hoe is het met jullie oren???

Origineel geplaatst door Alpha1
Maar wat kost zoiets? Ik heb de oordopjes van een maat van mij een keer geprobeerd a 15 euro per stuk. En dat resultaat vond ik niet echt geweldig. Maar dat was natuurlijk wel voor zijn oren gemaakt.
Hoeveel kostte die van jou?

15 euro per stuk zullen niet opmaat gemaakt zijn. Das namelijk veelste goedkoop.
Kijk anders even op http://www.filterz.nl/ Die schijnen er goed te zijn en zijn best goedkoop, namelijk 119 euro.
Ok echt goedkoop is het niet, maar in vergelijking met andere professionele wel.

En als het allemaal te duur is, dan kan je kiezen voor goedkope, maar dan klinkt het een stuk minder mooi.
www.alpine.nl bijv.

Origineel geplaatst door P@ulu$
Ik heb ze een jaar geleden voor €185 kunnen kopen. Je moet wel weten dat ze heel goed werken en ik kan niet meer zonder.....
Het is een bedrijfje hier in Oosterhout. Hij is niet bekend, maar heeft bijvoorbeeld bij the Gathering hun gehele in-ear monitoring gedaan, dus dat kan ook.....
Ik zal het adres eens opzoeken, je hoort nog van me...

Mmm, typisch. Zoveel geld? Ik heb mijn oordopjes ook op maat laten maken bij een bedrijf in Zwolle genaamd "EARmo", en die kosten € 85. En ze bevallen me zeer goed, ik kan ook niet meer zonder. Ook bij het uitgaan doe ik ze op. Je kan gewoon een gesprek houden met een persoon, mits hij/zij op een meter afstand van je is verwijderd.

Origineel geplaatst door Mennomoog
Mmm, typisch. Zoveel geld? Ik heb mijn oordopjes ook op maat laten maken bij een bedrijf in Zwolle genaamd "EARmo", en die kosten € 85. En ze bevallen me zeer goed, ik kan ook niet meer zonder. Ook bij het uitgaan doe ik ze op. Je kan gewoon een gesprek houden met een persoon, mits hij/zij op een meter afstand van je is verwijderd.

85 euro per paar? Kun je die doppies niet makkelijk kwijt raken?

(ps in meeste tenten waar de muziek te hard staat moet je ook op 1 meter afstand praten.)

Alles wat klein is, is makkelijk te verliezen natuurlijk!!!
Gewoon na elk optreden goed opbergen!
Of als je strakst ze zo fijn, die oordoppen, blijven ze gewoon in je oren, dus raak je ze helemaal niet kwijt;) !!!!

Groeten

Origineel geplaatst door P@ulu$

Of als je strakst ze zo fijn, die oordoppen, blijven ze gewoon in je oren, dus raak je ze helemaal niet kwijt;) !!!!

Groeten

??? Wat?? :confused:

Wat bedoel je? Ik vraag me namelijk af of ze een nacht goed in je oor gefixeerd blijven zitten?

Origineel geplaatst door Alpha1
85 euro per paar? Kun je die doppies niet makkelijk kwijt raken?

(ps in meeste tenten waar de muziek te hard staat moet je ook op 1 meter afstand praten.)

Doppies makkelijk kwijt raken? Je krijgt er een leren draagtasje bij, en je kan ervoor kiezen om een soort halsbandje eraan te zetten. It's as simple as that.

Die van mij zijn verzekerd. Dat kostte amper wat extra. Moet je gewoon doen als je van die dure dingen koopt.
Ik weet alleen niet of dat bij filterz.nl mogelijk is.

Ik stop ze in voordat ik in de zaal ben, of gelijk als ik in de zaal ben en doe ze pas weer uit als ik pand heb verlaten.
En dan stop ik ze gelijk terug in het bijgeleverde etui.
Je raakt ze dus niet echt makkelijk kwijt. Ze kunnen niet zo even uit je oren vallen.!!

