Het gaat niet goed in de muziekindustrie!

Origineel geplaatst door olafmol
nix anders toch dan in de "hoogtijdagen" van de muziekverkoop?

Nee dat is niet waar.
Toen was het elke dag druk.

Ik ken nog een paar eigenaren uit die tijd, vandaar.

Origineel geplaatst door demian
Dank je wel dat je mij voor dom uitmaakt.

Je ziet zelf toch ook wel dat de kloof tussen rijk en arm steeds groter wordt hé?
Dus als je arm bent heb je moet je maar liedjes zingen? Rechtvaardig hoor.

De wet zegt, iedereen moet betalen voor de goederen of diensten die hij/zij afneemt,
ik zeg, iedereen heeft recht op voldoende betaalmiddelen om de goederen of diensten af te nemen.

Ik heb het niet over een bioscoop gehad.

Concert gratis? Ik ben wel eens een concertterrein binnengeslopen ja (glastonbury 2000) Festival werd het jaar later afgelast wegens meer dan 10.000 wallcrashers die het jaar daarvoor gratis binnenkwamen.
(gek hé als je meer dan 100 engelse ponden vraagt voor een festival dat er mensen gratis naar binnen willen)

En vergeet niet dat de reis naar het festival ook geld kost. The greatful dead is groot geworden met gratis concerten!

Veroordeel toch niet zo! Recht gaat verder dan de wet.

De wet is ethisch gezien het minst haalbare waar de mensheid zich toe verplicht op het pad naar rechtvaardigheid.
(heb ik wel eens ergens gelezen)

Sorry hoor, ik wil geen rel schoppen, maar ik moet op de centjes letten en dus download ik af en toe een mp3'tje.
Als jij daar last van hebt is dat jammer, want als ik niet kan downloaden, koop ik nog steeds niks, dus wat maakt het uit.
Ik weet mijn geld wel beter te besteden dan aan een cd'tje. Kheb een bedrijf draaiend te houden.

klik hier voor het heftigste festival van europa : http://www.glastonburyfestivals.co.uk/

Maar goed..ik draaf door, maar ik meen het wel, alleen zijn mijn idealen zeer lastig haalbaar ben ik bang.

Ik kan er wel inkomen dat fuse je dom noemt. Je gaat uit van de redenatie dat als je het geld NIET hebt maar wel de behoefte je dan zelf een soort wet danwel recht kan verzinnen dat je het mag stelen.

"iedereen heeft recht op voldoende betaalmiddelen om de goederen of diensten af te nemen. " zeg je. Dus als ik iets wil hebben wat ik niet kan betalen dan heb ik het recht om betaalmiddelen te eisen!?!? HA HA HA HA Dat is nog nooit vertoond in geen enkel land. Dat kan ik je verzekeren....Vooral het eisen is grappig omdat je middels het woord "Recht" suggereert dat het een soort universeel vastgelegde overeenkomst is.

Grote dikke vette onzin.

Platenmij's zijn commerciele bedrijven die dingen verkopen. Daarvoor moet je betalen. Kan je niet betalen, pech!

Stel je voor dat dat zo zou gaan met....uhmm....boeken! Ik vind boeken te duur dus ik jat ze maar. Kan natuurlijk niet.
Dan moet ik het uit de winkel stelen en das link! En zo komen we bij de crux van dit verhaal. Omdat jatten via Internet supermakkelijk is moet dat wel kunnen maar fysiek een winkel beroven vinden we allemaal nog slecht.

Origineel geplaatst door Errol
Nee dat is niet waar.

"vroegah" was alles beter......kan natuurlijk ook een door de tijd opgehemeld beeld zijn......maargoed....ik geloof wel dat et minder gaat met de muziekindustrie....maar niet dat het door downloaden komt.....dat is een gevolg, niet een reden.....de markt voor kwaliteits muziek gericht op een volwassen publiek is imho nog steeds prima....evenals de markt van "echte" muziekliefhebbers..........

verder: de nederlandse markt lijkt niet meer interessante zijn voor de grote spelers..kan ik me ook iets bij voorstellen....blijkbaar verkopen nederlandse artiesten gewoon niet genoeg meer met hun muziek, en je potentiele afzetmarkt is toch maar heel beperkt.zeker vergeleken met internationaal georienteerde (en gemarketede) artiesten.....

Origineel geplaatst door Nolet
Ik kan er wel inkomen dat fuse je dom noemt. Je gaat uit van de redenatie dat als je het geld NIET hebt maar wel de behoefte je dan zelf een soort wet danwel recht kan verzinnen dat je het mag stelen.

