Optisch of coax???

Was dat 3e 1tje nou net geen 0tje?

Stroom net zo snel al licht? hahah.. bullshit

Digitaal zonder storing? hahah bullshit x2

Leuk altijd die broodjes aap verhalen...

Origineel geplaatst door Arv
Stroom net zo snel al licht? hahah.. bullshit

Digitaal zonder storing? hahah bullshit x2

Leuk altijd die broodjes aap verhalen...

Mijn god, wat een intelligentie weer op dit forum

Ik werk en heb al 7 jaar ervaring, als ontwerper voor high-transmission communicatie verbindingen, zowel via koper als over glas.

Ik werk met meet apparatuur die jij nog nooit gezien hebt, en voor onmogelijk beschouwd.

Daarbij komt nog dat ik 2 jaar een opleiding heb gedaan, wat betreft. Multicolor High speed laser verbindingen.

Ik weet echt wel waar ik over praat vriendelijke vriend..
En heb meer ervaring in digitale techniek dan de meeste elektronica freaks hier.. dat durf ik gemeend te zeggen.

Het is eerder dat mensen zoals JIJ, dingen aan nemen van horen zeggen.. Zonder enige vorm van duidelijke onderlegging van ervaring of uberhaubt knowledge..

Nu wil ik van jouw wel een onderbouwd argument horen, waarom het allemaal bullshit is?...

En niet de stoere jongen uithangen, met op nix slaande kreten.. Mensen willen iets concreets horen..
Dus kom maar op..

Ja sorry hoor mensen, met dit soort nix inhoudende opmerkingen moet je niet aankomen..
Wel een grote mond hebben.. maar nix duidelijks te melden hebben..

Eraz.

Fijn dat je me er persoonlijk op aanvalt.. Waardeer ik zeer :D

Tja, ik vind het erg leuk dat je jaren ervaring hebt. Goh, moet ik dan op gaan noemen wat ik doe? Nou als je het wil weten, ik ben Technisch Natuurkundig ingenieur, met optica als hoofdvak en werk alweer een behoorlijk aantal jaartjes bij de optische-electronische design afdeling van TNO, dus over de snelheid van het licht en electronica kan ik wel een woordje meepraten dacht ik zo.
Maar goed, jij hebt je in je mailtje behoorlijk kinderachtig opgesteld en daar heb ik even geen zin in, dus laat ik het hierbij maar even, want jij weet blijkbaar precies hoe het allemaal in elkaar steekt.

ajuus

Dat bedoel ik dus, nix inhoudends te melden..

Ik ben direct.. dus mensen wen daar maar aan..

Als je je wilt mengen in een discussie.. moet je met duidelijke onderbouwde argumenten komen..

Niet met bijv:

--Zou dit kunnen?

--Antwoord: Nee

Wat heeft men daar nou weer aan :confused:

Mag ik na jaaaaaaren ervaring in het analoge domein met m'n boerenverstand stellen dat optisch eigenlijk maar 1 wezenlijk voordeel heeft op coax ? nl: Het niet gevoelig zijn voor rare stroomlussen als je je kabeltjes onderdeel maakt van de overige spaghetti.

Origineel geplaatst door eruk
MENSEN we zijn hier toch om elkaar te helpen...:engel:

Absoluut! helemaal mee eens..

Maar je wordt er vaak zo moedeloos van dat mensen denken dat ze geweldig worden vonden door loze kreten te geven..

Je bent pas de man als je iets concreets te vertellen hebt..
En iemand er van te kunnen overtuigen dat iets wel zo zou kunnen zijn, dan wat jij er over denkt of van weet..
En zeker om een stuk wijzer te worden.. Daar gaat er in een discussie toch om of niet soms?!

Nou van "bullshit" word ik echt niet veel wijzer van. Tja "stierenschijt" maar wat heeft dat met dit onderwerp te maken?

Zeg dan liever nix. Als je toch nix nuttigs te melden hebt..

Maar goed.. laten we het idd gezellig houden...

Iemand een :biertje:?!

Eraz.

Als je niet zo een kinderachtig mailtje had gestuurd had ik nog wel wat willen vertellen, maar daar heb ik nu echt geen zin meer in.

Maar de heren afgestudeerde tralala hebben gewoon optisch thuisliggen omdat ze dat goedkoop kunnen krijgen via hun werk?

