hoe zetten jullie je studio aan en/of uit?

en de achterzijde

Attachments

• 50364_back_medium.jpg
    50364_back_medium.jpg
    26,9 KB · Bekeken: 112
Ook te krijgen bij Feedback (EUR 65,--) >> Verlichting >> regelapparatuur.
Showtec DJ Switch-10, heet zo'n ding.

Origineel geplaatst door adb
Dat zijn gewoon schakelaartjes met led in gemonteerd in 19" behuizing en aan achterzijde stopcontakten.
Kan je kopen bij jullie in nederland www.highlite.nl

Wat zij die zwarte rontjes er boven dan ?

Bij Frietbek 65 euro inc btw en die andere site 59 euri ex btw?
Die 8 van 1U lijkt me wel flex. Ook niet te duur.
Zekeringen zijn voor mietjes. :D

Ik heb momenteel alles geinstalleerd staan op 1 stekkerdoos, die op een ongeaard wandcontakt vastzit. Ik wil wel adviseren, dat het er maar net aanligt hoe het lichtnet in je huis is aangelegd en wat er allemaal op een groep zit. Ik zou dit wel goed gaan nakijken voordat je iets doet. Je hardware op een groep gooien waar ook bijv de wasmachine en dergelijke zware apparaten op hangen is dus absoluut niet handig. het kan vaak ook gewoon goed gaan totdat je een keertje een extra zwaar belastend apparaat erbij aansluit (of je vrouw of familie). neem bijv een stofzuiger van 1800W. Klats de stoppen deruit en hopla weg werk en eventueel iets corrupt. Tevens licht het nogmaals maar net aan je lichtnet in huis hoe alles reageerd. Piekspanning komt in sommige huizen echt veel voor. In mijn vorige had ik 2x een voeding van een pc deruit liggen door een slecht lichtnet.

Een ideale situatie is in mijn simpele opinie:

* Sluit als het enigszins kan je hardware op een groep waar niets op zit dan alleen je hardware. Het bijplaatsen van een extra groep in je kast is echt geen overbodige luxe, zoals sommige misschien denken. Je kunt checken wat er allemaal op je groep zit, door simpelweg de groep eens uit te zetten. (met je apparaatuur natuurlijk eerst uit ;)

* Als het enigszins kan ook je boel aansluiten op een geaard wandcontakt punt. Dus aan een geaarde stekkerdoos heb je geen hol, als die in een ongeaard wandcontakpunt zit.

* Koop stekkerdozen met piekspannings beveiliging. Die dingen kosten echt geen ruk meer en bespaard je aardig wat ellende. Meestal zit er gewoon een zekering in die bijv eventuele zware pieken of dalen deruit klapt. Een stekkerdoos kan ook maar een bepaald aantal hoeveelheid Watt opvangen. Als het kan verdeel dan de apparatuur op verschillende stekkerdozen zonder ze achter elkaar te gaan hangen. Dus 1 stekkerdoos op 1 contaktpunt.

* zelf aarden naar bijv de verwarming van apparatuur is in 1 woord dom. Hier kun je aardig wat problemen mee krijgen in huis of bij de buren ;)

Mocht iemand dit willen aanvullen of verbeteren: "feel free".

Origineel geplaatst door richard2000
Zekeringen zijn voor mietjes, zegt Fuse :confused:

Fuse zijn zekering is geknapt :D

Misschien een leuke tip voor de kijkers thuis.

Dankzij deze draad ben ik een 1U DJ schakelaar rijker.
En er zaten 8 euro stekkers bij om je gear op aan te sluiten.
Nou leek me dat helemaal niet handig want dat was helemaal niet mijn plan.
Maar ik heb wel in de doe het maar zelf winkel 8 verdeeldozen gekocht en daar de stekkers vervangen door die euro stekkers. Leek me wel zo hendig want alleen al losse vrouwtjes stekker kosten navenant net zo veel als zo'n verdeeldoos. Oftewel heb ik nu 24 aansluitingen die ik per groep van 3 aan/uit kan zetten. En totaal kom ik tich niet boven de 5A uit (terwijl die 15 kan hebben) dus dat kan makkelijk.

mijn apparatuur schakelt in d.m.v. mijn computer.

de studio is vrijwel digitaal en werkt dus niet zonder computer. daarom heb ik een zogehete master/slave stekkerblok gebouwd met de printplaat van www.velleman.be

werking.... zet je pc aan, dan loopt er een stroompje door die printplaat waardoor een relais omschakelt die de rest van de spullen aanzet zoals monitoren, de andere monitoren, synths, mixers enz.

het afsluiten is helemaal leuk. sluit windows xp af en ga op de bank zitten en na 10 sec. gaat je pc uit en dus ook de rest van je apparatuur.