"iedereen heeft recht op voldoende betaalmiddelen om de goederen of diensten af te nemen. " zeg je. Dus als ik iets wil hebben wat ik niet kan betalen dan heb ik het recht om betaalmiddelen te eisen!?!? HA HA HA HA Dat is nog nooit vertoond in geen enkel land. Dat kan ik je verzekeren....Vooral het eisen is grappig omdat je middels het woord "Recht" suggereert dat het een soort universeel vastgelegde overeenkomst is.

Grote dikke vette onzin.

Platenmij's zijn commerciele bedrijven die dingen verkopen. Daarvoor moet je betalen. Kan je niet betalen, pech!

Stel je voor dat dat zo zou gaan met....uhmm....boeken! Ik vind boeken te duur dus ik jat ze maar. Kan natuurlijk niet.
Dan moet ik het uit de winkel stelen en das link! En zo komen we bij de crux van dit verhaal. Omdat jatten via Internet supermakkelijk is moet dat wel kunnen maar fysiek een winkel beroven vinden we allemaal nog slecht.

wacht maar tot ik jou vette nieuwe mobi van je "opeis" opmdat ik daar recht op heb, maar geen geld voor heb ;)

Mijn mobi is de oudste en lelijkste van heel Utrecht denk ik....ik bereid mij voor op dit soort dingen! Laatst belde nog een dakloze aan. Die wilde mijn woning hebben. Hij had immers geen geld maar wel recht op onderdak. Tsja....

Origineel geplaatst door Errol
Nee dat is niet waar.

Waren dr toen (vroegâh) net zoveel muziekzaken (platenzaken e.d.) als nu?

-C-

Mijn mobi is de oudste en lelijkste van heel Utrecht denk ik....ik bereid mij voor op dit soort dingen! Laatst belde nog een dakloze aan. Die wilde mijn woning hebben. Hij had immers geen geld maar wel recht op onderdak. Tsja....

Onder welke brug woon je nu?8)

Glastonbury wil ik ook nog een keer naartoe. ;)

En ik zeg niet dat je dom bent maar in welke gradatie je dom zou zijn als je zo denkt. :P

Als je durft te beweren dat mensen recht hebben op voldoende betaalmiddelen om dingen te kunnen kopen.
Toevallig zijn we in nederland een sociale staat en daarmee worden mensen in hun levensbehoeften voorzien als ze daar zelf niet voor kunnen zorgen. Maar dat dit maar ook iets met in de verte met het recht op muziek hebben slaat natuurlijk helemaal nergens op.

Als jij niet voor mp3's wilt betalen swa. Maar geef dan ook gewoon eerlijk toe dat je steelt.
Dat je ergens naar binnen sneakt is ook stelen. Een pakje kauwgum uit de winkel meenemen zonder te betalen is ook stelen.

En gratis parkeren staat er helemaal los van. Dat is een openbare voorziening die de gemeente voorziet voor burgers. En als ze je willen uitkleden dan maken ze er een (meestal veels te dure) parkeerplaats van. En als je wielklemmen en bonnen wilt vermijden moet je of betalen of buiten de betaald parkeren zone parkeren en lopen.

We leven in een sociaal land idd. Maar dat zal niet lang meer duren ben ik bang (en daarmee doel ik niet op mp3 downloaden)

"iedereen heeft recht op voldoende betaalmiddelen om de goederen of diensten af te nemen. " zeg je. Dus als ik iets wil hebben wat ik niet kan betalen dan heb ik het recht om betaalmiddelen te eisen!?!?

Zo denk ik erover. Hoewel ik nogmaals beken, ook weleens wat "stiekem" te downloaden, maar alleen 's nachts wanneer er niemand meekijkt:D

Kijk"Het blijft toch een vorm van diefstal, hoe je het ook went of keert"

Op zich heb ik er geen moeite mee dat mensen illegaal downloaden, maar af en toe wat kopen mag ook op zijn tijd.

En misschien laat ik me ook beinvloeden door het gegeven dat ik al wat ouder ben en in mijn leven al zoveel plaatjes heb gekocht en dus een steentje heb bijgedragen, dat ik het niet over mijn hart kan verkroppen dat mensen de mentaliteit hebben om maar vanalles te downloaden, alsof het de gewoonste zaak van de wereld is en sommige gasten niet beseffen dat"je dankbaar mag zijn dat de artiest "zijn/haar muziek" met je wilt delen. Aangezien sommigen (zoals Krezip) er ongetwijfeld veel voor hebben moeten laten (zoals opzegging school) en nu op straat staan.

