Emu 1212m

Origineel geplaatst door etaoin
Ja, al die effecten zijn ook als VST effect te gebruiken via E-Wire of PowerFX.

Zorg trouwens als je 'm krijgt dat je gelijk de updates even ophaalt bij E-MU. De versie 1 drivers die erbij zitten zijn niet van het meest stabiele type (1.6 downloaden)
En EmuX is behoorlijk verbeterd in verse 1.5.

Nice :)
Van de updates was ik op de hoogte, maar wat is E-Wire en PowerFX ? is dat bijgeleverde software? Of moet ik hiernaar op zoek?

volume verschil met 1212m

volume verschil met 1212m

Ik heb nu al een tijdje de emu 1212m bevalt goed trouwens.
Ik vroeg me alleen af als ik bijv mn synth op mn mixer naar mn kaart toe heb lopen klinkt ie zacht
dit geld ook voor mn draai tafels als ik een cd in mn pc druk is die in eens loei hard moet ik dat ergens in mn emu afstellen (de geluiden van bijv ad-aware daar schrik ik me ook helemaal de lazarus van )
En fx machine lite krijg ik gewoon in cubase maar power fx niet wie kan me helpen bedankt

Line in volume wat omhoog gooien en je main out iets omlaag?
Bij bijna alle geluidskaarten is dit makkelijk in te stellen, lijkt me raar als dit niet op de 1212m kan :)

En vergeet ook niet dat de 1212 ingesteld kan worden op -10db of +4dB gevoeligheid op de inputs. Het klinkt alsof ze op +4 staan terwijl je er -10 in stopt. Dan kan het kloppen dat het veel zachter is dat het systeemgeluid.

TIP :eureka:

Als je net de kaart heb en je snapt nog geen reet van de routing al klonk het de 1e keer wel ok........
Druk dan vooral NIET met de rechter muisknop op dat blauwe emu icoontje in je taskbar om vervolgens default settings te kiezen..... Want dit waren dus NIET de default settings als wanneer je de kaart net geinstalled heb =(

Aaaaargh....
Ik krijg het gewoon nog steeds niet voor elkaar.........
Hoe kan ik nu in godsnaam dat ding zo instellen dat beide line in en beide line outs het doen?
En zodat ik audio kan opnemen in cubase en soundforge en niet alleen via emulator x ?
Kan iemand me misschien ff wat tips geven..... of een screenshotje maken van zn settings!?

EDIT

Ik hoor ook niks meer via winamp.... en dat was in t begin niet zo!

Ahh ben er net achter dat ik wel geluid hoor op 44/48 .... maar niet op 96 en 192 .....

Hoe werkt dit nu in cubase als ik geluid wil opnemen op hoge bitrates?

bij je kaart en de software zitten een paar standaard patches voor je patchmix.....gewoon ff proberen...

of ff zoeken hier op t forum.....Koediman en ik hebben het al aan verschillende mensen uitgelegd...

oh,en pleur 'm gewoon op 44.1....dan moet alles gewoon werken....Winamp zal wel andere drivers gebruiken...

als je in Cubase bezig bent,gebruik je toch geen Winamp tegelijk....dus laadt je dan een andere patch in je Patchmix...

en denk erom dat je instellingen in Cubase ook goed moeten staan...

ik heb een externe geluidskaart nodig met voorversterker, en de emu 1820 en 1820m hebben alles en nog veel meer dan dat 'k nodig heb

Maar ik snap niet goed de bedoeling van die pci kaarten die erbij zitten? ik kan er tenslotte niet veel mee aanvangen ... denk ik, want mijn PC heeft reeds een audiophile 2496

bij die 1820m zitten er zelfs 2 dochterkaarten bij, dus waarom die verkiezen boven de 1820?

misschien wacht ik beter op de M-Audio Fire Wire Solo - die heeft zelfs een gitaar input
Maar hij heeft geen midi... en ik plan een microkorg te kopen, maar doe ik dan wel goed met deze m-audio? als ik die korg als midi keyboard wil gebruiken in reason, is het dan o.k. om dit te doen via de midi van een behringer b-control?

ik heb een externe geluidskaart nodig met voorversterker, en de emu 1820 en 1820m hebben alles en nog veel meer dan dat 'k nodig heb

Behalve dan dat de 1820/1820m geen externe geluidskaart is. Het is een PCI geluidskaart (vandaar de PCI-kaarten...) met een zgn. breakout-box.

