De Grote Vooroordelen-thread !

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Vooroordelen zijn een gevolg van stereotypie, we kennen sterotypen zoals duitsers zijn grondig, schotten grierig, amerikanen naief. Je ontkomt niet aan stereotypen omdat je niet alle kenmerken en nuances kan onthouden. Stereotypie brengt vooroordelen met zich mee die vaak op weinig of niets gebaseerd zijn alle SF-ers geven al hun geld uit aan muziek en zijn verder sloebers.:geslaagd:

Origineel geplaatst door sjeijk
alle SF-ers geven al hun geld uit aan muziek en zijn verder sloebers.:geslaagd:

Ja sjeik,.. maar wat heeft dat nou met vooroordelen te maken,....gnigni :mega:

Deze dan: "Vooroordelen nemen onzekerheden weg....", immers waar je niets over weet, vorm je toch een beeld van, of niet??

Origineel geplaatst door Bartology
Deze dan: "Vooroordelen nemen onzekerheden weg....", immers waar je niets over weet, vorm je toch een beeld van, of niet??

Dan eerder:

"Onwetendheid veroorzaakt vooroordelen". :mega:

Origineel geplaatst door gemmetje
Dan eerder:

"Onwetendheid veroorzaakt vooroordelen". :mega:

Zeker..... maar da's ongeveer hetzelfde *D

-"Mensen die niet kunnen spelen, gebruiken een sequencer (of een Korg Karma)".

-"Een synthesizer is bedoeld om bestaande instrumenten na te doen".

-"Eén workstation werkt véél handiger dan allemaal losse apparaten".

-"Alle ouwe analoge bakken zijn véél geld waard".

Re: Basisstellingen der Westersche logica.

Re: Basisstellingen der Westersche logica.

Origineel geplaatst door ISPdeRuiter
Alle vooroordelen zijn dom en getuigen van kortzichtigheid, want zij zijn niet
gebaseerd op directe waarneming van of ervaring met alle mogelijke gevallen.
Een vooroordeel, waarvan alle mogelijke gevallen zijn nagegaan, houdt op eigen-
schappen à priori toe te kennen; het kent nog slechts eigenschappen toe à
posteriori. Het is dus een naöordeel geworden.

Alle vooroordelen zijn dom en kortzichtig. Afgaande op je eigen pleidooi zou ik hopen dat je bekend bent met alle vooroordelen die er in de werkelijkheid van mogelijke uitkomsten bestaan. Mocht je niet alle vooroordelen zijn nagegaan, dan vind ik het er toch de schijn van hebben dat je niet op directe waarneming of alle mogelijke gevallen oordeelt. Wat mij helpt om jouw lange verhaal al na de eerste paar zinnen af te doen als slechts een der gehekelde vooroordelen.

De pot verweit de ketel.

Pjotr "prikt-redeneringen-door-sinds-1981" G.

Re: Re: Basisstellingen der Westersche logica.

Re: Re: Basisstellingen der Westersche logica.

Origineel geplaatst door cirkelzaag
IPS is een wijs man.

Dat weet ik niet of dat zo is, maar hij heeft wel Hume, Kant en Hegel gelezen...

Trouwens IPS... Je kunt vooroordelen beschouwen als analytische uitspraken, gebaseerd op de aanwezige kennis die je hebt, dus zonder empirische verificatie. Synthetische (!) uitspraken doe je na empirische verificatie. Dat noemen ze Logich Empirisme. Analytische uitspraken kunnen a priori waar zijn. Synthetische uitspraken zijn a posteriori waar, volgens die stroming.

