Wav uit de maat

Derjano

Ouwe rot
Hoi,

Waarschijnlijk een stomme vraag. Maar heb hier geen ervaring mee.
Maar ik krijg dit niet voor elkaar in mijn bestaande programma’s.
Vind het moeilijk uit te leggen maar doe toch een poging.
Stel ik wil een of andere mix wil maken.
Ik heb een aantal loops in hetzelfde tempo.
Maar ook een aantal andere wave’s bijvoorbeeld met een stem cq effect die geen loop zijn.
Loops zijn geen probleem, die laat je op de maat beginnen en klaar.
Mijn probleem nu is dat ik in mijn huidige programma Wav files alleen op een maat kan zetten niet uit de maat.
Ik wil dus met mijn wav kunnen schuiven want die moet niet precies op de maat beginnen maar ergens in de maat.
Met wat voor programma gaat dat het makkelijkst?

groet Derk

met elke wille keurige audio sequencer zou dit mogelijk zijn zoals bijvoorbeeld cubase, logic of sonar alhoewel het werken met audio op die manier die jij beschijft niet zo makkelijk gaat in logic in tegenstelling tot sonar of cubase. cool edit zou dit ook wel kunnen alleen vind ik cool edit te beperkt. ik ga er trouwens vanuit dat je een pc bezit in tegenstelling tot een mac. je zou ook gewoon een freeware audio editor van internet kunnen plukken en een stukje stilte kunnen monteren voor de zang sample maar dan moet je van te voren precies weten hoeveel en dat is een enorm gekut. met welk programma werk je eigenlijk ? magix music maker ofzo ? (dat is een van de weinige programma's die ik ken waar je niet gewoon zonder quantisering audio kunt neer zetten (althans toen in er mee begon 8 jaar geleden) . ik zelf werk nu eigenlijk bijna alleen in nuendo (uitgebreide versie van cubase) of als het moet in Pro tools. ik hoop dat je hier wat aan hebt .

groeten

thomas

Origineel geplaatst door sureshotstudio
met elke wille keurige audio sequencer zou dit mogelijk zijn zoals bijvoorbeeld cubase, logic of sonar alhoewel het werken met audio op die manier die jij beschijft niet zo makkelijk gaat in logic in tegenstelling tot sonar of cubase. cool edit zou dit ook wel kunnen alleen vind ik cool edit te beperkt. ik ga er trouwens vanuit dat je een pc bezit in tegenstelling tot een mac. je zou ook gewoon een freeware audio editor van internet kunnen plukken en een stukje stilte kunnen monteren voor de zang sample maar dan moet je van te voren precies weten hoeveel en dat is een enorm gekut. met welk programma werk je eigenlijk ? magix music maker ofzo ? (dat is een van de weinige programma's die ik ken waar je niet gewoon zonder quantisering audio kunt neer zetten (althans toen in er mee begon 8 jaar geleden) . ik zelf werk nu eigenlijk bijna alleen in nuendo (uitgebreide versie van cubase) of als het moet in Pro tools. ik hoop dat je hier wat aan hebt .

groeten

thomas

Ik werk dus al jaren met met Sonar en cakewalk.
Ik moet wel bekennen dat ik voornamelijk het midi gedeelte gebruikt en audio alleen opneem als mijn midispoor klaar is. Dus het audio gedeelte alleen gebruikt voor het opnemen van tracks.
Nu wilde ik voor het eerst eens iets proberen door met drum loops etc en een nummer van CD ietd proberen te mixen. Dan importeer ik zo´n loop in Sonar en sonar staat al op het juiste bpm van de loop ingesteld.
Dat lukt allemaal wel de loop wordt tegen de maat aan gezetkopieren en klaar.
Maar nu heb ik een stuk zang die ergens in de maat moet beginnen. Importeren die wav maar die staat dan uitgelijnd met de maat en dat wil ik juist niet, ik wil hem dus verschuiven intutief en met luisteren waar die moet komen en dat lukt me dus niet.
Als ik wav verschuif dan verschuift het du sper maart. Is vast ergens een instelling. Of kan het gewoon niet wat me sterk lijkt.

Iemand een idee ho edat dan in Sonar gaat?
Als ik nu wavjes verschuif dan kan ik ze per maat verschuiven niet binnen de maat.
Een instelling?

Ik ken Sonar niet, maar in de meeste (zo niet alle) van dit soort programma's zit ergens de instelling 'snap to' en daar stel je in op hoeveelste -deel van- maat of noot een sample moet 'vastklikken', als je begrijpt wat ik bedoel.

Origineel geplaatst door Imipolex
Ik ken Sonar niet, maar in de meeste (zo niet alle) van dit soort programma's zit ergens de instelling 'snap to' en daar stel je in op hoeveelste -deel van- maat of noot een sample moet 'vastklikken', als je begrijpt wat ik bedoel.

Bedankt zoiets dacht ik ook maar ik kan deze instelling dus niet vinden.
Maar ga toch nog maar eens het pakket afspeuren.

Back