Akai MPC 1000 user thread vragen & antwoorden

Re: Mpc opnemen met de computer

Origineel geplaatst door samie-junior
Vraagje:

Ik wil mijn beats die ik op de mpc maak, meteen opnemen met de computer.
(dus als ik iets inspeel dan wil ik dat het gelijk word opgenomen op de pc)

Wat heb ik hiervoor nodig???

GR.

Een midi kabel van de mpc naar je pc.
Je gebruikt de mpc dan als masterkeyboard.

Origineel geplaatst door samie-junior
Vraagje:

Ik wil mijn beats die ik op de mpc maak, meteen opnemen met de computer.
(dus als ik iets inspeel dan wil ik dat het gelijk word opgenomen op de pc)

Wat heb ik hiervoor nodig???

GR.

Of een audiokabel van je stereo out naar de stereo in van je geluidkaart, en dan maar opnemen.
Je gebruikt de mpc dan als geluidsbron.

Vraag, hoe zet ik de metronoom harder ?? Ik hoor dat hele ding niet bij het inspelen, ik heb de handleiding erop nagezocht maar ik kan het niet vinden.

bedankt.

midi & 1k

midi & 1k

Hallo,Wie kan mij helpen? Wil graag de 1k met Reson of anders virtuele instrumenten gebruiken.
Dat filmpje onder http:You tube.com 'onder mpc & Reson, Heb ik niet echt veel aan.
;{ Het gaat mij meer om de kabels enzo. Als slave of master werkt de 1k wel. gewoon midi clock enz...
Maar met een usb midi controller die via mijn pc gaat en de midi out naar de 1k
En de midi in en out van de 1k naar een m box interface.
8D
wil de midi keyboard maar niet via de 1k gaan=( Heeeeelp!!!!!!!!!!

Attachments

• vba9eb820bd.gif
    vba9eb820bd.gif
    19 KB · Bekeken: 137
keyboard ---> mpc IN 1
computer out ---> mpc IN 2
computer in ----> mpc out A

dan moet je wel zorgen dat je hem op 2A hebt staan en dat je program OFF staat, als je niet wil dat je samples gespeeld worden als je een toets indrukt.

trouwens ik weet niet welke versie OS je hebt maar ik heb gemerkt dat ie soms het keyboard alleen op ingang 1 luste geloof ik. op ingang 2 deed ie het toen niet als ik het goed heb, maar dat zal nu wel verholpen zijn lijkt me.

Met welke os had je nou de optie autochoppen, zodat de start en eindpunt automatisch worden aangepast, of heb ik me dit ingebeeld? :engel:

Hoi,

Vandaag heb ik een kabel ontvangen voor mijn oude pick-up tafel (4x tulp male - 5p din female) en ik heb hem aangesloten op mijn ortofon MCA-76 preamp. Dus ik heb 2 tulpkabels die m'n preamp ingaan en de 2 kabels die eruit gaan heb ik aangesloten op mijn mpc record in. En ik heb 2 kabels die uit mijn mpc stereo naar de line in L en line in R van mijn us-122l gaan. En ik heb nog 1 kabel die uit de phones komt van mijn us-122l en daarna naar mijn radio gaat. Als ik een plaat speel op de pick-up dan krijg ik veel geruis en dergelijke, weet iemand misschien waar het probleem zit?

Dano

Als ik het zo overlees heb je hem gewoon correct aangesloten. dat geruis en gekraak is de naald die over een verotte plaat gaat.

btw Die din plug met 4 tulps eraan, is een oud systeempje van ouwe tapedecks zodat je 2 tape decks met 1 kabel aan elkaar kon hangen, dan kon je op beide tapedecks de ander recorden. Daar loopt dus stereo in en stereo out door heen, dus 2 tulpjes zjin inputs en 2 outputs, misschien dat je die even moet omwisselen.

Origineel geplaatst door anoniempje
Als ik het zo overlees heb je hem gewoon correct aangesloten. dat geruis en gekraak is de naald die over een verotte plaat gaat.

btw Die din plug met 4 tulps eraan, is een oud systeempje van ouwe tapedecks zodat je 2 tape decks met 1 kabel aan elkaar kon hangen, dan kon je op beide tapedecks de ander recorden. Daar loopt dus stereo in en stereo out door heen, dus 2 tulpjes zjin inputs en 2 outputs, misschien dat je die even moet omwisselen.

Correctie:

Op die din plug in heb ik gewoon 2 tulpen ipv 4. Maar ik heb geen ''ground wire'' aangesloten, zou het daar aan kunnen liggen?

Re: Akai MPC 1000 user thread vragen & antwoorden

Heeeeee dope hoor de 1K:mega: 2000xl ook wel heb deze zelf niet maar kom op man Je moet toch met de tijd mee gaan!!!!!!:dj: anders had ik wel een mpc 60 met een S950*D maar ok Is er iemand die weet of de os van de 2500
op de 1k all bug vrij is:peukie: ping pong is wel leuk. maar me systeem moet niet vast loopen ik wil wel bij de tijd blijven
Dus wie is er echt blij mee is deze echt zo perfect?

Attachments

• fivestar.jpg
    fivestar.jpg
    12,8 KB · Bekeken: 107
Laatst gewijzigd:
Hoi. er is wat mis met de midi instellingen van mijn mpc of workstation (korg 01/w). Als ik midi channel 1a gebruik gaat alles nog goed, maar als ik dan op een andere track channel 2a wil gebruiken gaat het mis. De synth verspringt dan steeds van program, sequence en global mode en de display begint te kniperen. Op dit moment gebruik ik nog program mode om de midi in te spelen. Zou iemand mij kunnen helpen hierbij. Alvast Bedankt.

ik heb de jj pagina gecheckt maar word er niet echt wijzer van, zou iemand me misschien in het kort kunnen uitleggen hoe ik autochop in de os 3.06?

Ik heb het autochop soort van onder de knie, nou heb ik nog een vraagje, ik heb de us-122l usb geluidskaart met 1 midi out en midi in. Nou is mijn vraag, kan ik de tracks uit mijn mpc laten tracken in cubase dmv de midi in en out op mijn us122l? Of kan ik de vst plugins uit cubase gebruiken in de mpc, ook dmv de midi uitgangen?

Je kan via midi je MPC syncen aan cubase, dat wil zeggen dat als je in cubase op rec play drukt dat je mpc automatisch mee gaat lopen of viceversa dus dat als je in de mpc op play drukt dat cubase automatisch mee gaat lopen. Je kan zodoende ook je beats tracken inderdaad maar niet in losse sporen omdat jou geluidskaart geloof ik maar 1 stereo input heeft toch? De mpc heeft 6 gebalanceerde uitgangen dus dan zal je een geluidskaart moeten hebben met sowieso 6 mono inputs.

Meer informatie over syncen aan cubase kan je vinden in http://web6.vz7164.evanzo-server.de/klasuslex/JJOS4.xxMANUAL_rev2.0.pdf

Back