Ik snap er geen fuck meer van ....
Alles lijkt goed te staan... Ik kan in cubase audio opnemen via de line ins.... Maar niet in soundforge...
Maar goed waar ik echt van baal nu is t geluid wat via mn outs naar buiten komt op 1 kanaal harder is dan t andere....
En ik weet zeker dat de audio goed gebalanceerd is qua links en rechts....... Hoe kan dit nu?
Is er nog niet iets goed in mn settings of heb ik nu een serieus probleem?
Het ligt niet aan de kabels of mn mixer dat heb ik al getest :stupid

Ok ik had dus een converter dead on arrival ........
Leuk is dat..... Kan ik mn pc weer gaan open halen en al die troep terug sturen :stupid

op 1 van de (un)official forums van emu waar overigens wel wat mensen van emu zitten om vragen te beantwoorden was ik trouwens niet de enige met dit probleem..... er waren er zo gauw ik ff snel wat paginas aan het door bladeren was minstens nog 2 mensen met t zelfde probleem.......1 andere gast geloof ik ook met een gelijk een dooie converter dead on arrival en nog iemand, niet dead on arrival ... Maar wel nu al met een dooie converter

Jah daar ben ik weer 8o)

Dit is echt bizar! Ik eindelijk de energie verzameld om vanavond maar eens die verotte kaart eruit te halen en morgen op de post te doen. Aangezien ik er verder nog weinig mee gedaan had omdat ik er een beetje moe van werd. Wou ik toch nog even snel een testje doen, en iets opnemen op 96k. Aangezien ik met een kabel probleempje zit moest ik de out kabels gebruiken en verwisselen zodat ik ze nu kon gebruiken op de ins, en ik heb ze omgewisseld op mn mixer.
Tot mn grote verbazing was het geluid nu goed! Ik ben toen gelijk terug geswitched naar 44/48k om even een mp3 te luisteren, En ook dat geluid was goed in balans. Maar nog steeds op mn mixer waren de lampjes links/rechts niet goed in verhouding, terwijl het nu toch echt wel in verhouding klonk. Ik heb toen de kabels op mn mixer waar de geluidskaart mn mixer in komt omgewisseld. En had eigenlijk verwacht zoals net als eerder dat dan het andere kanaal harder zou gaan.
Alleen nu zijn de lampjes wel goed in verhouding! Alles lijkt goed nu.

Ik snap er dus nu echt geen ene FUCK meer van!
eerder kreeg ik het geluid alleen goed in balans door mn panning op mn mixer extreem een andere kant op te zetten,
maar nu staat deze ook gewoon in het midden.
eerdere tests die ik had gedaan wezen duidelijk uit op een probleem op de kaart.
en ik heb die tests ook op andere channels op mn mixer gedaan om er zeker van te zijn dat het niet aan het kanaal lag
en de dingen die ik nu beleefd heb zijn zo raar, dat ik me bijna niet kan voorstellen dat het iets in mn mixer kan zijn.
de kabels zijn ook goed. Enige wat ik zelf kan verzinnen is dat er tijdens het in/uit steken van mn kabels misschien iets gevoeligs op de emu kaart is gebeurd ofzo? Kan een ad/da converter ook kuren hebben, zoals het de ene keer wel of niet doen? Heeft er iemand een verklaring voor wat het nu geweest kan zijn (of nog steeds aan de hand kan zijn, want misschien komt het nog terug)

:confused:

EDIT ==

Volgens mij ben ik eruit, het geluid is in 1 keer weer een stuk zachter, ik denk dat de andere converter ook gewoon verrot is, wat gelijk verklaard waarom nu in eens de balans goed was, ze zijn gewoon allebei verrot nu :P

Laatst gewijzigd:
Re: volume verschil met 1212m

Re: volume verschil met 1212m

Origineel geplaatst door Synthetic. K
Ik heb nu al een tijdje de emu 1212m bevalt goed trouwens.
Ik vroeg me alleen af als ik bijv mn synth op mn mixer naar mn kaart toe heb lopen klinkt ie zacht
dit geld ook voor mn draai tafels als ik een cd in mn pc druk is die in eens loei hard moet ik dat ergens in mn emu afstellen (de geluiden van bijv ad-aware daar schrik ik me ook helemaal de lazarus van )
En fx machine lite krijg ik gewoon in cubase maar power fx niet wie kan me helpen bedankt

De inputs voor je draaitafels zijn +60 db, die voor je synth +4db. Dat is de verklaring van je geluidsprobleem...

Ter info: v1.8 drivers zijn net uitgekomen. Geen nieuwe patchmix nog, dus de beloofde ondersteuning van 8 mono ADAT-kanalen zit er waarschijnlijk niet in (moet 'm nog installeren hier...)

Feature Enhancements:

* Improved ASIO / WDM recording performance during bursts in PCI bus activity, in order to eliminate recording dropouts
* Improved ASIO driver behavior when used with Sonar
* ASIO driver now fully recovers after an ASIO application crashes or is abnormally terminated
* Improves PCI performance by automatically setting optimal PCI Latency values for the DAS hardware
* Improved efficiency of PCI bus utilization, to allow for better recording performance on systems with other PCI-intensive devices (such as Effect Accelerators, SATA hard disk drives)

Fixes:

* Fixed bug where Cubase SX would not accept sample rate changes from PatchMix DSP
* Fixed bug where Sonar would crash when using ASIO at a sample rate that was not the same as PatchMix DSP
* Fixed a bug introduced in driver V1.71 affecting 1212m, 1820 and 1820m, where symptoms may include AudioDock not responding correctly and External Clock not functioning.

Back