off topic clavia foto

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

JohnnyBusca

rocket scientist
[ot]Beter, die foto heb ik ook al eens gepost hier op het forum![/ot]

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
[ot]Beter, die foto heb ik ook al eens gepost hier op het forum![/ot]

Nou, dan had je mij wel eens om toestemming mogen vragen :)
Maar even serieus, het is natuurlijk wel een foto die onder het beeldrecht van het Gemeentemuseum valt. Hoewel ik de maker ben, beheren zij de rechten, die ze hebben uitbesteed bij een Amerikaans bureau, dus... Mijn internet publicaties zijn allemaal geregistreerd bij de afdeling publicaties van het museum.
Nou zal ik je niet aangeven, maar ik vraag je wel even welke thread je gemaakt hebt toen, zodat ik hem kan laten registreren.
Lastig, he?

Ik zal meteen dde voorgaande foto claimen...

Wout

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Nou zal ik je niet aangeven, maar ik vraag je wel even welke thread je gemaakt hebt toen, zodat ik hem kan laten registreren.

Wout
Dat is de moeilijkste vraag die iemand mij dit jaar gesteld heeft. Waarschijnlijk refereert ie naar jullie site, dus ik ga op zoek..

Maar even serieus, het is natuurlijk wel een foto die onder het beeldrecht van het Gemeentemuseum valt. Hoewel ik de maker ben, beheren zij de rechten, die ze hebben uitbesteed bij een Amerikaans bureau, dus... Mijn internet publicaties zijn allemaal geregistreerd bij de afdeling publicaties van het museum.
Lastig, he?

Wout

serieus ???????????? wat is er zo appart aan deze foto? staan gewoon 2 hippies een praatje te maken

Origineel geplaatst door SPACE-ROBOT
serieus ???????????? wat is er zo appart aan deze foto? staan gewoon 2 hippies een praatje te maken
Ik geef toe dat het problematisch is, maar het is wel gebruikelijk dat indien er een foto wordt gekopieerd en weer wordt gepubliceerd, dat de eerste uitgever daarvan op de hoogte wordt gesteld. Maar dat gaat vaak fout. Het museum heeft echter een speciale afdeling daarvoor. Ik moet altijd opgeven waar ik m'n plaatjes neerzet...

Wout

Lastig, he?

Wout

Sorry hoor, dit gaat mij te ver!
Wat een gelul, ik ben zelf 10 jaar reclamefotograaf geweest, dus heb recht van spreken.
Heb voor mijn werk altijd met beeldrecht te maken gehad.

Plaats een foto of doe dit niet, je draaft door Wout.
Als je controle over jouw beeld wilt houden, moet je m iig zeker niet op een medium dat
internet heet plaatsen.
Als jij de illusie hebt dat iedereen eerst vriendelijk gaat vragen of hij aub jou foto mag "lenen'
dan vind ik dit van een bijzonder hoog naief gehalte.
Trouwens, zo bijzonder is de foto ook niet hoor, dus heb geen illussies.
Overigens "fijn" voor Johnny dat je m niet gaat aangeven...THUH:kont:

Mikemix

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door mikemix
Sorry hoor, dit gaat mij te ver!
Wat een gelul, ik ben zelf 10 jaar reclamefotograaf geweest, dus heb recht van spreken.
Heb voor mijn werk altijd met beeldrecht te maken gehad.
...
Mikemix

Tja, reclamefotografie, maar daar is slechts het beeldmateriaal jouw eigendom, het afgebeeldene echter niet...
Daar zit een stukje verschil. Wat ik alleen schreef was dat bij iedere publicatie toch wel verwacht mag worden dat er een verwijzing is naar de oorspronkelijke publicist. Het gaat bij de voorbeeldfoto niet om die twee kerels van Clavia, maar om de kastjes die achter hen staan. Die zijn beschermd :) De kunstwereld is niet de wereld van de reclamefotografie.

Wout

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back