Gabber en Agressie/Racisme ...waarom ?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door dione
Ruffneck maakte ook echt wel happy-hardcore....."ruffneck rules the artcore-scene" bijv.....en Ruffneck maakt tegenwoordig hardstyle.....is zijn eigen ouwe tracks aan het recyclen zeg maar....

Dus...;)

"Don't believe the hype"

Die "ruffneck rules the artcore-scene" vond ik toch niet bepaald happy hardcore te noemen......maar ja whatever.....het is gewoon grappig hoe snel sommige mensen hier op hun tenen getrapt zijn als je iets over uitverkopen zegt...........ik kwam ook meer uit een hoek waar uitverkopen weinig gebeurd (drum & bass)......je ziet dat het zelfs op de lange termijn schadelijk kan zijn voor je serieuze carriere........dan moet je heel stoer worden en op je mid 30 nog marketing technieken gebruiken om aan de jongere aanhang te laten zien dat je nog true bent enzo.......ja die trappen daar wel in ;)

:gaap:

Maaarrr.. aan de andere kant heb ik wel ergens een sappig verhaaltje gehoord van wat dhr. Elstak geflikt zou hebben met materiaal van het Britse Knite Force.

Ik weet niet hoe dat zakelijk is gelopen ik zat zelf namelijk bij id&t in die tijd.
Maar hij heeft inderdaad een track gemaakt met knightforce samples, ik neem aan dat alles wel gecleared zal zijn.

By the way knightforce is hier in nederland pas aangeslagen nadat het force dj team(paul,panic en lars) en darkie,gizmo en nog wat anderen de platen begonnen te:dj:

Origineel geplaatst door faab
Je gaat even voorbij aan het feit dat paul rotterdam records heeft opgericht, de nightmare parties heeft gebracht en onnoemelijk veel andere dingen.
Het wordt weer eens duidelijk dat je geen flauw benul hebt waar gabber vandaan komt en hoe het ontstaan is.
De commercieele periode van paul werd hem niet in dank afgenomen door alweer kortzichtige mensen, hij heeft de hardcore nooit gedissed in tegenstelling tot veel anderen.
Dat paul lekker wat centjes wilde verdienen omdat ie ook een gezinnetje te eten moet geven wordt daarom ff snel vergeten.
Het is zowiezo al een algemene tendens op het synthforum om iedereen die met commerciele muzikale uitingen bgezig is de grond in te boren. En dan vragen ze zich ook nog eens af waarom het toch niet wil lukken met hun briljante producties.

Wake up and smell the:koffie:

PFFFFFFF wat een gezever.......lees nou eens zelf wat je schrijft man, en loop niet de hele tijd te roepen, je weet dit niet je weet dat niet.....ik heb gabber bewust meegemaakt en ook veel gabbers als vrienden gehad in mn jeugd.....en ja ik was toen ook al met muziek bezig.....sommige mensen kiezen er gewoon voor om lekker muziek te maken en daarnaast nog gewoon een baan te hebben.

Ik organiseer feestjes waar ik 0 euro aan overhoud, met gratis entree en betaal dj's mijn budget voor een avond, en dat doe ik omdat ik het leuk vind. Maar ik heb ook ooit op impulz outdoor gedraaid, omdat mensen dat harde werken uiteindelijk ook weten te waarderen, en daarvoor hoef ik niet op tmf met een vrouw met bijna blote tieten te zingen over een een regenboog in de lucht waar we met zijn allen naar toe moeten vliegen..........:okdan:

En ik heb niks tegen mensen die commercieel met muziek aan de gang gaan, maar wel met mensen die daarna zich ervoor schamen en ineens heel stoer toch zich weer willen bewijzen tegenover de underground.

Origineel geplaatst door C-Code
ik kwam ook meer uit een hoek waar uitverkopen weinig gebeurd (drum & bass)

daar ben ik het eigelijk totaatl niet mee eens.
drum&bass is een van de stijlen die het meeste in de reclames gebruikt word.
drum&bass is echt commercieel hoor. luister maar naar de tracks die nu allemaal uitkomen.
gewoon kopieën van elkaar. puur dansvloer gericht.

Yo c-code jij bent gewoon te zielig voor woorden.
Je begint te mieren dat je er zo veel vanaf weet maar uit alles blijkt dat dat echt niet zo is.

Als je je aangevallen voelt is dit een typisch gevalletje wie kaatst........:(

Origineel geplaatst door isnieZot
daar ben ik het eigelijk totaatl niet mee eens.
drum&bass is een van de stijlen die het meeste in de reclames gebruikt word.
drum&bass is echt commercieel hoor. luister maar naar de tracks die nu allemaal uitkomen.
gewoon kopieën van elkaar. puur dansvloer gericht.