Origineel geplaatst door Catalunya
En misschien laat ik me ook beinvloeden door het gegeven dat ik al wat ouder ben en in mijn leven al zoveel plaatjes heb gekocht en dus een steentje heb bijgedragen, dat ik het niet over mijn hart kan verkroppen dat mensen de mentaliteit hebben om maar vanalles te downloaden, alsof het de gewoonste zaak van de wereld is en sommige gasten niet beseffen dat"je dankbaar mag zijn dat de artiest "zijn/haar muziek" met je wilt delen. Aangezien sommigen (zoals Krezip) er ongetwijfeld veel voor hebben moeten laten (zoals opzegging school) en nu op straat staan.

dankbaar mij ass......ze willen hun muziek verkopen, of tenminste hun platenmaatschappij.......kijk, het blijft wel commercieel..als er geen markt meer voor je is dan moet je maar accepteren dat je weer moet gaan vakkenvullen bij de appie heijn.....je kan dan nog steeds muziekmaken en voor nop uitdelen via cassettebandjes, CD-r's of het internet.....zo werkt het nu eenmaal in onze kapitalistische maatschappij, en daar heb ik in principe weinig tot geen problemen mee....

het is een risico dat je neemt om je school of baan op te zeggen voor de muziek......ik heb ook mijn baan opgezegd om een eigen bedrijf te beginnen, als dat ooit fout gaat dan sta ik ook op straat, tja..it's all in the game zeg maar....dan ga ik niet lopen klagen dat er niet genoeg mensen zijn die geld willen investeren in mijn bedrijf, dan had ik het maar beter/slimmer moeten aanpakken. of als ik dat heb gedaan dan is dat nu eenmaal de situatie zoals die er is.....dus ik denk niet de je medelijden hoeft te hebben met de artiesten waarvan het contract niet wordt verlengd...dat is gewoon een zakelijke beslissing die voortkomt uit een heleboel factoren, maar het is gewoon lekker makkelijk om gelijk over downloaden te beginnen.....

dankbaar mij ass......

Zeg je dat ook tegen jouw fans, wanneer ze in je gastenboek zouden schrijven dankbaar te zijn voor die voortreffelijke plaat van je.
Dan lopen ze snel weg. "geloof mij"

Olaf, ik loop op de zaken vooruit. Gaarna wil ik gebruik maken van je vrijgevigheid, Doe mij maar die laatste plaat van je. Pb me maar, dan geef ik je mijn adres.

mooier zou ik het niet kunnen opschrijven Olaf..

(alhoewel 'mooi' in deze zin wat slecht gekozen is)

De muziekindustrie moet niet klagen ! :duivels:

Eerst houden ze de CD prijzen (kunstmatig) hoog, gemiddeld nog altijd zo'n 20 Euro in een winkel,
en dan klagen ze dat er gekopieerd/gedownload wordt!!!

Maak gewoon alle CD's 10 Euro ....moet je eens kijken wat er verkocht wordt!

Zeg je dat ook tegen jouw fans, wanneer ze in je gastenboek zouden schrijven dankbaar te zijn voor die voortreffelijke plaat van je.
Dan lopen ze snel weg. "geloof mij"

Olaf, ik loop op de zaken vooruit. Gaarna wil ik gebruik maken van je vrijgevigheid, Doe mij maar die laatste plaat van je. Pb me maar, dan geef ik je mijn adres.

je begrijpt me niet, zo onduidelijk ben ik toch niet?

ik zeg JUIST dat het om commerciele insteek gaat..ik deel mijn muziek niet voor nop, tenminste niet de muziek die gereleased is op vinyl.................dus je kan onze plaat gewoon in de betere vinylzaken kopen.....

en evt "fans" die bedank ik met alle vormen van beleefdheid en hartelijkheid voor het kopen en draaien van onze muziek........wat heeft dat met "muziek delen" te maken? jij zegt dat we al blij mogen zijn dat bv "krezip hun muziek met ons deelt" .. tja....dan delen ze het toch niet? moet ik daar wakker van liggen? tis allemaal de beslissing van de artiest....vorm van symbiose tussen muzikant en publiek zogezegd...

een MP3tje wil ik je met alle vormen van plezier emailen, helemaal voor nop ;)

Origineel geplaatst door Bass
De muziekindustrie moet niet klagen ! :duivels:

Eerst houden ze de CD prijzen (kunstmatig) hoog, gemiddeld nog altijd zo'n 20 Euro in een winkel,
en dan klagen ze dat er gekopieerd/gedownload wordt!!!

Maak gewoon alle CD's 10 Euro ....moet je eens kijken wat er verkocht wordt!

Praat eens met een persoon die dingen op de markt brengt,je praat wat te makkelijk.

