Ik heb in 't verleden dat-dat copiën gemaakt via optische kabels, tegenwoordig werk ik via coax van m'n Spirit M4 mixer naar m'n Terratec ews88m/t kaartje ..... en van spirit m4 naar coax cd recorder.
Maar theoretische kennis en praktijkervaring wil nog wel eens verschillen.
Heb ik tenminste wel eens last van.
Want weet jij veel of nou net die ene bak van jouw door een aziaat met een k*thumeur in elkaar is gebakken op de soldeertafel? Nou valt dat met de duurdere merken wel mee.
Maar voor digitale meuk zoals dit komt het heel nauw kijken. Net zoiets als met voedingen van modulaire synths. Het moeten goede componenten zijn die ruim binnen de specs vallen en dan heb je veel minder fouten. Want CRC's hebben ook niet de macht om alles recht te trekken.
En dat er dan wel eens een bitje omflikkert is dan wel erg lastig. Maar dat kan even zo goed een probleem van je computer zijn want die zijn ook niet heilig wat dat betreft.
En de pest is dat je het soms wel hoort als een duidelijke tik. Maar als het een lager bitje is dan valt hij weg en hoor je hem alleen als je aandachtig luistert. En de allerlaagste die vallen zelfs weg in het ditheringsalgoritme.
En als je dan een tik hoort weet je dat die anderen er ook nog kunnen zijn.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.