grote) feesten is net dat je je amuseert omdat de muziek luid staat en je de crowd hoort cheeren, u know. 8o)
Als je alles op 'verminderd' niveua hoort, lijkt het dan niet meer zoals je thuis gewoon een lekkere schijf draait? En thuis sta je dan ook niet bepaald gek te doen, right? :)

Re: additioneel vraagje

Re: additioneel vraagje

Origineel geplaatst door Bobby
Wat ik me nu nog wel afvraag:
word feesten met oordopjes niet minder leuk? ordinair zelfs?
Ik bedoel, het leuke aan (grote) feesten is net dat je je amuseert omdat de muziek luid staat en je de crowd hoort cheeren, u know. 8o)

Je went er erg snel aan, pas als je de oordoppen uitdoet heb je door hoe hard het eigenlijk staat ( erg oncomfortabel, snel weer in doen ). En omdat je oren gevoeliger zijn voor spraakfrequenties ( ongeveer 400 tot 4000 Hz ) bij lagere volumes, hoor je 'de crowd' harder als normaal. Ik versta mensen een stuk beter iig. Die gevoeligheid is ook de reden van de 'Loudness' knop op consumenten-versterkers.

Als je alles op 'verminderd' niveua hoort, lijkt het dan niet meer zoals je thuis gewoon een lekkere schijf draait? En thuis sta je dan ook niet bepaald gek te doen, right? :)

Lijkt me dat het vooral door de sfeer komt. Ik sta thuis ook niet elke avond op de tafel te dansen in m'n eentje. Toch?!?

Re: Re: additioneel vraagje

Re: Re: additioneel vraagje

Origineel geplaatst door sensoryoverload
Je went er erg snel aan, pas als je de oordoppen uitdoet heb je door hoe hard het eigenlijk staat ( erg oncomfortabel, snel weer in doen ). En omdat je oren gevoeliger zijn voor spraakfrequenties ( ongeveer 400 tot 4000 Hz ) bij lagere volumes, hoor je 'de crowd' harder als normaal. Ik versta mensen een stuk beter iig. Die gevoeligheid is ook de reden van de 'Loudness' knop op consumenten-versterkers.

Lijkt me dat het vooral door de sfeer komt. Ik sta thuis ook niet elke avond op de tafel te dansen in m'n eentje. Toch?!?

het eerste klopt en de sfeer is nog altijd een heel belangrijke factor bij feesten en concerten

Yep, iedereen aan de oordoppen!

Ik heb bij een oordoppenloos optreden een keer een veel te harde monitor vlakbij gehad, en toen begon het echt te schuren aan mijn oren. Heel leuk allemaal, maar bedenk wel: de frequenties die je verliest in je gehoor krijg je never nooit nie meer terug, dus als je op je 20e al een leuk stukje bovenfrequenties kwijt bent heb je daar de rest van je leven last van. Als je daar geen zin in hebt: neem oordopjes. Die van mij waren 160 euro, de beste die de oorticiën had, en gaan tien jaar mee. Da's dus 16 euro per jaar om je leven lang goede oren te houden. En als je ze in hebt merk je er niks van (dat op maat maken werkt echt goed) en het volume is niet ongezellig zacht maar gezond hard. En nee, het is niet onhandig meenemen, ja, je kunt ze in en uit doen wanneer je wilt (je kunt dus eerst even afwachten of een concert te hard gaat of niet; in 013 heb ik ze nooit nodig bijvoorbeeld, en heb ik niet helemaal geen ruis in mijn oren naderhand).

Ik ben voor! (waar kan ik stemmen?)

@ cheinmoon
tien jaar mee ? nou ik moet die van mij toch echt om de 2 tot 3 jaar ff laten nakijken of de filters het nog helemaal naar wens doen dit is trouwens gratis bij mijn setjes

Ik heb nog redelijke goede oren. Een echte test heb ik nog niet gedaan en volgens mij werkt die test met de telefoon alleen goed over een analoge telefoonlijn, met een gsm kom je denk ik altijd slechter uit.

Origineel geplaatst door Cheimoon
......Die van mij waren 160 euro, de beste die de oorticiën had, en gaan tien jaar mee. ......

Het materiaal gaat misschien 10 jaar mee maar aangezien je oorkanaal iets groter word door de jaren van gebruik heen, moet je ze naar een jaar of 3 a 4 opnieuw laten aanmeten. Ze sluiten dan namelijk niet goed meer af en zorgen daardoor voor vervorming in de frequentie-karakterastiek. Dat komt omdat de werking van het filter uitgaat van een volledig afgesloten pasvorm.

Origineel geplaatst door Cheimoon
Yep, iedereen aan de oordoppen!

Ik heb bij een oordoppenloos optreden een keer een veel te harde monitor vlakbij gehad, en toen begon het echt te schuren aan mijn oren. Heel leuk allemaal, maar bedenk wel: de frequenties die je verliest in je gehoor krijg je never nooit nie meer terug, dus als je op je 20e al een leuk stukje bovenfrequenties kwijt bent heb je daar de rest van je leven last van. Als je daar geen zin in hebt: neem oordopjes. Die van mij waren 160 euro, de beste die de oorticiën had, en gaan tien jaar mee. Da's dus 16 euro per jaar om je leven lang goede oren te houden. En als je ze in hebt merk je er niks van (dat op maat maken werkt echt goed) en het volume is niet ongezellig zacht maar gezond hard. En nee, het is niet onhandig meenemen, ja, je kunt ze in en uit doen wanneer je wilt (je kunt dus eerst even afwachten of een concert te hard gaat of niet; in 013 heb ik ze nooit nodig bijvoorbeeld, en heb ik niet helemaal geen ruis in mijn oren naderhand).

Ik ben voor! (waar kan ik stemmen?)

Zijn dat de zachte oordoppen van Alpine???

Ik was zelf ook eens gaan kijken naar een online gehoortest heb dr een paar getest maar ik moet zeggen heb wel vraagtekens bij het resultaat.
Dat het resultaat mogelijk ook afhankelijk is van
-wat voor een koptelefoon je gebruikt.
-omgevings geluiden
-de geluidskaart die je gebruikt
-en hoe je het geluidsvolume voor zon test callibreert

Ik heb hier een test gevonden..
Krijg je eerst een paar vragen en daarna een acoustische test.

http://www.hoerforum.de/100.html#

Je moet gewoon even clicken op online gehoertest, uitleg spreekt voor zich is eenvoudig

Ik kon op de laagste signaal sterkte van 1000 Hz eerst niks horen, toen heb ik eens een goedkopere earphone van Philips gebruikt ipv mn sony koptelefoon en toen was het signaal wel waarneembaarbaar voor mij. (maar goed dat kan ook aan de vorm liggen van zon earphone)

Hier heb ik nog een test gevonden maar ik vind deze persoonlijk een stuk minder betrouwbaar dan de eerste.

http://www.netdoktor.de/hoerentest.html

Graag reacties
:D

Aja schijnbaar hoor ik wel goed gelukkig maar....

Mwah, ik moest even door de Duitste taal heen komen (meine Deutsch is nicht so gut), maar qua resultaten valt het te betwijfelen. Ik kwam wel goed uit de test, maar toen deed ik het daarna met de luidsprekers en toen kon ik wel 1000 Hz horen maar opeens geen 2000 Hz meer. Toen deed ik hem overnieuw en toen opeens wel weer.

Ik denk dat ik maar een keer mijn oren laat testen met zo'n echte orentest, maar ik denk dat er weinig mee aan de hand is.

Back