Akai MPC 1000 user thread vragen & antwoorden

Origineel geplaatst door Roel
ik heb geen idee, maar ben bang dat de prijs met het v2 os weer wat gaat stijgen?

feedback had trouwens de mpc1000 voor 899 INCL 128mb uitbreiding op de site staan. natuurlijk snel achteraan gebeld dat ik m kwam ophalen, was t daarna meteen veranderd op de site :( stakkers. dus maar elders besteld :)

Ja feedback wordt een steeds triestere zaak. Service is ronduit slecht en de prijzen zijn ook helemaal niet echt scherp meer (met uitschieters nog wel).

Bij Thomann heb je hetzeklfde setje voor 916 overigens.

Origineel geplaatst door Acidfever
Ja feedback wordt een steeds triestere zaak. Service is ronduit slecht en de prijzen zijn ook helemaal niet echt scherp meer (met uitschieters nog wel).

Bij Thomann heb je hetzeklfde setje voor 916 overigens.
true... true... 8~

heb trouwens laatst een filmpje gezien met een software versie 1.99.nogiets.
hoe zit dat eigenlijk met het v2.0 os?
--> zijn er ook betrouwbare bronnen die daar iets meer over te zeggen hebben? 8o

Laatst gewijzigd:
true... true... 8~

heb trouwens laatst een filmpje gezien met een software versie 1.99.nogiets.
hoe zit dat eigenlijk met het v2.0 os?
--> zijn er ook betrouwbare bronnen die daar iets meer over te zeggen hebben? 8o

OS 2.0 komt eraan....de vraag is alleen...wanneer........

boys .. ik zit er aan te denken om me mpc2kxl te verwisselen voor een mpc 1000 ..
zijn er mensen die met allebei hebben gewerkt en die iets over de verschillen kan vertellen ?
gelijke strakte qua seq is minimaal .. geluidskwaliteit mag niet minder zijn dan 2kxl enz.
( en had ik het nou goed begrepen .. heb je mutli filters op alle 32 voices ? dat is ook 1 van DE redenen )

thanks !

MadR, ik heb ze allebij, maar dingen die jij noemt weet ik niks over te vertellen.
Ik vindt het geluid van de 1000 in iedergeval erg goed. Heb zo het idee dat het allemaal wat krachtiger klinkt dan vanuit de 2000. Zeker niet slechter, eerder beter. Ik gebruik de 1000 alleen voor sequencing van samples voor livesets en voor het uisturen van sync naar drumcomputers en dat loopt allemaal prima strak.

De 2000xl is mijn midisequencer en ja die doet gewoon zijn ding. Ga je de nieuwe opties in de 1000 wel gebruiken moet je jezelf afvragen. En wat zullen de veschillen nog zijn als het nieuwe OS er is. In het huidige OS zitten wat handige funkties die de 2000 heeft niet, misschien in het nieuwe wel.

Origineel geplaatst door sander
MadR, ik heb ze allebij, maar dingen die jij noemt weet ik niks over te vertellen.
Ik vindt het geluid van de 1000 in iedergeval erg goed. Heb zo het idee dat het allemaal wat krachtiger klinkt dan vanuit de 2000. Zeker niet slechter, eerder beter. Ik gebruik de 1000 alleen voor sequencing van samples voor livesets en voor het uisturen van sync naar drumcomputers en dat loopt allemaal prima strak.

De 2000xl is mijn midisequencer en ja die doet gewoon zijn ding. Ga je de nieuwe opties in de 1000 wel gebruiken moet je jezelf afvragen. En wat zullen de veschillen nog zijn als het nieuwe OS er is. In het huidige OS zitten wat handige funkties die de 2000 heeft niet, misschien in het nieuwe wel.

dat laatste zal je wel anders bedoelen .. er komt een nieuw os voor de 1000 aan .. niet voor de 2000 toch ?

maar beter dus .. mmmmm .. ik zie haast geen voordelen van de 2000 boven de 1000 .. iemand anders die dat wel ziet >? enige wat jammer is dat ik geen scsi voor cdroms meer kan gebruiken maar das niet zo erg ..

OS update voor 1000 uiteraard. Maar je mot echt ff zoeken hoor in het archief, want alle verschillen zijn besproken. Ik heb niet zo'n zin om dat allemaal weer moeten te herhalen.

Origineel geplaatst door sander
OS update voor 1000 uiteraard. Maar je mot echt ff zoeken hoor in het archief, want alle verschillen zijn besproken. Ik heb niet zo'n zin om dat allemaal weer moeten te herhalen.

ik heb al een hoop bekeken .. enige wat ik nog als nadeel zie is de 6 ipv 10 outputs .. althans als het nieuwe OS ook echt komt !

