Akai MPC 1000 user thread vragen & antwoorden

Ik heb steeds een vage bug in mn mpc...

het lijkt alsof er iemand echt als een bezetene op mn pads zit om te rammen?
je ziet ook onder pgm alle samples in een razend tempo voorbij vliegen :confused:

laatst had ik dit ook al, maar toen dacht ik dat het aan een corrupte midi file lag.
toen ik die eraf gooide was het weer goed.

maar nu heb ik er geen midi bestanden opstaan en was ik een stuk sequence naar een andere sequence aan het kopieren, en ineens wordt dat ding gek met allemaal samples doorelkaar die je om de oren knallen...

wat is dit voor vage kwestie?
kan dat ding niet over warmte ofzo?

:confused:

edit

wat ik geprobeerd heb om dit te verhelpen is;
-uit en aan schakelen
-usb eruit
-stekker eruit
-nieuwe OS erop

maar ie blijft het gewoon doen :(

Ik heb steeds een vage bug in mn mpc...

het lijkt alsof er iemand echt als een bezetene op mn pads zit om te rammen?
je ziet ook onder pgm alle samples in een razend tempo voorbij vliegen :confused:

laatst had ik dit ook al, maar toen dacht ik dat het aan een corrupte midi file lag.
toen ik die eraf gooide was het weer goed.

maar nu heb ik er geen midi bestanden opstaan en was ik een stuk sequence naar een andere sequence aan het kopieren, en ineens wordt dat ding gek met allemaal samples doorelkaar die je om de oren knallen...

wat is dit voor vage kwestie?
kan dat ding niet over warmte ofzo?

:confused:

edit

wat ik geprobeerd heb om dit te verhelpen is;
-uit en aan schakelen
-usb eruit
-stekker eruit
-nieuwe OS erop

maar ie blijft het gewoon doen :(

Als je een pad in de hoek heen en weer beweegt, gaan dan de aanliggende pads ook mee? Nee, dan heb je de foute pads en is dit het probleem. Ik heb nog wel een setje oude pads voor je zodat je je life set kan doen, je kan ze zo ophalen als je wilt.

Geprobeerd maar de omliggende pads blijven steady liggen.
het vreemde aan dit probleem is, ik raak die hele machine niet aan het doet dit uitzich zelf?!

* nu en dan neemt het ook even pauze op a12 - 43 g 1, waarna het weer vrolijk verder gaat..
in OS 1 doet ie het ook

Geprobeerd maar de omliggende pads blijven steady liggen.
het vreemde aan dit probleem is, ik raak die hele machine niet aan het doet dit uitzich zelf?!

* nu en dan neemt het ook even pauze op a12 - 43 g 1, waarna het weer vrolijk verder gaat..

Je hebt de oude pads en deze veroorzaken het probleem. Er is een pad fix maar die kost 160 euro. Het is niet zo moeilijk om zelf te doen. http://www.waxflowers-instruments.com/store/N_frame.html?http://www.waxflowers-instruments.com/store/Akai-MPC1000-Pad-Set--N_art_252.html
Hier kan je het laten repareren: http://www.synthrepair.com/ Het is de site van forum lid Mike Philco.

Maar ik stuur je voor de verzendkosten mijn oude pads op, of je komt even langs om ze op te halen. Die doen het nog wel allemaal, maar ik weet niet voor hoelang.

@The Untitled
Heb je iets aangesloten op de MIDI poorten van je MPC?
Zoja even loskoppelen en kijken of het probleem blijft.

WTF nadat ik em weer opnieuw inelkaar heb gezet heeft ie de hele middag niet meer vreemd gedaan...
wat moet ik hier nu weer mee :frons:

Mischien vorige keer niet niet goed gedaan? :P

Als ik dit zo lees mag ik bijna blij zijn met een halfgare floppydrive in mijn MPC 60 :D

tempo veranderingen of alles in zelfde tempo

tempo veranderingen of alles in zelfde tempo

Ik schaf me bnnkort een mpc1000 aan om aan een liveset van mijn liedjes te werken. Niet alles zal hetzelfde zijn als in mijn afgewerkte liedjes, hier en daar zal ik geluiden veranderen of een andere synth moeten gebruiken (kleine voor live ipv grote van in de studio) enz... sommige dingen zullen live gesequenced worden vanop de mpc, andere dingen zullen gesampled vanuit de mpc zelf komen omdat ik een beperkt aantal synths wil mezeulen enz...
Tot zover zie ik daar geen problemen in. Samples kan ik vanuit de pc op de mpc krijgen, midi files kan ik overzetten zodat ik niet alles opnieuw moet gaan maken... Maar wat doe ik met het volgende:

Niet al mijn liedjes zijn hetzelfde tempo. Sommige 125bpm, sommige 135 enz. Als ik die (in Ableton) aanpas dan veranderd het geluid (of de samples veranderen van toonhoogte, of als ik dit zo instel worden ze gestreched, maar dat klinkt nooi mooi...)

Ik was van plan een hele series sequences te maken en die gewoon aan elkaar te rijgen live. Dus van het ene liedje in het andere overgaan, zonder stoppen, zo hoort dat wel live denk ik, niet steeds liedje gedaan, knopjes duwen, start, ander liedje.

Ik kan alles gaan herwerken, zogezegd vanalles een 'live' dansvloer versie maken in hetzelfde tempo, dat is meer werk, maar niet onmogelijk.

Hoe doen andere mensen dit hier of hoe zien jullie dit?

Je kan in de mpc per sequence gewoon een ander bpm selecteren. in song modes kan je dan gewoon al alles aan elkaar rijgen ook al is het een ander bpm.

Als je al je nummer in 1 keer wilt inladen in je mpc raad ik je wel aan om een geheugen van 128 mb te gebruiken, 32 mb lijkt me iets te weinig voor je wensen.

Yes 128 zal het zeker en vast worden. kZie me al bezig met minder.

Live wil ik niet echt dat het ritme van de opeenvolgende songs veranderd, dus alles wordt best hetzelfde ritme. Nu vraag ik me af wat er gebeurt met samples (worden die gestreched, en verlaagt de pitch dan, of wat gebeurt daarmee als je het tempo gaan verlagen/verhogen)

dus stel je hebt je nummer van 130 bpm omgezet in de mpc en je gaat hem op 120 bpm afspelen blijven de sounds en de toonhoogtes wel hetzelfde, alleen de lengte van de noten worden afgeknipt omdat ze oorspronkelijk op 130 bpm zijn opgenomen, tenzij je ze natuurlijk zelf langer aanhoud, maar dat lijkt mij nogal een rompslomp

Allright. Aangezien het eigenlijk een drumsampler is. I get it.

Nu ben ik aan't rondkijken en lees ik dat d e 4000 wél een fully fledged sampler is. Waaruit ik opmaak dat die op een andere manier gaat samplen - zodanig dat je ook instrumenten kan gaan multisamplen zodat je bv een mooie piano in je MPC kan steken.

Kan dit op een mpc1000 ook met JJos?

Kan dit soort samplen enkel op échte samplers zoals S3000 en dergelijke grote bakbeesten, of kan dat ook op bv roland sp404 en dergelijke?

Verder is het een probleem dat ik mogelijk gewoon niet toekom met de 128 mb voor een hele live set (mss wel, mss niet, en dan heb ik een probleem).
Dus dan komt ik op het feit dat ik een extra sampler erbij moet pakken, die dan ook weer groot is.
MPC4000 een optie? of is dat ding niet te doen om mee te sleuren voor live?

Back