Heb jij ooit Ed Rush & Optical in de top 40 zien staan, Photek of Dom & Roland ?
Die drum & bass die jij bedoeld achter sex spotjes en shampoo reclames zijn vaak kant en klare loopjes van sample cd's....zitten vaak niet eens dat soort producers achter. Lees knowledge magazine maar eens ;)

Yo c-code jij bent gewoon te zielig voor woorden.
Je begint te mieren dat je er zo veel vanaf weet maar uit alles blijkt dat dat echt niet zo is.

Als je je aangevallen voelt is dit een typisch gevalletje wie kaatst........:(

Ik weet niet wie zich hier aangevallen voelt.....ik heb geen track samen met paul elstak op zijn cd en zijn label gemaakt met de titel "your mother sucks cock in hell"

Dus ik denk dat jou verweer niet bepaald objectief is te noemen.....is het wel ??

Dus......:bekdicht:

Laatst gewijzigd:
Wat heeft mijn track hier mee te maken.
zie je wel je snapt het niet:kont: :duivels:

Dat paul lekker wat centjes wilde verdienen omdat ie ook een gezinnetje te eten moet geven wordt daarom ff snel vergeten.
Het is zowiezo al een algemene tendens op het synthforum om iedereen die met commerciele muzikale uitingen bezig is de grond in te boren.
Kijk, hier ben ik het dus weer wel mee eens. Die indruk had ik namenlijk ook al (zoals bv in de Paul Oakenfold thread).Als een producer muziek maakt en daar toevallig goed mee verdiend, waarom niet? En als iemand muziek maakt aléén voor de centjes en het klinkt ook nog erg goed, waarom niet?
Maar ik vind wel dat de sfeer in deze discussie best wel wat vriendelijker mag.
(btw no hard feeling either faab :biertje: )
Ik heb de indruk dat deze thread geen einde krijgt :)

Heb jij ooit Ed Rush & Optical in de top 40 zien staan, Photek of Dom & Roland ?

Heb jij ooit Armageddon Project, The Outside Agency, The Producer of Dr. Macabre / The Hitman in de top 40 zien staan?

Wacht, laat ik eerst vragen, heb je er eigenlijk ooit wel eens van gehoord? En waarom dan niet? Wil je het niet begrijpen? Wil je gewoon klakkeloos aannemen dat iets niet goed is omdat je het niet kent en er gemene jongens in die scene rond lijken lopen?

Of gaan we nu opeens de hele D&B scene afrekenen op iemand als Aphrodite?

Ik ben zelf niet echt een hele grote fan van Paul's muziek de afgelopen jaren, maar hij heeft genoeg positieve dingen gedaan waardoor ik absoluut zeker geen hekel aan hem heb, respect zelfs. Krijg je de kans om je zakken te vullen op een eerlijke manier, geef ik je geen ongelijk om het te doen. Vond wel dat ie er een beetje zielig bij stond in die boerenfeesttent achter zijn keyboard zonder snoeren destijds, en hij keek er bij of ie er zelf ook liever niet was ;)

Hardcore is zo groot en divers qua stijlen geworden, dat ik gewoon mijn eigen gang kan gaan qua feesten en me niet hoef te irriteren aan mensen die muziek draaien die ik niet leuk vind, en toch is het nog steeds 1 geheel, ik kom de zelfde mensen tegen op terrorfeesten, kraakfeesten en het soort feesten waar bijvoorbeeld een Paul draait.

Ik ben de afgelopen 1,5 - 2 jaar naar heel veel feesten geweest met een donkere vriendin, en ik heb NOG NOOIT gezeik gehad daarom. OK, je weet van te voren wel dat je naar sommige feesten gewoon niet moet gaan, maar je weet ook dat je niet naar een of andere laffe Lounge tent moet gaan omdat sowieso de sfeer je niet aan staat. Gek genoeg had ik er zelf wel eerst bedenkingen over of het wel goed zou gaan. 100% meegevallen.

