Akai MPC 1000 user thread vragen & antwoorden

Vreemd inderdaad, heb os2xl zelf niet, gebruik nog 1.0(4.99 ofzo)..

Was het niet zo dat je ergens kon instellen met hoeveel % je TC gebruikt wordt(dan bedoel ik dus niet % swing of shift)? Heb daar namelijk een keer iets over gelezen.

Anders zou ik het even navragen op mpc-forums.com, daar kunnen ze je vast wel verder helpen...

zo zit al paar dagen te klooien met zon ding bij iemand en dit is precies waar ik al jaren naar op zoek ben! dit had ik eerder moeten weten...twijfel nu welke ik zal halen, 1000 of 2500? dat opklapscherm en meer outputs lijken me toch handig

oja t verschil tussen die rood-blauwe en die zwarte is dat die zwarte toch wel die goede pads heeft of?

zo vandaag met de MPC5000 mogen spelen bij feedback, WAT EEN MONSTER als je mpc1000 gewend bent !!!!!!!!!!! woow 8)

Je hebt er nog wel ruimte voor in je studiootje. :P

Maar is het alleen het uiterlijk dat indruk op je maakte (ik vind de MPC2500 mooier eigenlijk) of heeft de MPC5000 ook functies die je echt mist bij de MPC1000?

Je hebt er nog wel ruimte voor in je studiootje. :P

Maar is het alleen het uiterlijk dat indruk op je maakte (ik vind de MPC2500 mooier eigenlijk) of heeft de MPC5000 ook functies die je echt mist bij de MPC1000?

jaaa dikke shit dat scherm is echt beest, als die draaiknopjes voor elke track enzo, maar ook het uiterlijk natuurlijk, ding is vreselijk groot en ook nog fok zwaar. :verkoght:

zo zit al paar dagen te klooien met zon ding bij iemand en dit is precies waar ik al jaren naar op zoek ben! dit had ik eerder moeten weten...twijfel nu welke ik zal halen, 1000 of 2500? dat opklapscherm en meer outputs lijken me toch handig

oja t verschil tussen die rood-blauwe en die zwarte is dat die zwarte toch wel die goede pads heeft of?

als je toch van plan bent om JJ os te nemen maakt het geen niks uit. tenzij je een paar honderd euro extra wil betalen voor een kantelbaar schermpje en 2 extra analoge outputs..

en trouwens, in de mpc 1000's die tegenwoordig nieuw geleverd worden(die zwarte dus) zitten gewoon de goede pads(het matje) in... dus dan hoef je niet ala moi 180 euro voor goede pads te betalen :P *akai oplicht brigade*

als je toch van plan bent om JJ os te nemen maakt het geen niks uit. tenzij je een paar honderd euro extra wil betalen voor een kantelbaar schermpje en 2 extra analoge outputs..

en trouwens, in de mpc 1000's die tegenwoordig nieuw geleverd worden(die zwarte dus) zitten gewoon de goede pads(het matje) in... dus dan hoef je niet ala moi 180 euro voor goede pads te betalen :P *akai oplicht brigade*

oke, ja dat klinkt wel zo logisch. maar die 2500 heeft toch 10 outs? 8 outputs plus links en rechts toch

zo'n harde schijf inbouwen, is dat lastig?

En 4 x midi out (voor de 2500)

Harde schijf inbouwen is niet moeilijk, dat kan zelfs een aap (oneindig aantal apen en oneidig aantal MPC1000's + kit + hd + schroevendraaier en dan is er vast wel 1 die hem ingebouwd krijgt).

Voor de 1000 heb je wel een kitje nodig geloof ik. Maar met m'n boeren verstand kan ik me niet voorstellen dat een hardschijf in een doos waar je op slaat goed kan zijn. Iemand ooit als eens wat geprobeerd met SSD's? Zal dan natuurlijk wel een 2'5" ide naar sata convertor bij moeten.

Voor de 1000 heb je wel een kitje nodig geloof ik. Maar met m'n boeren verstand kan ik me niet voorstellen dat een hardschijf in een doos waar je op slaat goed kan zijn. Iemand ooit als eens wat geprobeerd met SSD's? Zal dan natuurlijk wel een 2'5" ide naar sata convertor bij moeten.

Inderdaad heb je een kitje nodig voor de MPC1000: HDM 10. Ik heb mijn MPC 1000 2hands met zo'n kit gekocht, maar heb nog geen schijf geplaatst.

Er bestaan ook SSD's met een IDE-poort, maar 32 GB kost al gauw 80 euro. Voor rond de 50 euro heb je 120/160 GB 2.5 inch harddisks... Ik denk dat het met de trillingen wel meevalt, laptops ondergaan immers ook schokken en trillingen en het zijn dezelfde type schijven.

Op het MPC-forum zijn goede voorbeelden te vinden van MPC-adepten die een ssd hebben geplaatst.

Met mijn huidige gebruik denk ik niet dat ik de behoefte krijg om een harde schijf te installeren. Op een 1 of 2 GB CF kaartje kun je immers een shitload aan samples kwijt. Misschien dat dit gebruik na installatie van JJ OS 2(XL) verandert, daar je meer mogelijkheden hebt om audiotracks te gebruiken.

Voor het inbouwen van een harde schijf zijn ook goede JouBuis filmjes in omloop!

staat dr nu eentje naast me, gisteravond even mee zitten spelen en bevalt goed

had alleen een vraagje, is de JJ os manual een aanvulling op die van akai of? Van de week even HD regelen en inbouwen, dan al mn drumbreaks van vinyl drinzetten. Kan ik deze ook van te voren allemaal al choppen en er een program van maken, zodat ik niet telkens de drums mee hoef te saven als ik een beat maak?

Christov

ps. moet nou echt mn onderschrift aanpassen

Hey Christov, gefeliciteerd!

Ja JJ-OS manual is een aanvulling op de Akai manual. Maar de meeste instellingen en menu's wijzen voor zich, dus ik heb zelf amper 5 minuten in de handleidingen gezeten.

Als je niet te grote samples gebruikt kan dat makkelijk op een 2 GB CF kaartje, dus ik zou als ik jou was nog ff wachten met die harddisk.

Je kunt gewoon een map aanmaken met je favo drumsounds erin en die dan als program elke keer inladen. Het is wel handig als die goed getrimd zijn, maar dan kun je ook eventueel met een pc of mac doen.

[fan modes]

JJ os is de reden dat ik weer een mpc 1000 heb gekocht!

ik doe ongeveer een jaar met een 2 gig kaartje, en ik maak zo'n 20 beats per maand ongeveer...

4.70 is JJ OS 1. Je kunt het beste de laatste versie even downloaden, 4.99.

die kaartjes? je hebt toch internet? zoek die shit op dan.. je moet er natuurlijk zelf ook wel een beetje moeite voor doen ;p

als je je cf kaart in je mpc hebt gestopt kan je een usb connectie liggen naar je computer, je computer ziet de mpc(eigenlijk werkt het net als een cardreader) als een extern station, dan kan je inderdaad een OS of andere bestanden hier naar toe slepen..

ps. je moet je signature ook ff aanpassen nu :P ;)

Die hoeft ie pas aan te passen als ie er lekkere beats mee maakt! ;-)

Back