Origineel geplaatst door Tom 32
Ik mag mij al mijn leven lang verheugen in een uitstekend gehoor.
Als kind kon ik zelfs vleermuizen al horen eer ik ze zag (werd door niemand geloofd, maar een test wees uit dat het wel het geval was).
Ik merk wel dat in de loop der jaren het spectrum enigszins is verschoven, maar mijn vrouw verbaast zich nog vaak over dingen die ik en passant hoor en waar zij geconctreerd naar moet luisteren en ze dan vaak nog niet hoort.
Ik heb wel al van kinds af aan een hoogfrequent "gepiep", wat niet heel nadrukkelijk, maar wel immer aanwezig is.

Mij oren zijn wel tamelijk gevoelig voor "overprikkeling". Ik bezocht jaren geleden ooit eens een concert in Ahoy en kwam er met een bloedend oor uit.

Ben sindsdien wel een stuk voorzichtiger met ze.

groet

Tom

Dan hoor je vast ook als je een tv een aantal kamers
verder opzet, zelfs met mute aan, dat ie opstaat, niet?
Ik hoor dat zelfs vaak met onze buren met een losstaand
huis. Heel hoog gepiep, en steeds klopt het.

Ook vleermuizen en zo, maar ik vraag me wel eens af
of dat zo bijzonder is dan? Mijn vriendin hoort het ook,
maar die heeft veel gevoeligere oren, die kan nog geeneens
walkman oortjes of een koptelefoon verdragen.

Axel

PS: om nog maar te zwijgen van die afstandsbedieningen
van voor dat er infrarood werd gebruikt, die zo een ultrasone
piep maakten. Bah.

ik heb nog prima oren mededankzij dat ik niet zo vaak op grote feesten kom het enigge wat mn oren belast zijn mn mizerigge monitortjes en mn tv die bijna de hele nacht lang 60/70db blaast als ik lig te pittuh
al zet je 500w sub naast mn oor ik slaap er nog doorheen
:z

Hm, nou heb ik afgelopen zaterdag gewoon een soort verjaardagsfeest gehad. Maar daar hadden ze dus een soort van luchtdrukkanon dat een flinke knal produceerde. Allemaal geen last van gehad, ondaks dat de knal soms verrektes hard was. Maar toen moest ik een keer voor dat ding door en toen knalde die net :S
Ik stond een meter of 2 of 3 van verwijderd. In ieder geval een flinke piep in m'n rechteroor (links niet) die nu een beetje minder is gewordne inmiddels, maar sinds gisteren eigenlijk niet meer afneemt :S
Ik ga er wel vanuit dat m'n rechteroor dankzij dat geweldige stuk volwasennenspeelgoed nu fijn blijvens beschadigt is. Klopt dit?
Want ik zag in een post van Wout dat hij zei, dat bij een korte impact zoals een bomexplosie, dat er dan een scheurtje in je trommelvlies komt, maar dat herstelt zich weer. Is dit nou hetzelfde als zo'n bomexplosie, want het is tenslotte wel gewoon een ontploffing toch?
En zo ja, Krijg je bij het scheuren van je trommelvlies ook al een piep in je oor?

Nou, hopelijk weet iemand hier antwoord op :) Baal enorm ervan dat er weer zo'n eikel net dat ding af moest laten gaan terwijl ik er langs liep :( , en ik wil nog wel zo lang muziekjes maken =( .... Dus hoop wel dat het zich nog verder herstelt.
Oja, ik hou me nu ook heel rustig qua geluid, zodat het zich beter/sneller kan herstellen. Dus geen hard of schel geluid etc.? Helpt dit?

Origineel geplaatst door BigDplayboy
En zo ja, Krijg je bij het scheuren van je trommelvlies ook al een piep in je oor?

Toen ik klein was had ik eens oorontsteking en toen is mijn trommelvlies doorgeprikt...
Ik weet wel dat een trommelvlies zichzelf hersteld van zo'n prik...

Een piep is niet de oorzaak van een gescheurd of geperforeerd trommelvlies. Een piep (tinnitus) wordt veroorzaakt door activiteit van je receptoren in je slakkenhuis. Die zijn bij grote stimulatie beschadigd waardoor ze een soort ruis gaan uitzenden. Dit hoort vanzelf over te gaan. Echter is het mogelijk dat dit effect door permanente beschadiging kan blijven bestaan...zelfs door een soort autostimulatie van je hersenen zelf. Dat betekent dat in het extreme geval je zo doof als een pier kan zijn maar dat je hersenen zorgen voor een gewaar worden van een onophoudelijke piep.

