Origineel geplaatst door olafmol
nix anders toch dan in de "hoogtijdagen" van de muziekverkoop?
Nee dat is niet waar.
Toen was het elke dag druk.
Ik ken nog een paar eigenaren uit die tijd, vandaar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
nix anders toch dan in de "hoogtijdagen" van de muziekverkoop?
Origineel geplaatst door demian
Dank je wel dat je mij voor dom uitmaakt.
Je ziet zelf toch ook wel dat de kloof tussen rijk en arm steeds groter wordt hé?
Dus als je arm bent heb je moet je maar liedjes zingen? Rechtvaardig hoor.
De wet zegt, iedereen moet betalen voor de goederen of diensten die hij/zij afneemt,
ik zeg, iedereen heeft recht op voldoende betaalmiddelen om de goederen of diensten af te nemen.
Ik heb het niet over een bioscoop gehad.
Concert gratis? Ik ben wel eens een concertterrein binnengeslopen ja (glastonbury 2000) Festival werd het jaar later afgelast wegens meer dan 10.000 wallcrashers die het jaar daarvoor gratis binnenkwamen.
(gek hé als je meer dan 100 engelse ponden vraagt voor een festival dat er mensen gratis naar binnen willen)
En vergeet niet dat de reis naar het festival ook geld kost. The greatful dead is groot geworden met gratis concerten!
Veroordeel toch niet zo! Recht gaat verder dan de wet.
De wet is ethisch gezien het minst haalbare waar de mensheid zich toe verplicht op het pad naar rechtvaardigheid.
(heb ik wel eens ergens gelezen)
Sorry hoor, ik wil geen rel schoppen, maar ik moet op de centjes letten en dus download ik af en toe een mp3'tje.
Als jij daar last van hebt is dat jammer, want als ik niet kan downloaden, koop ik nog steeds niks, dus wat maakt het uit.
Ik weet mijn geld wel beter te besteden dan aan een cd'tje. Kheb een bedrijf draaiend te houden.
klik hier voor het heftigste festival van europa : http://www.glastonburyfestivals.co.uk/
Maar goed..ik draaf door, maar ik meen het wel, alleen zijn mijn idealen zeer lastig haalbaar ben ik bang.
Origineel geplaatst door Errol
Nee dat is niet waar.
Origineel geplaatst door Nolet
Ik kan er wel inkomen dat fuse je dom noemt. Je gaat uit van de redenatie dat als je het geld NIET hebt maar wel de behoefte je dan zelf een soort wet danwel recht kan verzinnen dat je het mag stelen.
"iedereen heeft recht op voldoende betaalmiddelen om de goederen of diensten af te nemen. " zeg je. Dus als ik iets wil hebben wat ik niet kan betalen dan heb ik het recht om betaalmiddelen te eisen!?!? HA HA HA HA Dat is nog nooit vertoond in geen enkel land. Dat kan ik je verzekeren....Vooral het eisen is grappig omdat je middels het woord "Recht" suggereert dat het een soort universeel vastgelegde overeenkomst is.
Grote dikke vette onzin.
Platenmij's zijn commerciele bedrijven die dingen verkopen. Daarvoor moet je betalen. Kan je niet betalen, pech!
Stel je voor dat dat zo zou gaan met....uhmm....boeken! Ik vind boeken te duur dus ik jat ze maar. Kan natuurlijk niet.
Dan moet ik het uit de winkel stelen en das link! En zo komen we bij de crux van dit verhaal. Omdat jatten via Internet supermakkelijk is moet dat wel kunnen maar fysiek een winkel beroven vinden we allemaal nog slecht.

Origineel geplaatst door Errol
Nee dat is niet waar.
Mijn mobi is de oudste en lelijkste van heel Utrecht denk ik....ik bereid mij voor op dit soort dingen! Laatst belde nog een dakloze aan. Die wilde mijn woning hebben. Hij had immers geen geld maar wel recht op onderdak. Tsja....

"iedereen heeft recht op voldoende betaalmiddelen om de goederen of diensten af te nemen. " zeg je. Dus als ik iets wil hebben wat ik niet kan betalen dan heb ik het recht om betaalmiddelen te eisen!?!?
Origineel geplaatst door Catalunya
En misschien laat ik me ook beinvloeden door het gegeven dat ik al wat ouder ben en in mijn leven al zoveel plaatjes heb gekocht en dus een steentje heb bijgedragen, dat ik het niet over mijn hart kan verkroppen dat mensen de mentaliteit hebben om maar vanalles te downloaden, alsof het de gewoonste zaak van de wereld is en sommige gasten niet beseffen dat"je dankbaar mag zijn dat de artiest "zijn/haar muziek" met je wilt delen. Aangezien sommigen (zoals Krezip) er ongetwijfeld veel voor hebben moeten laten (zoals opzegging school) en nu op straat staan.
dankbaar mij ass......
Zeg je dat ook tegen jouw fans, wanneer ze in je gastenboek zouden schrijven dankbaar te zijn voor die voortreffelijke plaat van je.
Dan lopen ze snel weg. "geloof mij"
Olaf, ik loop op de zaken vooruit. Gaarna wil ik gebruik maken van je vrijgevigheid, Doe mij maar die laatste plaat van je. Pb me maar, dan geef ik je mijn adres.

Origineel geplaatst door Bass
De muziekindustrie moet niet klagen !![]()
Eerst houden ze de CD prijzen (kunstmatig) hoog, gemiddeld nog altijd zo'n 20 Euro in een winkel,
en dan klagen ze dat er gekopieerd/gedownload wordt!!!
Maak gewoon alle CD's 10 Euro ....moet je eens kijken wat er verkocht wordt!
je begrijpt me niet, zo onduidelijk ben ik toch niet?
ik zeg JUIST dat het om commerciele insteek gaat..ik deel mijn muziek niet voor nop, tenminste niet de muziek die gereleased is op vinyl.................dus je kan onze plaat gewoon in de betere vinylzaken kopen.....
Ik bedoelde dus "het draaien". Dankbaar is misschien niet het juiste woord, en volgens mij delen we hetzelfde standpunt, alleen omschrijven we het anders.
Wanneer jouw song aan zou slaan, dan wordt het vanzelf commercieel.
Ik wordt het een beetje zat dat artiesten over 1 kant gescheerd worden. Jij hebt het al vaker gezegd.
Er zijn ontzettend veel artiesten die gewoon muziek maken omdat ze dat willen maken en niet perse om maar te scoren.
Jij denkt "te zwart-wit" Jij scheert alle artiesten die commercieel succes hebben, over 1 kant"
En ik weet wel zeker dat "jij gaat balen" wanneer er iets met jouw bedrijf gebeurd en waar je als artiest (lees: ARTIEST) geen invloed op hebt
ik zie het niet als een "recht" dat ik in mijn levensonderhoud kan voorzien door mijn bedrijf (of label of bandje) .. dat bedoel ik