The Mother of all Synth-sites !

senso

The Original Maniac
Hallo allemaal! :)

Binnenkort moet het er dan maar van gaan komen....
Sinds 1980 verzamel ik al informatie over synthesizers en aanverwante elektronische
apparatuur, zoals folders, boeken, manuals, enz. enz.
Geen leuke hobby voor "de heb", maar een serieuze poging om de grootste database
op dit gebied te kreëren.
Het formaat van de verzameling is enorm (een enkeling hier heeft daar misschien al
eens een klein stukje van gezien), maar gelukkig is het meeste goed georganiseerd.

Ik heb besloten dat nu de tijd gekomen is om alles op mijn website te gaan publiceren.
Helaas is het huidige formaat van de site (die meterslange rol pleepapier) niet echt
geschikt hiervoor, :stupid maar met mijn beperkte HTML kennis zie ik me niet zo snel
iets produceren wat voor een dergelijke "monster-site" nodig is, laat staan nog fraai
vormgegeven ook.

Ik zoek dus slimme programmeurs die het leuk zouden vinden om mee te helpen er
iets echt spektakulairs van te maken. The Mother of all Synth-sites dus!
Liefst in of bij Amsterdam, want het zal best geregeld nodig zijn om samen de voort-
gang te bespreken. Ideeën uitwisselen gaat meestal ook beter bij een :biertje:

Wie o wie?

Euh.. inderdaad. Het gaat dus alleen om de struktuur.
Ik weet ook al hoe het er uit zou moeten gaan zien en wat voor funkties aan de
gebruiker ter beschikking zouden moeten staan (ideeën welkom natuurlijk).
Het vullen doe ik zelf wel. Of ik moet een vrijwilliger vinden die (om te beginnen)
een stapel folders van zes meter hoog gaat zitten inscannen.... :P
Ach, misschien als ik genoeg jointjes voor hem rol.... :D

lijk me wel grappig om mee te helpen ... misschien is het wat voor je dat ik een database back-end, en een front-end voor je maak, die je zelf kan vullen... inscannen van zo'n hoeveelheid heb ik natuurlijk geen zin in...:D

heb je al een naam?

wat trouwens het belangrijkste is om een degelijke sitemap in elkaar te draaien, daarna kun je alles in gaan vullen..

Origineel geplaatst door cangoeroes
lijk me wel grappig om mee te helpen ... misschien is het wat voor je dat ik een database back-end, en
een front-end voor je maak, die je zelf kan vullen... inscannen van zo'n hoeveelheid heb ik natuurlijk geen zin in...:D

heb je al een naam?

wat trouwens het belangrijkste is om een degelijke sitemap in elkaar te draaien, daarna kun je alles in gaan vullen..

De naam wordt Vintage Planet. Een dot.com is al aangevraagd.
Voordeel: dank zij het succes van m'n huidige site staat Vintage Planet bij het zoeken naar de naam
nu al op nummer één in Google! Nooit weg. :D

Ik heb wel hele specifieke idieeën hoe de site er uit moet gaan zien en over de navigatie. En gezien
de hoeveelheid informatie die er ingevoerd moet worden, zal er ook een stappen-plan aan te pas
komen. Beter deel voor deel toevoegen, dan alle pagina's langdurig "under construction".
Vandaar dat het dus eigenlijk best nodig is om samen met diegenen die met de programmering
willen helpen een keertje rond te tafel te gaan zitten. Misschien in Den Haag?

Origineel geplaatst door 6 trak
maak er gewoon een overzichtelijke site van en niet met allerlei toeters, bellen en flashy dingen...

Nee, zeker niet. Geen Flash, animaties, lichtkrant of andere "leuke" grappen.

STRAK! (maar wel mooi ) :)

LAATSTE NIEUWS!

Blijkt dus net dat de .com al bezet is (door een Belgische Muziekwinkel geloof ik) grrrr.... :duivels:
Maar niet getreurd. Ik heb zojuist de registratie definitief gemaakt voor:
VintagePlanet.nl
:halleluja

ik wil evt. wel met wat dingen helpen, ik ben momenteel eerstejaars student aan de academie voor digitale communicatie...wij zijn nu bezig met het ontwikkelen van een website voor een museum enzo, waarbij ook een grote collectie aan foto's online moet verschijnen (gelukkig hoef ik die allemaal niet zelf in te scannen ;))...ik weet nog lang niet alles, maar vooral na dit project zal ik wel al ervaring hebben met het opzetten van een site zoals jij wilt..we zouden een plan op kunnen zetten en dit kan ik waarschijnlijk ook wel makkelijk aan wat docenten voorleggen voor eventuele valkuilen e.d....ook woon ik in alkmaar, dus da's wel makkelijk....ik vind 't op zich wel een interessant idee, neem anders ff contact met me op (bijv. via msn ofzo: ctjj@chello.nl, of mail me) dan kunnen we ff kijken of ik wat voor je kan betekenen :)

Origineel geplaatst door Cisco
Gaaf senso!:) En iig veel succes! :okdan:

O ja! Ik heb iig geen verstand?!:D Wil je alleen maar heel veel succes wensen!;)

Origineel geplaatst door ELectronic SKIL
Goed werk!

Ik ga de site zeker bekijken als ie af is.

Zo lang zou ik maar niet wachten, want af is 'ie (hopelijk) over een jaartje of twintig.
Het is wel de bedoeling dat alles van de twintigste eeuw er op komt te staan.

Origineel geplaatst door senso
DBeter deel voor deel toevoegen, dan alle pagina's langdurig "under construction".
Vandaar dat het dus eigenlijk best nodig is om samen met diegenen die met de programmering
willen helpen een keertje rond te tafel te gaan zitten. Misschien in Den Haag?

Was ook van plan naar den haag af te reizen dus misschien wel leuk om van ideëen te wisselen over zoiets.
Op zich hoeft het helemaal niet ingewikkeld te zijn om zoiets te maken. De truuk is een goeie basis op te zetten.
Zelf maak ik gebruik van php en mysql voor een back-end. Vervolgens maak je een aantal templates die de lay-out bepalen. Met behulp van deze templates haal je de info uit de database.
Het is dan aan jouw om die database te vullen....:)

Lijkt me een leuke klus maar heb geen tijd om te helpen. Wel om te kijken ;)

Suc6

Klasse idee

Klasse idee

Ben benieuwd naar hoe het er uit gaat zien, goed idee:mega: :mega:

Back