aangezien ik eigenlijk nieuw ben op dit gebied en me toch al in het een en ander verdiept heb, zoek ik nog wat tips en dergelijke.
het zit namelijk zo: vroeger maakte ik altijd muziek op mijn oude amiga 500 computer, dan kon je mods maken.
synthezisers hebben me altijd al gefascineerd, vooral vroeg luisterde ik er vaak naar,
naar de bandjes depeche mode, omd en was verzot op het nova - aurora.
nu ik veel tijd wil besteden om zelf muziek te maken, ben ik gaan denken om zo een apparaat aan te schaffen.
nu luister ik vaak naar jarre / oldfield / vangelis / tangerine dream.
kheb thuis een high end installatie staan waaraan ik het apparaat wil koppelen.
nu gaat mijn voorkeur uit naar een synthesizer met standaard veel geluiden aan boord en het apparaat moet een zeer goede geluidskwaliteit produceren.
ik ben eigenlijk niet van plan om direct met eiigen samples te beginnen.
wat ik wel wil is het aansluiten op de pc (amd 2600 1 gig mem 140 gig HD met een SB audige EX)
de volgende merken heb ik zelf in gedachten:
yamaha (motif es)
clavia (nordlead)
korg (triton)
roland (v synth Fantom X)
wie heeft er wat tips ?
bvd.
het zit namelijk zo: vroeger maakte ik altijd muziek op mijn oude amiga 500 computer, dan kon je mods maken.
synthezisers hebben me altijd al gefascineerd, vooral vroeg luisterde ik er vaak naar,
naar de bandjes depeche mode, omd en was verzot op het nova - aurora.
nu ik veel tijd wil besteden om zelf muziek te maken, ben ik gaan denken om zo een apparaat aan te schaffen.
nu luister ik vaak naar jarre / oldfield / vangelis / tangerine dream.
kheb thuis een high end installatie staan waaraan ik het apparaat wil koppelen.
nu gaat mijn voorkeur uit naar een synthesizer met standaard veel geluiden aan boord en het apparaat moet een zeer goede geluidskwaliteit produceren.
ik ben eigenlijk niet van plan om direct met eiigen samples te beginnen.
wat ik wel wil is het aansluiten op de pc (amd 2600 1 gig mem 140 gig HD met een SB audige EX)
de volgende merken heb ik zelf in gedachten:
yamaha (motif es)
clavia (nordlead)
korg (triton)
roland (v synth Fantom X)
wie heeft er wat tips ?
bvd.