Handig toch.

Origineel geplaatst door djmachiel
mijn apparatuur schakelt in d.m.v. mijn computer.

de studio is vrijwel digitaal en werkt dus niet zonder computer. daarom heb ik een zogehete master/slave stekkerblok gebouwd met de printplaat van www.velleman.be

Ik heb zulke stekkerblokken gister nog bij de Action zien liggen voor iets van € 7,68 ofzo, daar zit dan ook meteen een spanningsbeveiliging op.

Simon

Origineel geplaatst door simple
Ik heb zulke stekkerblokken gister nog bij de Action zien liggen voor iets van € 7,68 ofzo, daar zit dan ook meteen een spanningsbeveiliging op.

Simon

oh vertel daar eens iets meer over wil je !
ik kan nu al me pc op afstand aan en uit zetten maar me hele studio of liefst in groepen zou helemaal cool zijn

gewoon effe in LA je arp aanzetten en logic en effe een lijntje opnemen en dat dan weer naar la sturen !

:D

Maar effe zonder gekheid .. ik heb inmiddels aarde .. scheelt iets maar ik moet zo vette scheidingstransformator hebben.
Ik heb namelijk last van aardlussen .. vandaag dus effe alles er af en kijken wie wat veroorzaakt .. zal wel de FX zijn
ook kijken of ik wat kan solderen .. en heel misschien effe een steraarde principe toepassen in me mixer ..

ik heb alles in 1 stopcontact zitten.

Als eerst in de keten heb ik een stekkerdoos die je aan/uit kan zetten. Dus als ik klaar ben, zet ik de knop om en alles is in 1 keer uit.

Gaat perfect.

Ze zeggen dat je licht enzo het beste in een andere contactdoos kan stoppen, maar ik heb er verder geen problemen mee. Ik denk dat de versterkers van de monitorspeakers en mijn computers het meeste stroom vreten.

Synths enzo, zal niet zoveel zijn...

ik heb een keuze of ik neem deze :
http://highlite.omc.net/index.php/h...ec/lightcontrollers/dj_switches/dj_switch_10f
deze heeft namelijk nog knoppen er onder en wat kan ik daar mee ?

of deze :
http://highlite.omc.net/index.php/h...tec/lightcontrollers/dj_switches/dj_switch_10
zonder er knoppen onder ?

ik snap alleen niet het verschil er van ?

bij de eerst dj swich dienen de knoppen onderaan voor te flashen.das niet de bedoeling natuurlijk.
de tweede is zonder flash knop,die gebruik ik.super handig.
Op alle twee de switchen staan bovenaan op elk kanaal zekeringen.

Origineel geplaatst door adb
bij de eerst dj swich dienen de knoppen onderaan voor te flashen.das niet de bedoeling natuurlijk.
de tweede is zonder flash knop,die gebruik ik.super handig.
kunt het ook gebruiken als een soort dodemansknop, als je hevig vermoeid raakt van het muziekmaken (met 1 hand) dan gaat je setup netjes meteen uit als je neervalt :) ideaal die flash knoppen.

ik heb nog een stom idee.

Met een printplaatje van de corad zou je voor ca. 50 euro een systeem kunnen maken dat je via snelkoppelingen op je beeldscherm 8 apparaten onafhankelijk aan of uit gaan.

je zou zelfs een koppeling kunnen maken dat als je een muziek programma opstart dat dan automatisch de bijnodigde hardware aangaat.

mocht iemand intresse hebben..... ik kan wel een uitleg geven.

dat master slave stekker blok werkt als volgt :

er is 1 master stop kontakt en de rest zijn slave stopkontakten

als het apparaat wat op het master kontakt zit aangesloten wordt aan geschakeld dan schakelt het stekker blok alle slave kontakten aan

dus bijv je pc op het master kontakt zetten , dan schakel je je pc in en dan gaat alle apparatuur die op de slave kontakten zitten automatisch mee aan

Back