Vegetarier

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Mike Rockmore

Ouwe rot
Ik heb vandaag besloten dat ik een poging ga wagen om vegetarier te worden, heb in mijn les namelijk een film gezien die mij hier tot aanzette, ik merkte dat ik er de hele dag dwars mee heb gezeten. Het filmpje het KNOR, en vertelt de loop van de geboorte van een varkentje naar de slachterij, waarbij gewoon de brute waarheid wordt getoont, ik moest op een gegeven moment wel de klas uit toen ik het echt niet meer trok. Ik ben een dierenliefhebber en dit filmpje heeft me eindelijk echt wakker geschud.

Nu zullen jullie denken, je wist toch al lang dat dit soort shit gebeurde? Ja dat wist ik ook, maar geloof me, dit schud je pas echt wakker. Het is zo van nu druk je het doelbewust een beetje weg, je wil eigenlijk niet weten hoe die dieren worden behandeld omdat je een lekker stuk vlees op je bord wil, ik wil hier echter niet meer deel van uit maken. Bij deze heb ik misschien een goed inatief getoont en ik hoop dat meer mensen het met mij proberen.

Grtz Mike

ik ga het proberen iig al voor hem/haar hieronder...

Attachments

• pig.jpg
    pig.jpg
    30,6 KB · Bekeken: 85
Je kan ook proberen een slager te vinden die biologisch-dynamisch vlees heeft.

Even kort door de bocht,

De dieren die je dan zou eten, hebben zelf alleen biologisch gegeten, en hebben min of meer voldoende ruimte om een 'dierwaardig' leven te hebben. Er wordt goed voor ze gezorgd.

Het vlees van die dieren is van hoge kwaliteit en bevat geen antibiotica en andere zooi.

je betaalt er wel dik voor, maar dan heb je ook wat.

Als je 1x per maand lekker goed vlees eet geniet je er meer van en kost het minder dan normaal en is het nog goed ook.

Als je nog steeds moeite hebt zowiezo met het eten van dieren of dierlijke producten zou je ook kunnen overwegen om veganist te worden. (geen melk, eieren, kaas etc) maar dat is wel erg hardcore.

bestel je BD-vlees hier en het wordt thuisbezorgd!

http://www.labelleoq.nl/

Ik ben wat dat betreft heel rechtoe rechtaan.. Ik vindt het zowiezo eigenlijk een absurd idee dat er levens worden gekweekt puur om het vlees. En ja ze hebben een mooier leven maar ja wat kopen ze ervoor, uiteindelijk worden ze waarschijnlijk net zo hard afgeslacht naar een jaar (was het geloof ik). En ja het is mooi dat ze, in een wat groter hokje staan, maar de staarten zullen er nog steeds wel zonder verdoving afgaan en de ze zullen waarschijnlijk nog steeds, zonder verdoving gecastreerd worden, je zou ze moeten horen gillen die beestjes... Daar wil ik echt helemaal niets mee te maken hebben, vandaar ook niet een halfgebakken maatregel (dat past overigens wel bij mij halfgebakken alles) maar nu pak ik het eens rigoreus aan..

ik hoop echt dat het meer mensen aanstaat, je kan het iig proberen toch?

Grtz Mike

sorry mike, ik ga deze thread sluiten

ik heb respect voor je besluit, maar ik vind het geen goed onderwerp voor het synthforum

http://www.vegatopia.com/

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back