Synth aan PC

alexander1982

Stamgast
Hoe kan ik het beste te werk gaan omtrent het aansluiten van gear aan mijn PC. Ik wil z.s.m een geluidskaart (Delta 66) en vervolgens een mixer (waarschijnlijk Behringer 1832). Deze mixer wil ik over een maand of 2 gaan kopen. Ik heb zelf een Virus KC en ik vroeg mij af of het niet vervelend is om met "slechts" 4 kanalen van mijn Virus te werken in plaats van de 6 die hij heeft( De Delta 66 heeft 4 outs & 4 ins) en als ik een mixer heb is het dan wel allemaal mogelijk om met de 6 uitgangen te gaan werken.

Het antwoord op je vraag hangt een beetje af van de manier waarop je wilt werken. Als het voldoende is om 1 partij tegelijkertijd op te nemen in je computer/sequencer heb je maar 2 uitgangen (L+R) van je Virus nodig. Stereo in op je geluidskaart is dan ook voldoende. Daarna neem je gewoon op dezelfde manier de volgende partij op. Uiteindelijk mix je alles af op de computer. Op deze manier heb je zelfs niet eens een mixer nodig (al is dat wel handig als je meerdere instrumenten wilt gebruiken). Als je eisen niet al te profi zijn moet dit prima werken.

Succes ermee!

Back