Echter Kant zegt dat ons kenvermogen dusdanig in elkaar steekt dat synthetische uitspraken ook a priori waar kunnen zijn. Kant gaat er vanuit dat wij mensen een universeel kenvermogen hebben, waardoor wij synthetische uitspraken kunnen doendie a priori waar zijn. Dat kenvermogen bestaat uit onze universele aanschouwingsvormen (Ruimte en Tijd) en de universele categorieën in ons denken (Oorzaak - Gevolg, Eenheid, Meerheid, Alheid, en Noodzakelijkheid)

Wat Kant hiermee wil zeggen is dat je dus vooroordelen kunt uitspreken zonder empirische verificatie die toch waar zijn. (En dus geen vooroordelen meer zijn)

:geslaagd:

Krek wa'k zeg! :okdan:

Nu we er wetenschapsfilosofisch uit zijn, kunnen we ons dan nu weer bezighouden met het uitvoeren van steken onder water? Mijn dank!

Mod's zijn machtswellustelingen die, wegens gebrek aan natuurlijk overwicht, thuis geen poot aan de grond krijgen en hun lusten dus maar op het anonieme internet botvieren.

zo goed hanz ? :duivels:

Been there, seen that, done it. :z
Persoonlijk zou ik ook nog iets zeggen over de gebrekkige omvang der geslachtsdelen & de compensatiedrift in dit kader.

:engel:

Re: Re: Re: Basisstellingen der Westersche logica.

Re: Re: Re: Basisstellingen der Westersche logica.

Origineel geplaatst door shortwave
Dat weet ik niet of dat zo is, maar hij heeft wel Hume, Kant en Hegel gelezen...

Trouwens IPS... Je kunt vooroordelen beschouwen als analytische uitspraken, gebaseerd op de aanwezige kennis die je hebt, dus zonder empirische verificatie. Synthetische (!) uitspraken doe je na empirische verificatie. Dat noemen ze Logich Empirisme. Analytische uitspraken kunnen a priori waar zijn. Synthetische uitspraken zijn a posteriori waar, volgens die stroming.

Echter Kant zegt dat ons kenvermogen dusdanig in elkaar steekt dat synthetische uitspraken ook a priori waar kunnen zijn. Kant gaat er vanuit dat wij mensen een universeel kenvermogen hebben, waardoor wij synthetische uitspraken kunnen doendie a priori waar zijn. Dat kenvermogen bestaat uit onze universele aanschouwingsvormen (Ruimte en Tijd) en de universele categorieën in ons denken (Oorzaak - Gevolg, Eenheid, Meerheid, Alheid, en Noodzakelijkheid)

Wat Kant hiermee wil zeggen is dat je dus vooroordelen kunt uitspreken zonder empirische verificatie die toch waar zijn. (En dus geen vooroordelen meer zijn)

:geslaagd:

...blablabla blabla blabla blablablablabla.

maar dan in 't paars.

Origineel geplaatst door Digimod
de meest forumleden kunnen alleen de witte toetsen bespelen ...

Bullshit. Ik gebruik alleen de zwarte, dan kan je tenminste niet valsspelen... :eureka:

(valt-door-de-mand-modus geactiveerd, kaptein!)

-"Als je setup eruit ziet als de 'control room' van een nucleaire onderzeëer, maak je vast ook héél ingewikkelde muziek!"

-"Het is wetenschappelijk onmogelijk om de demo-songs van je synth, hoewel afkomstig uit hetzelfde apparaat, na te maken op dezelfde synth." (denk dààr maar eens over na!)

Origineel geplaatst door Hanz
Bullshit. Ik gebruik alleen de zwarte, dan kan je tenminste niet valsspelen... :eureka:

(valt-door-de-mand-modus geactiveerd, kaptein!)

klinkt anders behoorlijk vals als ik op die zwarte toetsen speel..:D

Attachments

• af-cymbal.jpg
    af-cymbal.jpg
    19 KB · Bekeken: 128
Origineel geplaatst door Hanz
Persoonlijk zou ik ook nog iets zeggen over de gebrekkige omvang der geslachtsdelen & de compensatiedrift in dit kader.

dan wordt het wel heel erg persoonlijk...... 8)

@ digi:

is jullie drummer een rottweiler ofzo ?

Origineel geplaatst door gemmetje
dan wordt het wel heel erg persoonlijk...... 8)

@ digi:

is jullie drummer een rottweiler ofzo ?

soms is het wel handig als je met 11 vingers kunt spelen ;)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back