Kunnen jullie ook goedkoop leveren toevallig? :D

Doe mijn maar mLan trouwens. Daar zit al een stabiele wordclock ingebouwd.
Mijn coax/optisch wil nog wel eens een sampletje d'rnaast zitten. En daar hebt ik een teringhekel aan.

De heren optici zijn vooral "licht" geraakt...hihi!

Je zou bijna mogen verwachten dat mensen met zo'n opleiding/werkervaring
ook wat ervaring met mensen en hun eigenaardigheden hebben opgedaan? ;)

@fuse: Hoe bedoel je "een sampletje ernaast"?

Ik sta nu op het punt om met een Hammerfall 9636 (optisch) digitaal naar m'n O2r te gaan,
kan ik nog sync probleempjes verwachten dan zonder extra wordclock?

Origineel geplaatst door Beepr
De heren optici zijn vooral "licht" geraakt...hihi!

Je zou bijna mogen verwachten dat mensen met zo'n opleiding/werkervaring
ook wat ervaring met mensen en hun eigenaardigheden hebben opgedaan? ;)

@fuse: Hoe bedoel je "een sampletje ernaast"?

Ik sta nu op het punt om met een Hammerfall 9636 (optisch) digitaal naar m'n O2r te gaan,
kan ik nog sync probleempjes verwachten dan zonder extra wordclock?

ja dat kan.
maar met een beetje geluk ook weer niet.
Zelf hebben we hier zo'n rosendahl sync geval en daarmee is alles opgelost.

Leuk om te weten dat er een paar jongens bij zitten die toch wel op niveau zitten.
Of is er sprake van optisch bedrog?8)

Origineel geplaatst door Black Castle
Is het niet zo dat ook een coax aansluiting elecrisch gescheiden is via optocoplers?

Geen idee... MIDI in ieder geval wel, maarja :z
Heb in ieder geval nog nooit gehoord van 'brom' / aardlussen etc. door je digitale coaxverbinding.

Trouwens, ik gebruik maar net wat me uitkomt (heb alle mogelijke connectors op m'n apparatuur zitten).
Voor optisch gewoon het goedkoopste glasvezelkabeltje, voor coax gewoon zo'n dropvetertje
(rooie, witte of gele plug - maar net hoe mijn pet staat... :D).

En heb nog nooit problemen gehad.
Terwijl het bij digitaal inderdaad zo simpel is: of het werkt, of het werkt niet.

[offtopic]...was het altijd maar zo simpel... gisteren de hele avond Humfrees in m'n rek zitten schroeven om die klote aardlus brom uit m'n modules weg te krijgen... heb nog steeds een lamme arm! :( [/offtopic]

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Errol
ja dat kan.
maar met een beetje geluk ook weer niet.
Zelf hebben we hier zo'n rosendahl sync geval en daarmee is alles opgelost.

Leuk om te weten dat er een paar jongens bij zitten die toch wel op niveau zitten.
Of is er sprake van optisch bedrog?8)

Hmm...zou wel balen zijn, ik kan eventueel een vrij redelijke (volgens de specs van DBX dan)
wordclock uit mijn Quantum trekken, maar die wilde ik eigenlijk wegdoen nu ik alleen
nog maar voor de hobby bezig ben.

Dan zou ik trouwens ook nog moeten upgraden met de hammerfall naar een full version,
ik heb nl de 9636 en die heeft weer geen wordclock input,
naja poep gebeurt zullen we maar zeggen.

Eerst maar ff testen, dan zien we wel weer...

p.s. sorry voor het kapen van de thread...

Ik wens voortaan aangesproken te worden als Dr. Dekzster......:D

Oh ja, waarom zitten er op mijn spotgoedkope PD-107 CD-spelers van pioneer optische digitale uitgangen en op veel duurdere protools shit digitale coax uitgangen?

Origineel geplaatst door dekzster
Oh ja, waarom zitten er op mijn spotgoedkope PD-107 CD-spelers van pioneer optische digitale uitgangen en op veel duurdere protools shit digitale coax uitgangen?

omdat het hier gaat om 2 verschillende digitale formaten: spdif & .........

(help ! wat was het ook alweer......tos-link of adat ?)

mvg, Dr Gem

Back