DSI Evolver. fantastische opbouw met vele waanzinnige mogelijkheden, eigen geluid waarmee je alle kanten op kan. Volgens mij echt een synth waar lang vraag naar zal blijven. Ook als ie uit productie is.
Nord Modular. Dat moet wel een klassieker worden. Tenminste, als je over twintig jaar nog een PC kan vinden waarop je de editor kan draaien....
Aansluitend daarop: Muse Receptor of iets dergelijks. Ik kan me heeeel goed voorstellen dat over een tiental jaar de meeste huidige VST's niet meer ondersteund worden op de nieuwe PC's of softwareplatforms. En dat terwijl een heel aantal mensen dan natuurlijk vintage jaren ' 90 en ' 00 muziek willen maken. Dan is een Muse Receptor een uitkomst denk ik. En aangezien dat ding nu niet echt storm loopt.....kan ie dan wel eens heel veel waard worden.
Aansluitend daarop: Muse Receptor of iets dergelijks. Ik kan me heeeel goed voorstellen dat over een tiental jaar de meeste huidige VST's niet meer ondersteund worden op de nieuwe PC's of softwareplatforms. En dat terwijl een heel aantal mensen dan natuurlijk vintage jaren ' 90 en ' 00 muziek willen maken. Dan is een Muse Receptor een uitkomst denk ik. En aangezien dat ding nu niet echt storm loopt.....kan ie dan wel eens heel veel waard worden.
waarom zou je 10 jaar oude pluggin/vst willen gebruiken :confused: met hun dan achterhaalde algoritme's en geluidskwaliteit. lijkt mij een duidelijke nee dus
Origineel geplaatst door gerrie79 waarom zou je 10 jaar oude pluggin/vst willen gebruiken :confused: met hun dan achterhaalde algoritme's en geluidskwaliteit. lijkt mij een duidelijke nee dus
Origineel geplaatst door ProtoHuman Waarom niet? Een VST is gewoon een VA synth, maar zonder hardware. Met die redenering kun je alle digitale synths hier wel uitknikkeren.
Nee, er zullen niet veel mensen nog reaktor 1 gebruiken. Maar dat komt vooral omdat reaktor nog steeds doorontwikkelt wordt, en je makkelijk kan upgraden. Maar ik kan me voorstellen dat er ooit een einde komt aan die upgrades. En dat geldt voor veel softsynths.
Origineel geplaatst door ProtoHuman Waarom niet? Een VST is gewoon een VA synth, maar zonder hardware. Met die redenering kun je alle digitale synths hier wel uitknikkeren.
het gaat ook om de werkwijze, sommige VA's hebben nou eenmaal een coole/unieke manier van werken en er zullen ook wel coole softsynthcontrollers zijn, maar een controller zie ik geen klassieker worden.
Origineel geplaatst door ProtoHuman Nee, er zullen niet veel mensen nog reaktor 1 gebruiken. Maar dat komt vooral omdat reaktor nog steeds doorontwikkelt wordt, en je makkelijk kan upgraden. Maar ik kan me voorstellen dat er ooit een einde komt aan die upgrades. En dat geldt voor veel softsynths.
Rebirth. Geen vst, maar zeker wel een plugin die nog behoorlijk populair is. Zeker nu ie gratis is geworden. VST is nog niet zo oud, en oude vst´s kunnen nog steeds gedraaid worden. Maar ik kan me zo voorstellen dat over een aantal jaar het vst protocol zo wordt ge-update dat oudere vst's niet meer gedraaid kunnen worden. Als die dan net als Rebirth nu gratis verspreid worden, dan heb je met een Muse voor een habbekrats de wereld aan prima '90 en '00 synths. Tenminste, zo denk ik er over.
Ik weet even niet of de Korg Z1 al genoemd is (wel de prophecy geloof ik), maar wat mij betreft is die bak ook wel een toekomstige klassieker. Erg veelzijdig, van duur klinkende strings tot ultieme digitale gruizigheid. Plus een goed keyboard en flink wat modulatiehulpjes natuurlijk....ik geloof dat hij van '98 is, maar ik vind hem nog niet achterhaald in ieder geval. Maar dat kan ook genoeg over mij zeggen natuurlijk
En dan ook de Sequentix P3 nog, gezien de voortijdige productiestop. Het is gewoon een erg fijne en complete sequencer, maar doordat hij (helaas) zeldzaam zal blijven maakt hij een grotere kans een klassieker te worden.
Eerst was er de Korg MS-20.................100% groote
Toen de Korg VMS-20(legacy controller)..84% groote
En dan word er in de toekomst een kopie van de VMS-20 gemaakt op 32% groote!
in de veronderstelling dat je digitale synths bedoeld
is eigenlijk moeilijk op te antwoorden als je nog niet alle synths hebt bespeeld
maar voor mij worden het toch
nord modular
waldorf xt ,de wave is het al zeker
yamaha fs1r, de dx7 ..zie hierboven
gameboy
microsoft windows
bullshit ...er zijn mensen die nog steeds zweren bij reaktor 3 (richter oa ...werkte samen met fsol)ondanks de meer beperkte mogelijkheden (component level ...)dan reaktor 5...
Waarom gebruiken enkelen nog steeds de nord 1?omdat ze die rauwer vinden klinken .....dus dat moet ook kunnen voor software
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.