trancer
Royal Member
en mn leraar zegt dat ik die aarde kabel op de zelfde groep moet zetten als waar mn studio op staat
O.k. dat begrijp ik, maar stel dat b.v. de douche (waar ongetwijfeld aarde aanwezig is) op de zelfde groep zit aangesloten in de meterkast dan is het echt geen probleem om de aarde draad door te trekken, begrijp je?
En anders moert je naar andere groepen in de meterkast kijken waar ook aarde weggaat naar centraaldozen, grote kans dat de ruimte van je studio daar ook bij zit. Wat je in het laatste geval kunt doen is het volgende: Je begint vanuit de meterkast met een nieuwe aarde draad en die trek je vervolgens (via de centraaldozen in het plafond) naar je studioruimte. Dit is allemaal vrij makkelijk te realiseren, je zult dan alleen de stopcontacten in je studio moeten vervangen voor stopcontacten met randaarde.

: (komt ervan hé, van zoveel rommel aan te sluiten) . . .
)
diezelfde decadentie heb ik dus alleen voor de verlichting van m'n hokje (zolder), maar dan meer uit practische overwegingen: ik kon niet fatsoenlijk een schakelaar maken langs het luik van de vlizotrap..... (een vlizotrap is trouwens ook de ultieme diefstalbeveiliging, samen met m'n 5 katten)
Oh ja en de surge protector was zelf ook kapot