Akai MPC 1000 user thread vragen & antwoorden

Ik probeer tussen de patches van mijn MKS-50 te switchen met de MPC-1000. Hiervoor moet je "Program Change" gebruiken neem ik aan?
Ja, in het menu Program Change:
Transmit program changes to this track: Yes
Bank Select: Yes
MSB: [zelf invullen]
LSB: [zelf invullen]
N.b.: Zorg er wel voor dat het MIDI-kanaal waarop je MIDI-berichten vanaf je MPC verstuurd gelijk is aan het MIDI-kanaal waarop de MS-20 de MIDI-berichten verwacht.

Ja, in het menu Program Change:
Transmit program changes to this track: Yes
Bank Select: Yes
MSB: [zelf invullen]
LSB: [zelf invullen]
N.b.: Zorg er wel voor dat het MIDI-kanaal waarop je MIDI-berichten vanaf je MPC verstuurd gelijk is aan het MIDI-kanaal waarop de MS-20 de MIDI-berichten verwacht.

Bedankt voor je reactie! :okdan:

Maar dit is voor de JJ OS, ikzelf heb de (nieuwste) Akai OS.
Daar zit volgens mij geen menu Program Change
op. In step edit kan je wel een Program Change inserten, maar hier reageren mijn soundmodules niet op.
Misschien heeft dit met de MSB/LSB settings te maken, maar ik heb geen flauw idee hoe ik dit moet instellen.

Weet iemand misschien hoe je een Program Change met de Akai OS moet doen?
Of gaat iedereen nu roepen dat ik onmiddelijk de JJ OS moet installeren... :D

Maar dit is voor de JJ OS, ikzelf heb de (nieuwste) Akai OS.
Ik ook, maar dan op een MPC2500. :halleluja De werking is nagenoeg gelijk en dus zal ook jij een 'Program change page' hebben. Hoe kom je daar?
1) Open een sequence.
2) Maak van de track een MIDI-track. (links onderin je scherm)
3) Verplaats je cursor één veld naar rechts (onderin je scherm midden) en scroll naar beneden tot er iets staat als "no. 1". Je kunt deze waarde wijzigen.
4) Ga op die waarde staan en klik op de knop 'Window'.
Et presto!

STEP-edit gebruik ik niet, maar editen doe je toch pas nadat je iets hebt opgenomen, dus wellicht kom je er zo wel uit.

Vroeg me af: als je de digitale input van dit apparaat gebruikt, gaat dit dat ten koste van de geluidskwaliteit?

Ik kan me zo voorstellen dat als je andere A/D converters gebruikt voor t samplen dan die er ingebouwd zitten, dat ze dan ook anders klinken.

Ik sta op het punt om een Akai MPC 1000 van iemand over te kopen. De mpc wordt vaak gepresenteerd als de hiphop drumsampler. Zelf produceer ik techno (richting detroit)en chicago house. Omdat er naar mijn weten maar weinig technoproducers met een mpc werken, lijkt het mij juist interessant om via deze weg mijn drumpatterns op te gaan bouwen. Hoe denken jullie hierover? Is de mpc 1000 ook geschikt om techno te maken (dus beats met een vierkwartsmaat). Of raden jullie mij dit juist af?

Hey het gaat erom wat jij erin stopt! Het is een sequencer en sampler. Sequencen stopt niet bij 120 BPM, maar gaat echt nog door ;)

Als jij lekkere grooves en samples inlaadt dan kun je echt loos met een MPC.

p.s. zoek eens op YouTubes... genoeg mpc's-die-geen-hiphopbeats-braken te vinden...

Hey het gaat erom wat jij erin stopt! Het is een sequencer en sampler. Sequencen stopt niet bij 120 BPM, maar gaat echt nog door ;)

Als jij lekkere grooves en samples inlaadt dan kun je echt loos met een MPC.

Snap ik, maar vind het wel vreemd dat er zo weinig techno producers mee werken, terwijl het z'on dikke sampler is...

p.s. zoek eens op YouTubes... genoeg mpc's-die-geen-hiphopbeats-braken te vinden...

Had al redelijk wat onderzoek gedaan, maar kwam maar 1 a 2 techno georiënteerde filmpjes van de mpc tegen.

Ik heb lang getwijfeld tussen een mpc 1000 en een jomox xbase 888, maar denk dat de mogelijkheden met een mpc gewoon eindelozer zijn. En dat ik met goeie jomox xbase samples met een mpc veel verder kom..

Ik heb vandaag een 2dehands mpc1000 gekocht met de betere pads, 128 ram, jjosxl2 versie 1.4 en een 4 gb flash card.

Helaas zijn alle originele akai samples er van af gehaald. Kunnen jullie mij vertellen of ik deze nog ergens kan downloaden?

gast..fok die samples.

JJOSXL is al bij 2.2x trouwens.

Okeej, hier ff een hele domme/simpele vraag.

Ik heb dus sinds een paar dagen een mpc1000. Na het inladen van wat samples heb ik een programm gemaakt en snel een song ingespeeld. Hoe sla ik een programm en daarnaast een song op. Kan het zo snel niet vinden in de user manual. Ik neem aan dat je het op moet slaan, want wat ik gistere heb gemaakt is nu allemaal weg.

Please let me know, want eerder kan ik de mpc niet afsluiten :)

optie 1: MPC niet uitzetten.

optie 2: heb je die tekst boven de pads al eens gelezen? die functies activeer je door de shift toets in te drukken.

Dus shift pad 3 should do the trick. En voor de rest Read THE (JJOS2XL) Manual!!!

optie 1: MPC niet uitzetten.

optie 2: heb je die tekst boven de pads al eens gelezen? die functies activeer je door de shift toets in te drukken.

Dus shift pad 3 should do the trick. En voor de rest Read THE (JJOS2XL) Manual!!!

Damn! Heb via de shift pad 3 is het programm gesaved en vervolgens de sequence gesaved. Toen de mpc uit en aan gezet. Niks meer te vinden helaas... klote!

in de save menu een nieuwe map aanmaken en daarin "save entire memory" (ofzoiets) kiezen. Altijd replace samples/programs kiezen en een nieuwe map voor ieder nieuwe versie van de track.

begin zo totdat je alles wat beter snapt.

Hallo ik heb het antwoord op mijn vraag niet kunnen vinden op het internet maar misschien zoek ik verkeerd.

Als je de ram wil uitbreiden, moet je dan per se de Akai reepjes pakken of kan je ze ook in de computerwinkel halen? Neem ik aan van wel, maar wat voor soort moet je dan hebben ? Waar moet je naar vragen.

Back