The Mother of all Synth-sites !

Origineel geplaatst door senso
Ik neem aan dat je het bovenstaande niet goed gelezen hebt. Wat ik wil opzetten is een site om
informatie te verschaffen aan zo veel mogelijk mensen. Daar gaat de komende jaren een groot
deel van mijn (onbetaalde) tijd aan op. Nog afgezien van de kosten die dat met zich mee gaat
brengen. Hoezo commercieël?
Wat stel je dan voor? Zal ik een stichting oprichten en subsidie vragen? Is dat volgens jou
wél geoorloofd?
:confused:

my bad.

Ik dacht dat die url, die ik bezocht had, een sneak preview was van je project.

Ik zie nog wel hoe het loopt. In welke programmeertaal ben je het trouwens van plan te schrijven?

Hoe dan ook, fix je stylesheet man -:)

Origineel geplaatst door Gabberatski
my bad.
Ik dacht dat die url, die ik bezocht had, een sneak preview was van je project.

Welnee, alleen een opsomming van m'n ouwe meuk.
Hopelijk komt dat project er wat beter uit te zien. :D

Ik zie nog wel hoe het loopt. In welke programmeertaal ben je het
trouwens van plan te schrijven?

Wat je op m'n ouwe site ziet is zo ongeveer het uiterste wat ik met mijn geringe
HTML kennis kon bereiken. De programmering (inclusief de keuse van de hiervoor
meest geschikte programmeertaal), daar heb ik dus juist de hulp voor nodig.

Hoe dan ook, fix je stylesheet man -:)

Ach, t'is maar een prijslijstje. Zit ik niet zo mee. Alleen moet de Museum afdeling wel
wat meer klasse krijgen.

Origineel geplaatst door Waveglider
je bedoeld dus een site zoals www.gearjunkies.com ? maar dan met oudere synths ?

Heel iets anders. Geen artikelen of nieuwtjes. Puur informatie over alles op synthesizer
gebied van de vorige eeuw. Eigenlijk een soort geïllustreerde syntheclopedie.
Allereerst een "gallery" met - per merk - alle folders in klein formaat, met een klik uit te
vergroten op scherm-formaat of in origineel formaat te downloaden en uit te printen.
Daarmee zijn gelijk alle officiële specs van elk apparaat beschikbaar.
Daarna bijv. de boeken op syntheziser gebied, met inhoudopgave en een korte
beschrijving.
Ook een gallery met platenhoezen van demo-lp's en synthesizer muziek, met MP3'tjes
(al vermoed ik, dat tegen de tijd dat het zo ver is, het wel MP-5'jes zullen zijn). :D
Daarnaast wil ik ook pagina's met diverse essentiële informatie, waar je bijvoorbeeld de
aansluitingen van alle pluggen kunt vinden, zodat je niet langer het hele web en diverse
forums hoeft af te struinen voor de aansluiting van bijv. de Akai 13-polige DIN of breath-
controller.
Enzovoort.
Met links naar bestaande sites voor tips, modifikaties, en waar verder misschien nog
behoefte aan is.
En in 2024 zie ik dan wel verder.... :dubbel:

Tsja, 't wil allemaal toch niet zo erg vlotten... =(
Enthausiaste reakties en veel aanbiedingen om te helpen, maar tot dusver nog geen
steek verder.
Is er dan niemand wien's kennis wat verder gaat dan html en serieus mee wil doen?
Enige ervaring in flash/director zou meegenomen zijn. :)

Hoi, ik heb wel ervaring met het bouwen van sites, en vooral van grote sites voor grote bedrijven (met name e-commerce sites). Met name weet ik wel hoe je beveiliging, databases, stylesheets, content mgt. etc. etc. etc. moet opzetten. Ik doe altijd zelf dit werk in Java (J2EE), maar het kan dus ook heel goed met PHP (weet ik zelf niet zoveel van). Ik heb niet zo vreselijk veel vrije tijd, dus ik heel erg veel kan ik je niet helpen, maar ik kan wel helpen met het opzetten denk ik.

O ja, ik woon ook in A'dam.
O ja 2: ik ben het volledig met Gabberatski eens, je stylesheet suckt ;)
Doe-hoeg,

Was je van plan de hele site zelf te gaan programmeren?

Voor zo'n project lijkt het me handig om een content management system te gebruiken zoals Bitflux of een van de andere gratis varianten. Dan is een heleboel programmeerwerk al voor je gedaan en kan je je concentreren op de vormgeving en inhoud van je site.

Back