Origineel geplaatst door MadR
ik heb al een hoop bekeken .. enige wat ik nog als nadeel zie is de 6 ipv 10 outputs .. althans als het nieuwe OS ook echt komt !
Het lijkt me vrijwel zeker dat die 2.0 update eraan komt. Als Akai alsnog besluit 'm toch maar niet beschikbaar te stellen dan ben ik bang dat er een aantal medewerkers van Akai US gelyncht worden. :D
1000 heeft geen verstelbaar display, verder kan ik ook geen nadelen bedenken.
Als de 10 outputs heel belangrijk voor je zijn zou je voor de 2500 kunnen gaan... is ook robuster.

Laatst gewijzigd:
ik zou gewoon voor die 1000 gaan

ik ben een zeer tevreden eigenaar al had ik wel een tijdje het gevoel dat ik hem wilde verkopen en er een powerbook voor terughalen... ik dacht dat ik die mpc dan niet meer nodig zou hebben. Heb nu ook een powerbook bij mn setup én de mpc nog steeds. Waarom? Mpc is zo lekkerrrrr :D (klein?)

Voor live is hij uitermate geschikt en dat timing probleem heb ik eerlijk gezegd nooit echt last van gehad al helmaal niet na update 1.07

oke txs gasten !

gaat leuk worden bij me toekomstige live setup .. motu traveller , 15" apple en mpc 1000 .. :D

nog een vraag voor de mpc1000 kenners:)

even resume van wat ik denk (te snapen).

in de mpc1k kun je een flashkaart steken, en straks met v2 operating systeem ook een harddisk...

ik neem aan dat opnames, sample edits, bounces en dergelijke worden vastgelegd in het ram geheugen, kortom daar heb je 16, en in de expanded versie 128mb voor tot je beschikking.

compact flashkaartje danwel harddik hebben hier verder geen maak mee (?)(correct me if i'm wrong), totdat je natuurlijk je gegevens wilt opslaan.

voor zover ik kan beredeneren maakt het weinig verschil of je nu een harddisk of een cf kaart gebruikt voor je opslag.

en wat ik dus denk: voor het geld van een 2gb cf kaart heb je zo ongeveer 80gb aan laptopharddisk... dus zou ik een harddisk kiezen...

maar de vraag is nu : is dit zo? of zie ik iets over het hoofd...

nog een vraag voor de mpc1000 kenners:)

even resume van wat ik denk (te snapen).

in de mpc1k kun je een flashkaart steken, en straks met v2 operating systeem ook een harddisk...

ik neem aan dat opnames, sample edits, bounces en dergelijke worden vastgelegd in het ram geheugen, kortom daar heb je 16, en in de expanded versie 128mb voor tot je beschikking.

compact flashkaartje danwel harddik hebben hier verder geen maak mee (?)(correct me if i'm wrong), totdat je natuurlijk je gegevens wilt opslaan.

voor zover ik kan beredeneren maakt het weinig verschil of je nu een harddisk of een cf kaart gebruikt voor je opslag.

en wat ik dus denk: voor het geld van een 2gb cf kaart heb je zo ongeveer 80gb aan laptopharddisk... dus zou ik een harddisk kiezen...

maar de vraag is nu : is dit zo? of zie ik iets over het hoofd...
Wat je zegt klopt. Het enige waar de Compact Flash kaart straks nog handig voor zou kunnen zijn is het uitwisselen van bestanden tussen twee MPC's (maar alleen de 1000 en de 2500 hebben een CF drive).

Hee, je kan je MPC dus straks ooks als externe harddisk gebruiken. Handig zo'n USB behuizing.
Ik heb em wel al als kaartlezer gebruikt, maar als externe harddisk is natuurlijk wel relax, als je ff veel data naar iemand mee moet nemen. Je stopt em gewoon in een laptop tas en hoppa.

6 outputs is wel ok voor mij. Ik gebruik live naast de mpc, ook nog drummachines en synths.
10 is uiteraard wel relax. Ik heb nu sommige geluiden uit dezelfde outputs, maar meestal is 6 wel voldoende.

Vergeet niet dat de standaard 2000 maar 2 uitgangen heeft, je moet er dus nog een uitgangen uitbreiding bijkopen.

Als je de 1000 nieuw gaat kopen, check dan ff de zwarte versie. Is volgens mij mooier dan de blauwe.

ik heb m al besteld. vond dat je voor 896 inclusief verzendkosten, geheugenuitbreiding en origineel tasje niet kon sukkelen. :) de blauwe dus.

*Roel gaat eens checken waar ie aan een laptop hdd kan komen ondertussen

*Roel gaat eens checken waar ie aan een laptop hdd kan komen ondertussen
Houd je er rekening mee dat om de harddisk in de 1000 te plaatsen je de HDM10 mount moet hebben.
Deze zijn voor zover ik weet nog niet te krijgen. Je zou Akai Nederland kunnen mailen om te vragen wanneer deze hier te koop zijn.
Persoonlijk zou ik de harddisk pas bestellen als je de HDM10 hebt, dan kunnen de prijzen ook weer gezakt zijn.

Back