Origineel geplaatst door Saskija
Het klinkt als een slap Dream Theater-aftreksel met heel cheesy drums, dertien-in-een-dozijn-Rudess solo's plus de van hem bekende kitsch-piano's. Wel een goede demo voor Korg, maar voor mij ook het bewijs dat de inbreng van Rudess Dream Theater uiteindelijk weinig goeds heeft gebracht. Rudess kan snel spelen maar dan heb je het wel gehad. Wel muzikant, maar niet muzikaal om het maar zo te noemen. Ik vind hem tegenwoordig maar een oubollige one-trick pony. Hij is toch duidelijk de minste van de drie DT-toetsenisten tot nu toe. Het is te hopen dat de band hem toch een keer de laan wijst maar veel hoop heb ik er niet op.
Ja, echt verschrikkelijk; gevoel voor muziek = 0, muziektheoretische kennis = 10, resultaat is progmetaledelkitsch met en draak van een zanger. Totaal gebrek aan goede opbouw of goede ideeën. In de categorie: "Hé, als ik nou eens een moordende metalriff doe in 7/8, kun jij er dan iets onnavolgbaars overheen spelen?" Meteen opheffen die handel! Dan is er ook meer ruimte voor The Might Beard en The Flower Kings en zijn we weer af van die verschrikkelijke metal-/hardrockrage in de progrock.
Oh wacht, jij bedoelde alleen Rudess... Nou ja, ben ik dat toch mooi even kwijt; lucht best wel op hoor...

(Rudess is hier trouwens echt het kwadraat van; zie de liveclip uit Scenes from New York en een promotiefilmpje voor een Italiaanse fanclub...

; en die demo is een ontzettende YYZ-ripoff, maar dan s-l-e-c-h-t)
Okee, sorry, ik weet het, on-topic maar weer...
Origineel geplaatst door andy2138
Misschien niet nieuw allemaal, wel practisch. (nieuw is niet altijd beter)
Klopt, maar ik vind het gewoon zonde. Het is puur een uitbreiding. En daar is een developmentteam dus al die tijd mee bezig geweest.
Origineel geplaatst door andy2138
Het concept heeft zich al bewezen, dus waarom dat veranderen? Dan kun je m beter uitbouwen en dat is nu precies wat ze met dit blauwe ding gedaan hebben. [/B]
En dit is nou precies wat ik er dus vervelend aan vind: wel veel tijd in een nieuw product, maar niks echt nieuws. Wat niet zoveel zou uitmaken als alleen Korg het deed, maar bij Roland (Phantom S, Phantom XS), Yamaha (Motif ES) en zelfs Kurzweil (K2600, K2661) zie je precies hetzelfde. Ik heb de indruk dat de synthmarkt momenteel technisch een beetje stagneert, vooral bij de romplers. Iedereen heeft natuurlijk alle recht van de wereld die synth te maken die het best gaat verkopen, maar puur vanuit een technisch en ontwikkelingsoogpunt vind ik het wel jammer dat er nu zoveel tijd wordt gestoken in het puur uitbouwen van wat er al is.
Maar goed, die perioden heb je altijd, komt wel weer goed. Wacht maar tot dat morfen van de Neuron en V-synth er echt gesettled is.

(hoop ik...)