De grote 70s thread

hier speelde ik mee in 1978-1979 :

SANYO%20MR-210.jpg

tumblr_mipx0wdCqh1rm93g3o1_500.jpg

Heeft die kerel daar achter nu een tablet?

... met een vol kwartier Seventies Synthesizer Special.

Jarre, Rah Band, Space, Moroder ... toen wisten ze nog wat muziek was! :W

Wat ik weet van de jaren 70/79 is weinig...
Ik kom uit '69, dan ben ik 12 voordat de jaren '80 begint... :o: :)

Wat ik wel weet van de '70 waren kleuren! heel veel en overal...(met name de foute behang)
En kitsch! heel veel kitsch!
Voor de rest was het vooral voor de tv zitten voor dat je naar bed moest...

Ik ben in de jaren 70 opgegroeid. Vind het op alle fronten sindsdien maar een saaie boel. Wat is naïviteit toch heerlijk :D

De seventies; opkomst van goede hifi, dat herinner ik me nog wel, dat was de tijd dat ik spaarde voor een goede set zodat je eindelijk die goede albums 'ns op een behoorlijke installatie kon draaien.
En als dan een vriend een nieuwe installatie had dan ging je er echt voor zitten met elkaar, lp op de draaitafel, biertje of jointje erbij, dat waren leuke tijden voor muziekliefhebbers.
Maar alle techniek ging toen met sprongen vooruit, dat gold ook voor de opnames in die tijd.
En ook qua muziekontwikkeling gebeurde er veel, synthesizermuziek, krautrock, hardrock, countryrock, funk, fusion, symfonisch, disco en punk, er werd heel veel interessants uitgebracht toen al had punk niet echt m'n interesse want ik vond het qua inhoud toch te weinig maar verder was er veel te ontdekken.
Volgens mij is er geen decennia geweest waarin zoveel nieuwe stijlen zijn ontstaan.

Ja, jongere eurorakkers. Kijk maar eens goed naar die prachtige biljetten van 50 (!!!) en 250 euro. En dan hadden we ook nog de snip, en later de meer grafische VPRO-achtige biljetten van 10, 25, 100, en 1000. En dan nu die meubelboulevard- en bouwbeursgedrochten. Geen wonder dat iereen nu pint.

Back