[newbie] aanschaf synthesizer

ik heb een andere keuze gemaakt, in ieder geval goedkoper.
kheb een nord lead 2 rack gekocht welke ik ga aansturen met een andere synth.
die andere synth heb ik nog niet gekocht, ik krijg tijdelijk een yamaha SX 1 te leen.

heeft iemand nog tips voor een masterklavier voor max 699 euro ?

b.v.d.

ps: masterklavier met aftertouch.

Wat zoek je voor klanken? Wil je er nog een VA bij voor de synth geluiden, of neem je liever een rompler voor allerhande geluiden. Als je nog een VA wilt is een Yamaha An1X misschien wat voor je. Je kunt ze voor € 300,- (tweedehands) vinden, hij heeft best een leuke sound geloof ik, een toetsenbord met aftertouch en ook nog een ribbon controller. Voor een rompler, tja, dat is smaak afhankelijk. Een Emu PK6 (of variant) kost geen :kont: meer, € 499,- nieuw en er zitten veel geluiden in die je zeker goed naar eigen smaak kunt aanpassen, maar voor iets meer dan die €699,- (€ 900-1000) kom je in het iets professionelere marktsegment en kom je aan de Triton LE of Motif 6.

en wat denken jullie van een alesis ion voor erbij ?
nadeel: ik las ergens dat dat ding fragile toetsen heeft ?

Laatst gewijzigd:
Roland JV1080

Roland JV1080

Koop een 2dehands Roland JV1080.
Met wat geluk vind je die voor 250 -300 euro.
Pleur daar 4 expansionboards in (Vintage, techno, Ethnic, Orchestral, ...ea) naar eigen smaak
en je hebt een prima starttoestel met 1 miljoen sounds dat behoorlijk goed klinkt voor weinig geld.
Als je de moeite neemt om het apparaat te doorgronden zal je merken dat je er nog jaren zoet mee bent
en er best vette sounds mee kan maken.

By the way, iemand hier misschien een zo een "ouwe" JV doos te koop ? Ik geef nog graag 250 euro
voor het ding.

Back