AN200 of is mijn CS1X al genoeg?

Convicted

Nieuwkomer
Hallo allemaal!

Ik zal eventjes mijn vraag toelichten. Ik zit te twijfelen om een AN200 te kopen tweedehands maar het probleem is het volgende. Ik had eigenlijk in mijn planning om een M-audio Audiophile 2496 te kopen (nieuw) voor mijn G4.
De bedragen zijn ongeveer gelijk en hoewel ik moet zeggen dat de M-audio kaart meer nut zal hebben dan de AN200 vind ik die AN200 toch wel leuker. 8)

Nu vraag ik mij af, ik heb al een Yamaha CS1X, is het dan wel een goed idee om de AN200 aan te schaffen?
Zou het verstandiger zijn om die kaart te kopen en dan te kunnen profiteren van de digitale I/O voor mijn Fostex HD recorder en de MIDI aansluiting voor mijn CS1X zodat ik deze goed kan benutten via mijn G4 of is de AN200 wel een fijner apparaat dan de CS1X qua geluid en instelbare mogelijkheden? Het software gebied op de computer is voor mij nog onbekend terrein maar het leek mij een goed idee om deze als sequencer te gebruiken ofzo.

Ik heb ook een MC-303 en een MC-09 van Roland dus daarom twijfel ik ook aan de aankoop.
Blijft die M-audio Audiophile 2496 nog lang in de roulatie of gaat deze er binnenkort uit? Ik denk dat ik dan wel een maand of twee durf te wachten met die kaart en voor de AN200 zal gaan.

Alvast bedankt voor jullie tips!

Groet.

Convicted

Ja, de An200 is zekers een leuk apparaat. Al moet ik zeggen dat ik wel denk dat je met de M-Audio aankoop langer plezier zult hebben. Je mogelijkheden zijn opeens te over en de AN200 heeft toch zo zijn beperkingen. Ik kan mij voorstellen dat die AN200 je lokt. En je moet natuurlijk gaan voor datgene je het leukst vind. Maaaaar, ik denk wel dat je van een goede geluidskaart langer plezier hebt.

Ik denk dat je meer hebt aan zo'n audiophile. de nieuwe mogelijkheden die je dan krijgt vindt ik persoonlijk aantrekkelijker dan een an200. t'is leuk maar zoiets kan je ook later nog dr bij halen(als je echt niet meer kunt slapen) met een cs1x en wat softsynths kom je in principe ook al een heel eind.

Ik ben zelf niet zo'n voorstander van softsynths maar wilde meer een oplossing hebben als sequencer en voor digitale opnames. Daar is die kaart wel handig voor.

Echter ik kan daarmee ook een tijdje wachten als die kaart nog een paar maanden in de roulatie blijft en zo'n AN200 halen die niet meer in de verkoop is.

Eigenlijk wil ik dus meer zekerheid of de M-Audio Audiophile 2496 nog een tijdje in productie blijft want ik heb geen flauw idee hoe lang dit ding nu op de markt is en aangezien die kaart nu in de aanbieding is.

Audiophile is een van de best verkochte geluidskaarten ooit, dus het zal nog wel even duren voordat ie discontinued is,,, en daarnaast heeft M-audio een vrij goede productsupport,, ik zou me daar dus geen zorgen om maken.

Ik vraag me af of die AN200 niet teveel overlap heeft met je andere synth, kwa sounds bedoel ik. Ik zou iig toch voor de geluidskaart gaan, er zijn een paar softsynths die zeker de moeite waard zijn om in te duiken ( ik ben zelf ook geen voorstander van ssoftsynths). Spectrasonics, gmedia imposcar dat soort shit.

Ik zou het *zeker* doen, die an200...dat is een heerlijk bakkie waarme je een prettige 5stemmige VA in huis haalt en nog een zooitje redelijke drumgeluiden op 3 kanalen. Ik denk juist dat de an200 een prima aanvulling is voor de cs1x...ik heb zelf de cs2x en de an1x (en de dx200 wat de fm versie is van de an200) dus ik geloof dat ik een redelijke inschatting kan maken.

Mocht je ooit naar een grotere bak van yamaha overstappen (cs6x, motif) dan kan je volgens mij zelfs de an200 openhalen en de va kaart overplaatsen naar je nieuwe bak (althans dat heb ik gehoord, nooit zelf gedaan)

Als je softsynths e.d. wil gaan gebruiken is op termijn een goede geluidskaart natuurlijk ook best prettig, maar niets is zo leuk als een knipperend doosje met knoppen waar je lekker op los kan gaan (wel ff een software editor downloaden voor het diepere graafwerk, heb zelf wel leuke patches voor je)

ik werk vrij veel met softsynths en merk dat de AN200 niet veel in gebruik is omdat ik toch wel dezelfde sounds uit mijn softsynths kan halen....inclusief gratis units als de polyiblit en P8 superwave....... maaaarrrrrr....ik heb dan ook wel een hardware controller met knoppen om die boel lekker aan te sturen, dat is wel handig hoor om een bakje met knoppen te hebben......ik zou dus voor de soundcard gaan, lijkt me best wel essentieel, en de CS1x als controller blijven gebruiken..ook de sounds uit de CS1x zijn prima te gebruiken

Ik denk dat ik voor de AN200 zal gaan en een poosje later die audiokaart zal kopen aangezien het de best verkopende kaart is en deze dus wel een tijdje op de markt nog zal blijven! :-)
Ik denk dat het wel een leuke aanvulling zal zijn in mijn groeiende collectie.
Softsynths klinken wel goed natuurlijk ik heb er weleens met een geexperimenteerd maar ik vond het toch niet prettig genoeg werken. Geef maar gewoon een doosje met echte knopjes! Ik heb het al een hele lange tijd volgehouden met de MC-303 dus ik denk dat ik dat met de AN200 ook wel kan want het klinkt goed naar mijn smaak.

Heel erg bedankt voor jullie advies en tips allemaal!

Back