Dit is echt bizzar!!!!!!!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
onhoorbaar my ass.... de gemiddelde Aphex Twin productie zit tjokvol met noise en vreemde geluiden..... dus ga er maar van uit dat het geluid van MetaSynth waar ie z'n kop doorgejast heeft gewoon als een grote vreemde geluidsbrei in een nummer zit of zelfs een heel nummer op zichzelf is

Olaf

Origineel geplaatst door Slipperman
Het schijnt een echte sport te zijn. Ik zal ook eens een progje downloaden en in dat trance nummer m'n eigen kop verwerken. Kijken wat dat oplevert.
Voor trance gaat dat waarschijnlijk niet werken.
Zo'n progje levert inderdaad alleen maar vreemde ruis en bliepjes, niet erg bruikbaar voor trance dus.

Feit is dat om de foto in het spectrum te krijgen, de amplitude van het foto-audio-signaal hoger moet zijn dan de muziek waar hij in zit.
Maar ja, Aphex Twin zou Aphex Twin niet zijn als hij gewoon "muziek" heeft gemaakt van het signaal zelf.

Linkje naar MetaSynth

Origineel geplaatst door Slipperman
Is dit nummer niet die met die clip met die meiden in witte bikini's met enge en lelijke gezichten????
Er staan twee nummers op die EP.
Die chicks met zijn kop is één van die nummers.

geeft:

Attachments

• kijknoutoch.jpg
    kijknoutoch.jpg
    8,9 KB · Bekeken: 77
yeah aphex twin wat een man is het ook
1 van me grote voorbeelden come to daddy !!!
hij is de juiste persoon voor dat soort gein wel koel
en de meester van gestoorde beats en breaks doed ie met ze ms20-ies denk ik althans kom er aardig mee in de buurt met een ms-20 ff die windowlicker singlle onderzoeken

groetjes dennis

vreemd far, met de spectral view van cooledit was er geen afbeelding te vinden

voor de gene die mijn album (materialistik) uit 1999 hebben, daar staat ook een stuk op over reverse speech, heb ik destijds van internet gehaald (real audio) en verwerkt in d-ni m en m in-d.
De real audio files werken niet meer op mijn site zag ik net dus helaas voor degene die mijn album niet hebben (en dat zijn er heel veel die hem NIET hebben ...hahahah) maar daarin hoor je ook het een en ander over dit fenomeen, je hoort zelfs clinton bekennen dat ie sex heeft gehad op jet white house enzo..

Origineel geplaatst door Pjotr G
vreemd far, met de spectral view van cooledit was er geen afbeelding te vinden
klopt
KoelEdit heeft zn spectogram resolution standaard op 64 bands staan, als je die verandert in 1024 of 2048 wordt het wel wat duidelijker
Met downsamplen naar 11khz wordt het plaatje ietsje hoger (sorry, my bad)

Spectogram 6 is het pakketje dat op die website is gebruikt voor de visualisatie, The vOICe is een pakketje waarme je dit soort geluiden kunt maken

nou nou wat een ophef UDO gebruikt al jaren plaatjes in zijn nummers. Dit plaatje komt uit onze laatste release!

udo_song.jpg

het klonk wel lekker!!! :D

Laatst gewijzigd:
Het is inderdaad niet zo spectaculair.
Het ging om de tweede (naamloze) track, dit is toch een verzameling vreemde geluiden, wat voornamelijk MetaSynth plaatjes & geluidjes zijn.
Het artikel op wired is ook aangepast met een verwijzing naar MetaSynth en The Matrix.

Dit is in ieder geval wat ik uit Cool Edit kreeg:

cool1.jpg

En met een beetje knutselen met SpectoGram kreeg ik dit:

Spectogram.jpg

Windowlicker zelf heeft ook wel leuke dingen.
Dit zijn de laatste seconden:

window.jpg

Die van Udo is nog cooler:

udo_song.jpg

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back