Origineel geplaatst door bikkel

Ik ben zelf niet echt een hele grote fan van Paul's muziek de afgelopen jaren, maar hij heeft genoeg positieve dingen gedaan waardoor ik absoluut zeker geen hekel aan hem heb, respect zelfs. Krijg je de kans om je zakken te vullen op een eerlijke manier, geef ik je geen ongelijk om het te doen. Vond wel dat ie er een beetje zielig bij stond in die boerenfeesttent achter zijn keyboard zonder snoeren destijds, en hij keek er bij of ie er zelf ook liever niet was ;)

Heb ik ergens in deze thread geroepen dat ik een hekel aan de persoon achter paul elstak heb ?....volgens mij niet. Lees nou nog eens het 1ste bericht van deze thread.......het gaat mij om de agressie die een stroming opwekt in een clip. BTW aphrodite is 1 van de producers die er voor heeft gezorgd dat drum & bass wat meer bekend werd, maar is zeker nooit een sell out geweest, mensen waarderen zeker zijn pioniers rol. Ik zeg ook niet dat ik van paul elstak zijn pioniers rol onderken. Maar wat ik wel gewoon tenenkrommend vind als je dit stukje op je site zet:

Geciteerd van offensive site:
Aangezien ik aardig wat reacties heb gehad op de Hitmix van mij op de Box wil ik graag het een en ander uitleggen. Ten eerste ben ik hier niet echt blij mee. Ik ben al jaren bezig me te concentreren op Offensive Records en de sound die daar bij hoort. De rechten van deze oude happy hardcore-clips liggen bij Midtown Records. Ik kan hier niets tegen doen. De Hitmix is dus ook niet door mij gedaan! Ik kwam er zelf pas achter toen de clip al in rotatie was op de Box. Hopelijk is het nu voor iedereen duidelijk dat ik mij distantieer van deze actie, voor mij is Offensive de toekomst.

Dan denk ik......waarom zou je je ervan distantieeren als je er zelf goed geld aan hebt verdiend ??
Als aphrodite geld wil verdienen met zijn oude producties door ze te remixen en er iets commercieels van te maken....van mij ook prima. Maar zodra hij ineens heavy metal gaat maken en serieus genomen wil worden en zijn oude werk af gaat kraken dan denk ik .......:confused: ....waarom zou je ?

Die "ruffneck rules the artcore-scene" vond ik toch niet bepaald happy hardcore te noemen......maar ja whatever.....het is gewoon grappig hoe snel sommige mensen hier op hun tenen getrapt zijn als je iets over uitverkopen zegt...........

kben niet op m'n tenen getrapt,ik wijs je alleen ff op de feiten....;)

jij hebt wel respect voor iemand die van de ene scene naar de andere gaat zodra het iets minder gaat,maar geen respect voor iemand die al jarenlang 1 scene vertegenwoordigt.....das jammer...

( ik heb overigens ook respect voor Ruffneck hoor,net als voor Paul,net als voor drum & bass......)

het feit dat Faab en mij zo stoort is dat er steeds weer mensen zijn die met dezelfde onwetendheid de gabber-scene gaan afkraken.....de tijden zijn veranderd,en zo ook de hardcore-scene...de kwaliteit van de muziek is veel beter geworden,totaal veranderd zelfs.....jammer dat men dat niet inziet...

Origineel geplaatst door dione

het feit dat Faab en mij zo stoort is dat er steeds weer mensen zijn die met dezelfde onwetendheid de gabber-scene gaan afkraken.....de tijden zijn veranderd,en zo ook de hardcore-scene...de kwaliteit van de muziek is veel beter geworden,totaal veranderd zelfs.....jammer dat men dat niet inziet...

Ik heb ook nergens hier in dit stuk hardcore afgekraakt. Ik ben dit stuk ook niet begonnen om die reden, ik heb in mijn 1ste post alleen om een verklaring gevraagd die gaat over het gebruiken van agressie en het maken van een clichee clip nog voordat een stroming de kans heeft gewoon een normaal imago op te bouwen, vergeet niet the box is bijna overal te ontvangen en zo'n clip word niet alleen door hardcore liefhebbers bekeken.....;)

Dat het niet zo'n topclip is ben ik met je eens, maar de box is nou ook niet bepaalt tmf kwa zenderbereik.
Deze clip kan je dus beter beschouwen als een expirement en ik geloof ook niet echt dat het een vervolg gaat krijgen.

Die drum & bass die jij bedoeld achter sex spotjes en shampoo reclames zijn vaak kant en klare loopjes van sample cd's....zitten vaak niet eens dat soort producers achter. Lees knowledge magazine maar eens ;)

ja daar heb je wel een punt. hoewel ze in de UK toch af en toe toch dicht bij de top 40 komen denk ik.
maar ik had het over de stijl in het algemeen. niet bepaalde producers.

hmm even op lonsdale reargeren...

Lonsdale is een merk wat al meer dan 40 jaar bestaat geloof ik... Net als fred perry bijvoorbeeld... Een merk kleren voor arbeiders zonen die beetje naja anders wilde zijn. Vergelijk het met punkers etc.
Dat het nu veel opkomt in de hardcore scene en er nu dus ook veel meer neonazi achtige tafrelen voordoen (hie rlopen ze al weer rond met mooie jassen met leuke vlaggetjes, rode en gele veters in schoenen etc ;) ) word het met dit soort dingen in verband gebracht...