Die piep die je hoort, word veroorzaakt door de trilhaartje in je oor. Bij veel geluid gaan deze krom hangen en op een gegeven moment raken ze elkaar en dan krijg je als het waren kortsluiting en dan hoor je een piep.
Na van loop van tijd gaan die haartjes weer terug buigen, en is de piep verdwenen. Maar......als je vaak en veel in luidruchtige omgeving werkt, dan wel niet bent, dan kunnen die haartje steeds minder terug buigen. Op een gegeven moment dan blijven ze staan in de positie dat ze elkaar blijven raken. En dan heb je voor je hele leven gehoorsbeschadiging! PPPPPPPIIIIIIEEEEEEPPPPPP...........:stupid en daar word je gek van!!!!

Juist ja, maar ik werk dus niet in een luidruchtige omgeving ofzo. Ik heb het sinds die ene knal. De dokter zegt al dat er niets aan te doen valt dan afwachten. :S
Hij heeft m'n oor nagekeken en zag niets raars ofzo en zei dat permanente beschadiging maar zelden voorkomt door een harde knal, dit gebeurt hoogstens in het leger een enkele keer. Dus tja ...

Als je huisarts geen bijzonderheden zag dan is je trommelvlies dus ook niet gescheurd.
Niet dat je daar nu vrolijker van moet worden.....:erm:

de gitarist en bassist van mijn oude band vonden het af en toe nodig de speakers een extra tandje te geven,.. en aangezien ik altijd over de pa speelde en zij hun eigen combo's bij zich hadden,.. had ik er niets over te zeggen,.. wel dat ik af en toe mezelf niet meer kon horen...
en na een hele nacht gespeeld te hebben, kon ik als ik in mijn bed lag nog steeds mijn trommelvliezen voelen trillen uit ontspanning..
ja mijn oren zijn dus wel achteruit gegaan,..
maar gelukkig kom ik niet in die grote house feesten en dergelijke...
word altijd helemaal misselijk wanneer ik tussen die harde bassen sta...dat helemaal mijn lichaam staat mee te resoneren op die tonen... bah nee, niks voor mij

Gehoorsbeschadiging

Gehoorsbeschadiging

Je kent het wel, 's avonds na het stappen lig je in je bed en heb je door de te harde muziek en het geschreeuw van je maten in je oor om zichzelf nog boven die muziek verstaanbaar te maken zo'n irritante pieptoon in je oren. Dan de volgende dag is het weg of tenminste een stuk minder.
Mijn probleem is dat die piep niet meer weggaat. Ik ben nu 25 jaar en heb nu al degelijke permanente gehoorsschade. Natuurlijk altijd een walkman opgehad die veels te hard stond of teveel in discotheken geweest waar de muziek te hard stond. Maar ik vraag me af of dit normaal is. Of dat er mensen zijn van tussen de 20 en 30 jaar die hier ook last van hebben. Ik vraag me af of mijn oren gevoeliger zijn dan een ander.
Sinds kort probeer ik mijn geld te verdienen als geluidstechnicus. Ik zit vooral in het live ciruit en elke avond kom ik weer met zo'n irritante piep in mijn oren terug. Maar bijv. een collega van me is 41 jaar en die heeft daar een stuk minder last van terwijl die dit al zo'n 20 jaar doet.
Ik heb wel eens gelezen dat zo'n permanente piep niet alleen door teveel herrie op je oren komt maar ook door psychische fenomenen. Misschien weet iemand daar iets meer van.
Ik weet ook dat je op het ziekenhuis je zelf kunt onderwerpen aan een gehoorstest. Dan wordt gekeken hoe je oren reager op piep tonen op bepaalde frequenties. Ik zit eraan te denken om zo'n test te laten doen. Heeft hier iemand ooit zo'n test laten doen en wat waren de resultaten? A;lvast bedankt voor jullie reacties!!

ga naar een audiologisch centrum of iets dergelijks toe en laat je goed informeren want t wordt alleen maar erger en haast niet minder. Omdat je geluidstechnicus bent is t nog belangrijker. Maak maandag een afspraak is mijn tip en gun je oren dit weekend rust.

Back