En dan nog,zolang er mp3's bestaan en je kunt downloaden,is zelfs 10 euro nog te veel.
Denk je dat je dit nog uit het systeem krijgt?
Volgens mij is het een beetje te laat allemaal.

je begrijpt me niet, zo onduidelijk ben ik toch niet?

ik zeg JUIST dat het om commerciele insteek gaat..ik deel mijn muziek niet voor nop, tenminste niet de muziek die gereleased is op vinyl.................dus je kan onze plaat gewoon in de betere vinylzaken kopen.....

Ik bedoelde dus "het draaien". Dankbaar is misschien niet het juiste woord, en volgens mij delen we hetzelfde standpunt, alleen omschrijven we het anders.

Wanneer jouw song aan zou slaan, dan wordt het vanzelf commercieel.

Ik wordt het een beetje zat dat artiesten over 1 kant gescheerd worden. Jij hebt het al vaker gezegd.
Er zijn ontzettend veel artiesten die gewoon muziek maken omdat ze dat willen maken en niet perse om maar te scoren.
Jij denkt "te zwart-wit" Jij scheert alle artiesten die commercieel succes hebben, over 1 kant"

En ik weet wel zeker dat "jij gaat balen" wanneer er iets met jouw bedrijf gebeurd en waar je als artiest (lees: ARTIEST) geen invloed op hebt

Ik bedoelde dus "het draaien". Dankbaar is misschien niet het juiste woord, en volgens mij delen we hetzelfde standpunt, alleen omschrijven we het anders.

Wanneer jouw song aan zou slaan, dan wordt het vanzelf commercieel.

Ik wordt het een beetje zat dat artiesten over 1 kant gescheerd worden. Jij hebt het al vaker gezegd.
Er zijn ontzettend veel artiesten die gewoon muziek maken omdat ze dat willen maken en niet perse om maar te scoren.
Jij denkt "te zwart-wit" Jij scheert alle artiesten die commercieel succes hebben, over 1 kant"

En ik weet wel zeker dat "jij gaat balen" wanneer er iets met jouw bedrijf gebeurd en waar je als artiest (lees: ARTIEST) geen invloed op hebt

tuurlijk zou ik daarvan balen, maar ik zie het niet als een "recht" dat ik in mijn levensonderhoud kan voorzien door mijn bedrijf (of label of bandje) .. dat bedoel ik

ik zie het niet als een "recht" dat ik in mijn levensonderhoud kan voorzien door mijn bedrijf (of label of bandje) .. dat bedoel ik

Daar heb je gelijk in. Zo denk ik er ook over.

Overigens heb ik grote moeite het downloaden van liedjes "stelen" te noemen, want feitelijk is dat het niet. Want bij stelen moet je iemands eigendom wederrechtelijk toe-eigenen. Hier is een lastige grens, want doe je dat met het downloaden van een mp3? Nou, eigenlijk niet. Je kopieert het namelijk. Bovenstaand wordt het voorbeeld aangegeven van het stelen van een boek. Die vergelijking gaat niet op. De vergelijking zou wel kloppen als je met dat boek naar de kopieermachine loopt, en dat boek gaat kopieren. Maar ja, daar moet je ook voor betalen, dus wie weet vindt die winkelier dat wel best, zolang je de rug van het boek maar niet kreukt. :)

Overigens heb ik in mijn studietijd boeken gekopieerd. Ik had toegang tot een kopieermachien, en ik heb heel wat studieboeken geleend van collega studenten, en door dat ding gedraaid. Hoefde ik alleen een multomap te kopen, en het uitgespaarde geld kon ik besteden aan CDs en platen. Heeheehee!
Boeken vind ik ook veels te duur. Maar ja, die kopieer je niet zo makkelijk he? En daar zit hem nou net de kneep. Doordat de muziekindustrie een medium onarmde dat digitaal was, stelden zij zichzelf bloot aan iets dat zeer gevoelig was voor kopieeren! En dat konden ze van tevoren zien aankomen. Als ze slim waren geweest hadden ze zich gericht op het verbeteren van de analoge vinyl standaard. Zoals eenieder wel weet is het kopieren van een vinyl album een stuk lastiger, en kunnen de resultaten nog wel eens tegenvallen.

In ieder geval ben ikzelf zeer content met p2p. Ik heb de mogelijkheid om albums in zijn geheel te kunnen beoordelen, om zo te kunnen besluiten of ik de originelen wil hebben. En albums die voor schofterige prijzen als 20 of 22 euro in de winkel liggen kan ik lekker op een CDretje branden, met het idee dat ik toch heel wat asociale geldwolven hun centen heb ontzegd. Verder kan ik lekker liveopnames en bootlegs scoren, evenals limited editions die al jaren niet meer in de handel zijn.

Back