Even leuk om te wete: het komt uit engeland en het was een NIGGA die het eheft uitgevonde...

Origineel geplaatst door stoot
1 ding is zeker.
Bij doping controle zullen er heel wat door de mand vallen.

Ik heb nog nooit een gabber gezien die naar die klere herrie kon luisteren zonder dat die onder invloed van drugs was.

Als er geen drugs zouden zijn was er ook geen gabber.

Eigenlijk ook wel weer saai want je lacht je dood om die stuiptrekkende speed kauwende randdebielen.
Maar dan wel zonder die "muziek" anders wordt het irritant.

En die teksten??? kom op nou zeg. zo burgerlijk en niks nieuws.
Als je daarvoor die troep koopt ben je toch wel laag gezonken.
Of zouden die 'teksten' anders klinken na een lading speed?:D

ik denk echt dat je ze nu allemaal over 1 kam scheert dat het niet jou muziek is dat blijkt maar ik kan er echt wel naar luisteren zonder dat ik drugs gebruik.

Wat heeft mijn track hier mee te maken.
zie je wel je snapt het niet:kont: :duivels:

een verrekte goei nummer by the way!!!! faab en dione laat ze maar ouwehoeren er zijn nog zat mensen die jullie muziek wel weten te waarderen!!! :halleluja

En ik heb niks tegen mensen die commercieel met muziek aan de gang gaan, maar wel met mensen die daarna zich ervoor schamen en ineens heel stoer toch zich weer willen bewijzen tegenover de underground.

Dit is nu waar ik zo moe van word. Al meerdere keren heb ik het tegen je gezegd in deze thread en toch blijf je dit gebruiken! Nog één keertje en lees het nu ook eens goed!

Paul maakte al naam in het begin van de hardcore (Parkzicht).
Paul richtte Rotterdam records op.
Paul bracht de Nightmare feesten. De Energiehalparties waren gek!
Paul maakte alleen hardcore (dus geen top-40 stuff).
Paul draaide op zo ongeveer ieder groot feest echte hardcore.
Paul zag de Happy Rave (zo noem ik het maar even omdat de echte Happy Hardcore even iets anders is, ik noem een Scott Brown) opkomen en non-hardcore mensen zich opeens verrijken aan o.a. 'zijn' stijl.

Pas toen heeft hij ook zijn graantje meegepakt. Maar dan naar mijns inziens met hele andere tracks dan de Party Animals met hun 'covers', die Peppie & Cockie theme die door die mafkees verkracht werd en Zwabbertje. De eerste poging was een radio remix van een behoorlijk populaire Happy Hardcore track van hem, Life is like a Dance (ja, een sample). Daarna waren het een aantal echte Happy Rave platen die puur voor de Top-40 bedoeld waren.

De mede door hem (en zeler niet op de laatste plaats door hem) groot geworden hardcore scene was stervende en hij pakt nog even wat centen voor zijn 'oude dag' mee. Geef hem eens ongelijk! Als je dat doet ben je gewoon jaloers tot op het bot!

Vervolgens is de hele scene even met vakantie geweest. Vervolgens doken grote namen uit de Hardcore van weleer op in de Hardstyle scene. Ik zie dat als een tussenstap. Net zoals in de begin periode de Hardcore zich ontpopte vanuit de 'gewone' House scene. Nu was het trance van waaruit de hardstyle steeds hardere vormen aan begint te nemen. Daarnaast wint de real hardcore van dag tot dag meer aan populariteit.

Het vervelende is dat er inmiddels een nieuwe generatie opgestaan is, die zich nog 'vaag' enkele Early Hardcore tracks weet te herinneren. Dus helemaal niets weet van de roots van de Hardcore. Deze onwetende denken nu Paul te kunnen veroordelen op basis van ONVOLLEDIGE informatie. En dat is precies wat jij nu ook doet.

PS: Even voor mijn informatie aangezien ik dat dus niet wist, welke RnB track is van Ruffneck dan?

En even voor alle duidelijkheid. Ruffneck heeft wel wat vettere tracks gemaakt dan Ruffneck rules the Artcore scene. In mijn ogen is deze track, net zoals JIIEEHAA een goed voorbeeld van Happy Hardcore zoals het oorspronkelijk 'bedoeld' was. Hard maar vrolijk, niet kinderachtig of vol met sappige zangeresjes en belletjes. Daarnaast zijn ook niet alle tracks op het Ruffneck label van één en dezelfde persoon.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back