Micheal Garrison - RIP

In memoriam

In memoriam

Ja,

Dat bericht kreeg ik via Groove Unlimited in mijn mailbox binnen. Hij is op 47 jarige leeftijd overleden. Het is met droefheid in mijn hart, omdat Michael een grote inspiratie was voor mijn muziek.
Ik ben vanaf zijn eerste album - In The Regions Of Sunreturn (and Beyond) fan van hem en heb al zijn albums op cd. Het is een combinatie van prachtige sequencers en kosmische raakvlakken.

Ik zal hem en zijn muziek missen.

Hij ruste in vrede.

Phochos=(

Eén van de twee artiesten die me indertijd met synths op weg hebben geholpen ... het leven is eindig, maar toch blijft zo'n verlies steeds een schok. Hij zal bij me verder blijven leven via z'n muziek, die een heel eigen klankkleur heeft.

=(

Vond een nummer van 'm op mijn pc (Take a chance), ik dacht effe op ut forum zoeken of er meer mensen zijn die iets van deze artiest weten. Blijkbaar wel dus, maar geen leuk bericht. Het nummer waar ik het over had spreekt me wel aan ja. Zijn er meer nummers van hem welke daar een beetje op lijken of de moeite waard zijn?

Er komt trouwens een tribute album uit bij QuantumProductions:

Zie ook http://www.quantumproductions.nl

Onderstaande info heb ik uit hun nieuwsbrief
----

Michael Garrison - To the sky and beyond the stars.

Zoals u wellicht weet is dit een speciaal album i.h.k. van het overlijden van Amerikaanse ! Synth Pio in Maart van dit jaar. In de afgelopen maanden hebben een groot aantal gerenommeerde artiesten muzikale bijdragen geleverd voor eem speciaal 'Tribute' album.

Op dit album komen tracks van:
Redshift, Venj@ (voorheen Venja), Wave World, Jonn Serrie, Craig Padilla, Klaus Hoffmann - Hoock, Axxess, Thought Guild, Paul Nagle, Sayer, Fred Becker, Rudy Adrian, Jeffrey Koepper, Numina, Akikaze, Dom F Scab, Remy, Callisto, Rogue Element, Gert Emmens, Stephen Parsick, Something Completely Different, Rein vd Oever, Erik Wollo en Schonwalder/Keller/Broekhuis.

De winst van dit project zal worden gedoneerd aan de Amerikaanse Mental Health Institute for Artists, hierover zult u meer informatie aantreffen in het artwork van het album.

Dit album wordt uitgebracht op Quantum Records en de releasedatum is gepland in November 2004.

Origineel geplaatst door 6 trak
textuele grapjurk :D

ik ken de hele man niet eigenlijk maar 47 is idd nog wat erg jong... R.I.P.

Ik had er ook nog nooit van gehoord, totdat ik die mp3 tegenkwam op mun pc (geen idee hoe ie er op kwam eigenlijk).
Dit is het nummer waar ik het over had Michael Garrison - Take A Chance
Spreekt me persoonlijk wel aan, had alleen het einde liever anders gezien, maar dat terzijde.

geweldige muziek.

ik heb hier 2 LP's Eclipse en Prisms

watt gekke is: de LP versies hebben hele andere tracks grotendeels dan de CD versies. Take A Change staat bv op de LP versie van Eclipse maar niet op de CD versie van Eclipse . Wil je t nummer op CD hebben dan moet je de CD In the Regions of Sunreturn and Beyond hebben. maar daar staat weer een andere versie op. op de LP versie van In the Regions of Sunreturn and Beyond staat het nummer weer niet. Verwarrend z'n discografie. weet iemand hoe dat zit met die discografie?

Jammer, weer een oude synth legende weg.
Ik weet eigenlijk niet of hij recent materiaal heeft?
Regions of sunreturn vind ik persoonlijk een legendarisch album in synthland.

(niet dat het niet jammer is dat-ie overleden is, maar: openingsbericht is van 10 april 2004...)

omg...ernstig, heb ik helemaal niet naar gekeken. :stupid
Ik zag deze voor het eerst, ik ben ook niet zo'n diep doorgewinterde synthforummer dat ik bijna alle threads uit m'n hoofd weet ;)

Jammer, weer een oude synth legende weg.
Ik weet eigenlijk niet of hij recent materiaal heeft?
Regions of sunreturn vind ik persoonlijk een legendarisch album in synthland.

de CD versie of de LP versie? die verschillen nogal

De LP versie :D

die meneer heeft alle synthesizerrs en rare opneem apparaten gekocht

Back