Akai MPC 1000 user thread vragen & antwoorden

Aiight, niggah!
Naaaas tips, those links u gave me, bro.
U my ill hooooomy!

Heb ff op dat forum rondgezworven, het is aanstekelijk.

Ik denk dat ik er gewoon een keer een moet zien, en onder handen moet hebben.

Origineel geplaatst door dunic
is 't mogelijk om de jackplugs van de output in een extern effectapparaat te stoppen, en de output daarvan weer op de opnameinput van de mpc zonder feedback oid te krijgen?

niemand?

@dunic: Zolang je in het record scherm niet de functie "monitor" aan hebt staan kan het niet gaan rondzingen, houdt dus wel in dat je je afluistering vanaf je effect moet regelen of anders eerst klooien tot het goed is en hup hup doof opnemen zeg maar...

Hoi ik heb een vraagje,

Als ik een mpc1000 zou gaan halen, kan ik hem ook gewoon op mijn pc aansluiten en gebruiken als een midicontroller op cubase? Ik heb trouwens nog geen studiomonioren, kan ik dan wel gewoon via mijn computerboxen het geluid horen dat er uit m'n mpc komt? En ik kan er ook gewoon een draaitafel aan hangen, en het geluid dan via mijn computerboxen horen?

Alvast Bedankt,

Giordano

Origineel geplaatst door dano
Hoi ik heb een vraagje,

Als ik een mpc1000 zou gaan halen, kan ik hem ook gewoon op mijn pc aansluiten en gebruiken als een midicontroller op cubase? Ik heb trouwens nog geen studiomonioren, kan ik dan wel gewoon via mijn computerboxen het geluid horen dat er uit m'n mpc komt? En ik kan er ook gewoon een draaitafel aan hangen, en het geluid dan via mijn computerboxen horen?

Alvast Bedankt,

Giordano

Als midicontroller is de MPC1000 vrij berperkt, enkel de 16 pads zenden naar mijn weten MIDI informatie uit (dus niet de 2 sliders). Je kan de MPC dan gebruiken om motiefjes te spelen in cubase of om drumpatronen in te voeren.
Je kan enkel het geluid komende van de MPC horen indien je de uitgangen van de MPC via een geluidskaart in de PC krijgt. De USB van de MPC zendt geen geluid uit.
Je kan er een draaitafel aan hangen, maar je moet die wel eerst door een Phono pre-amp sturen (indien de draaitafel geen LINE output heeft. Daarna de uitgangen van de MPC verbinden met de ingangen van je geluidskaart.

Origineel geplaatst door primate_user
Als midicontroller is de MPC1000 vrij berperkt, enkel de 16 pads zenden naar mijn weten MIDI informatie uit (dus niet de 2 sliders). Je kan de MPC dan gebruiken om motiefjes te spelen in cubase of om drumpatronen in te voeren.
Je kan enkel het geluid komende van de MPC horen indien je de uitgangen van de MPC via een geluidskaart in de PC krijgt. De USB van de MPC zendt geen geluid uit.
Je kan er een draaitafel aan hangen, maar je moet die wel eerst door een Phono pre-amp sturen (indien de draaitafel geen LINE output heeft. Daarna de uitgangen van de MPC verbinden met de ingangen van je geluidskaart.

Dus ik kan de mpc ook als standalone gebruiken als ik hem maar aan een studiogeluidskaart hang, en dan komt het geluid dus uit mijn computerboxen? Hebben de meeste platenspelers van tegenwoordig geen line output dan?

Origineel geplaatst door dano
Hebben de meeste platenspelers van tegenwoordig geen line output dan?

De draaitafel die al 30 jaar de standaard is heeft dan niet. Technics SL1200 heb ik het dan over.
Maar uiteraard zijn er types die dat wel hebben.

en een MPC ga je toch niet via geluidskaart van een computer aansluiten op computerspeakertjes. Of heb jij van die hele goede? Ik zou als ik jou was gewoon een super klein mengpaneeltje kopen. Daar sluit je de mpc en de pickup (ander wooord voor platenspeler) op aan. De MPC1000 heeft overigens meerdere uitgangen, dus als je mixer 5 kanalen heeft, dan kan je 4 mpc kanalen aansluiten en je draaitafel op de 5de. Zo kan je volumes en EQ afzonderlijk regelen op je mixer. Die mixer sluit je dan aan op je huisinstallatie als je die heb en als die een aux, tape of cd ingang vrijheeft.

Origineel geplaatst door EviL 3°3
niemand ?

kzal het wel eens gaan vragen in de lokale muziek shop dus ... kweet datet een reddelijk stupide vraag is waarschijnlijk.

hee uhh, er was nog geen anderhalf uur verstreken hoor sinds je vraag. De mpc kan midi files inlezen.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door REEDS
ok dit zuigt dikke poep, totale sample time van 136 seconden maar een losse sample kan niet langer dan 4.9 sec??? wat doe ik fout? Of moet ik m tweedehands gaan aanbieden? :/

Das onzin. samples kunnen zeker langer zijn. Ik zal vanavond als ik dan nog zin heb het even proberen.
Ik was zelfs ooit van plan de 1000 als opname apparaat te gebruiken ipv de pc.

nou ik heb gister JJ's os eindelijk kunnen unlocken met mn code, en heb daarna gelijk 4.0 erover heen geinstalleerd.

ik ben er erg van gecharmeerd, op papier zijn de functies echt hun 30 dollar (25euro) waard... maar toch zit het os nog vol met van die bugs die m'n workflow onderuit halen, in akai's 2.1 ging dit gewoon goed.

niemand anders die zich stoort aan het laden van projecten en al je samples die dan opeens links gepanned zitten, track mute die 9v/d10 keer alsnog niet oproepbaar is, input thru die alsie aan staat er soms gewoon mee uitschijt, midi noten die blijven hangen...

met hetgene wat wel goed werkt ben ik erg blij maar voor 30 dollar had ik toch wel verwacht dat ik op z'n minst akai's 2.1 zou hebben, waarbij het bovenstaande altijd goed ging ..

Back