Hoe moet dat nou?

nick nova

Resonator
Ik heb me al een paar keer afgevraagd: je hebt een aantal nummertjes met een bepaalde synth gemaakt en dan besluit je hem te verkopen. Ga je dan alles samplen of probeer je de geluiden met een andere synth na te maken om toch nog het nummer te kunnen spelen?
Moeilijk...

Ik maak van mijn keys soundfonts. Altijd handig. Kan ik de MIDI triggeren en inplek van de piano (wat ik dan wel zal gebruiken) de sound instellen op het kanaal. Het gaat dan via de computer maar je sound heb je. Je kan ook sounds in rack modules zetten en die gebruiken. (Dacht ik)

Origineel geplaatst door Slipperman
Ik maak van mijn keys soundfonts. Altijd handig. Kan ik de MIDI triggeren en inplek van de piano (wat ik dan wel zal gebruiken) de sound instellen op het kanaal. Het gaat dan via de computer maar je sound heb je. Je kan ook sounds in rack modules zetten en die gebruiken. (Dacht ik)

Dit wil iik ook doen, maar ik weet niet welk progje ik daarvoor nodig heb... hoe doe je dit?

-- HanzZ

Sorry hoor, maar ik sta hier voor aap te kijken. Hoe kan ik in godsnaam de sound behouden zonder de echte klankbron te hebben zonder het in wave op te nemen???

Lijkt me nogal onmogelijk, nee?

Nee, in wave opnemen is inderdaad wel een vereiste... maar dat is toch nie het probleem?

-- HanzZ

Jawel, want als de die sound dan ooit terug wil gebruiken (stel ooit op een podium:z ), dan kan je die sound toch ni zo gaan tweaken? of er variaties op maken ofzow.
Is ni zo fijn eigenlijk.:erm: :erm:

Ja dat kan dan dus niet meer als je die synth niet meer hebt. Lijkt me nogal logisch! Jij wilt eigenlijk de synth verkopen maar niet de geluiden, dat zou mooi zijn! :)

Alhoewel je met een goede sampler natuurlijk ook wel weer een hoop leuke dingen kan uithalen met die geluidjes.

..als je weet dat je niet zonder de geluiden kan, en je hebt geen betere of gelijkwaardige mogelijkheid om DIE geluiden nog op te wekken.... dan moet je de desbetreffende synth gewoon houden tot je weet dat je een beter alternatief hebt.

heb miijn cs1x en uiteindelijk rm1x ook verkocht, maar goed de geluiden daarin waren al gesampled :P

Oeps

Oeps

Damn, vandaag afscheid genomen van mijn Prophecy (maakt nu veel kabaal in Gent) en daarna doorgebold tot in de (stille) Kempen om mijn trouwe metgezel, Roland JV 2080, af te staan (kreeg er namelijk wel heeeel veel dinero's voor in return).

Had ik dan die ganse 2080 moeten samplen:confused: Lijkt me niet nodig want ik kijk al uit naar een goeie opvolger (XV 3080 of 5050 of de Karma).

Als je je sound met andere spullen kan terugtoveren hoeft dat niet, anders lijkt het mij ook verstandiger om het niet te verkopen totdat je een goed alternatief hebt.

Of je verkoopt je spullen met de garantie dat je hem nog eens mag lenen mocht dat nodig zijn 8) Zal zeker lukken :Z

In mijn geval was het niet nodig. De Prophecy is vervangen door de Z1 en al mijn geluiden heb ik nu in de Z1.

De 2080 is een 'standaard rolandbak' en kan makkelijk worden vervangen door de nieuwere generatie denk ik.

Het ging eigenlijk om de microwave 1, maar ik heb ondertussen besloten er een access programmer voor te kopen (van 4-tek) zodat ie wat toegankelijker wordt. 't is nog afwachten wat dat geeft naast de xt. De sound van de gewone microwave is wel goed (goed in de mix) en heeft ook een eigen karakter, maar tot nu toe gebruikte ik hem enkel voor meer ondersteunende klanken (wegens het te diep moeten graven voor klanken).

Ik hoop dat jullie snappen wat ik hier uit mijn nek lig te lullen....
Beetje vroeg nog.

Ik ken het gevoel wel. Ik heb meerdere VA' s gehad (Korg MS2000, Nord II, Acces Virus, Roland JP8000) en toch klinkt elke net iets anders. Maar 80% van de geluiden die ik wil kan ik op al die dingen wel nabouwen.
Ik denk dat ik met de Acces Virus alle VA die ik ooit had wel kan na-apen. Daarom vond ik het ook niet erg om ze te ruilen/verkopen.

Back