Jah daar ben ik weer
Dit is echt bizar! Ik eindelijk de energie verzameld om vanavond maar eens die verotte kaart eruit te halen en morgen op de post te doen. Aangezien ik er verder nog weinig mee gedaan had omdat ik er een beetje moe van werd. Wou ik toch nog even snel een testje doen, en iets opnemen op 96k. Aangezien ik met een kabel probleempje zit moest ik de out kabels gebruiken en verwisselen zodat ik ze nu kon gebruiken op de ins, en ik heb ze omgewisseld op mn mixer.
Tot mn grote verbazing was het geluid nu goed! Ik ben toen gelijk terug geswitched naar 44/48k om even een mp3 te luisteren, En ook dat geluid was goed in balans. Maar nog steeds op mn mixer waren de lampjes links/rechts niet goed in verhouding, terwijl het nu toch echt wel in verhouding klonk. Ik heb toen de kabels op mn mixer waar de geluidskaart mn mixer in komt omgewisseld. En had eigenlijk verwacht zoals net als eerder dat dan het andere kanaal harder zou gaan.
Alleen nu zijn de lampjes wel goed in verhouding! Alles lijkt goed nu.
Ik snap er dus nu echt geen ene FUCK meer van!
eerder kreeg ik het geluid alleen goed in balans door mn panning op mn mixer extreem een andere kant op te zetten,
maar nu staat deze ook gewoon in het midden.
eerdere tests die ik had gedaan wezen duidelijk uit op een probleem op de kaart.
en ik heb die tests ook op andere channels op mn mixer gedaan om er zeker van te zijn dat het niet aan het kanaal lag
en de dingen die ik nu beleefd heb zijn zo raar, dat ik me bijna niet kan voorstellen dat het iets in mn mixer kan zijn.
de kabels zijn ook goed. Enige wat ik zelf kan verzinnen is dat er tijdens het in/uit steken van mn kabels misschien iets gevoeligs op de emu kaart is gebeurd ofzo? Kan een ad/da converter ook kuren hebben, zoals het de ene keer wel of niet doen? Heeft er iemand een verklaring voor wat het nu geweest kan zijn (of nog steeds aan de hand kan zijn, want misschien komt het nog terug)
:confused:
EDIT ==
Volgens mij ben ik eruit, het geluid is in 1 keer weer een stuk zachter, ik denk dat de andere converter ook gewoon verrot is, wat gelijk verklaard waarom nu in eens de balans goed was, ze zijn gewoon allebei verrot nu