Masterkeyboard topic.

Dat is inderdaad een toetsenbord wat ik ook nog zoek steeds zoek 49 met aftertouch. voor een goedkope prijs.

Re: Re: Re: de grote midi toetsenborden thread

Re: Re: Re: de grote midi toetsenborden thread

Origineel geplaatst door Roel
omdat aftertouch op een keyboard een grote toegevoegde waarde heeft als je met 2 handen speelt!
je kan toch ook gewoon achteraf dingen moduleren? waarom moet alles op het moment zelf dan?

Re: Re: Re: Re: de grote midi toetsenborden thread

Origineel geplaatst door 6 trak
je kan toch ook gewoon achteraf dingen moduleren? waarom moet alles op het moment zelf dan?
omdat het fijn is om als je in je 1tje losgaat met een live gespeelde vette melodie om door middel van de druk op je toetsen een extra dimensie toe te voegen ;)

Origineel geplaatst door chielos
al eens naar de novation remote 49 gekeken?
die kon ik zo snel niet vinden.

de remote 25 wel, heeft aftertouch, 2 oktaafs semi-weighted en kost 349 euro.

Origineel geplaatst door 6 trak

Een beetje live feel lijkt me.

Ik denk ook dat je de Novation RMT 49 moet hebben, ik was er zelf ook naar opzoek. Sommige winkels adverteren er ook al mee, maar dat is onzin. Hij is nog helemaal niet verkrijgbaar, omdat hij nog niet uit is. Hij zou afgelopen juni al uitkomen, maar is er nog steeds niet en niemand weet hoe lang het nog gaat duren, dus zou volgende week kunnen zijn, maar ook pas over 3 maanden.
Je kan bij www.feedback.nl en bij www.verspuymuziek.nl vragen of ze je willen bellen zodra hij binnen is.

ik zou ook naar m-audio kijken

radium 49/61

keystation 49/61/88 es

keystation pro 88

en nog wat kleinere modellen

de interface had een goede review over de keystation 61 es

Ik heb dus zelf een Fatar SL 161 die ik gebruik voor het synthwerk. (lekker rammen op die plastic toetsjes dus.) En voor het "normale werk" gebruik ik een Oberheim MC 1000 met 88 toetsen met aftertouch. Deze bak is echt een aanrader!

Alleen nu we het er toch over hebben. Waar gebruik je in godsnaam die aftertouch voor??? Ik maak best wel een tijdje muziek maar die aftertouch funktie is me toch nog steeds een raadsel.

hay guis,

ik gebruik een korg m1 als master , das makkelijk afstoffen.

je koopt ze tegenwoordig voor weinig euris

lekker stevig aluminium huis ,goed klavier met fijne aftertough

en een paar coole korgsounds en leuke effectenbak

hij is wel outdated maar toch niet verkeerd als masterkeybord

Greetings Turtel

:doei: :doei:

Ik heb alleen maar toetsinstrumenten met interne klankbronnen, op de Roland AX-7 na, omdat ik rekmodules geen instrumenten vind. Hiermee zal ik wel een nieuwe discussie uitlokken, maar alla. Het hangt af van wat je gewend bent. Ik ben pianist van huis uit, maar speel sinds 1985 op plastic toetsen. Als masterkeyboard vond ik de Kurzweil K 2500 (met 76 toetsen) heel geschikt. Een fijn touche, ik was heel snel weer gewend aan de zware toetsen, en heel veel controllers. Van de synthesizers spelen de Triton en de Alesis Andromeda het prettigste. De Triton is natuurlijk een workstation, dat zich makkelijker leent als masterkeyboard dan een Andromeda, maar het gaat mij in de eerste plaats om het speelcomfort.
De AX-7 speelt heel licht, maar heeft helaas geen aftertouch sensor onder het klavier. Jammer, want een controller extra zonder je linkerhand te hoeven gebruiken, is altijd prettig. Ik heb hem thuis aan mijn enige module gekoppeld en live kan ik ermee rondlopen.
Die Remotes van Novation lijken me ook heel leuk omdat ze weinig ruimte in beslag nemen en veel controllers hebben.

Stidiologic Fatar

Stidiologic Fatar

Was vandaag bij Feedback en daar zei een van de verkopers dat ze al 2 880's terug hadden gekregen vanwege allerlei rare onverklaarbare sysex berichtjes. De desbetreffende klanten waren zo over de zeik geweest dat ze uiteindelijk maar besloten hadden om een andere keyboard te nemen.

Nu was en ben ik eigenlijk toch nog steeds van plan om een SL 880 of de nieuwe SL 990 xp te kopen maar wil voor dat geld geen gezeik!

Zijn er mensen die zelf een SL hebben die wat gebruikerservaringen kunnen delen met onze lieve SF-leden en ondergetekende?
:)

Origineel geplaatst door ka2
Waar gebruik je in godsnaam die aftertouch voor??? Ik maak best wel een tijdje muziek maar die aftertouch funktie is me toch nog steeds een raadsel.
Suggestie: stuur er controller #1 (mod.) mee aan om met de spreekwoordelijke druk op de toets vibrato toe te voegen of wijs 'em negatief toe aan de pitchbend om er portamento mee te kunnen spelen.:L

'k Heb dezen:

'k Heb dezen:

A-33.jpg

Roland A-33

Voordelen:
-76 toetsen
-lichtgewicht
-speelt lekker vinnik ('t is maar wat je gewend bent)
-2 MIDI-out

Nadelen:
-maar 2 MIDI-out
-geen displaytje

Verder geen idee, ik gebruik ècht alleen de toetsen.

en

midismartsm.jpg

Voordelen:
-KLEIN
-Goedkoop
-ideaal om zo mee te nemen

Nadelen:
-geen aanslaggevoelig toetsenbord (kan af&toe ook een voordeel zijn!)
-(ookal) geen displaytje

Ikzelf zweer bij mijn Doepfer LMK3+. Kan net zo veel als zijn iets modernere broertje de LMK4+ maar deze kost geen €1600,-.

Voordelen:
=======
- Fan-tas-tisch keyboard. 88 verzwaarde toetsen met hamermechaniek. Speelt net zo lekker als die echte vleugel die je tijdens muziekles in je pubertijd speelde. Maar deze laat ook snelle aanslagen toe! (handig voor zestiende noten). Natuurlijk aftertouch. Maar eveneens ook geschikt om de funkiest worm in the world uit je monosynth te spelen als je alleen note on, note off nodig hebt.
- Robuust als een eik. Gebouwd als een flightcase, inclusief metalen randen en hoeken en afgewerkt zwart gelakt hout. Dus, het is een kwestie van de klep erop en schadeloos vervoeren maar.
- 4 Midi OUTS, hoewel maar 32 kanalen. Maar je zult hier nooit te lange ketens krijgen in je midinetwerk.
- 2 programmeerbare sliders en 20 bank/patchtoetsen, helder display.
- Tot in den treure programmeerbaar, met aparte envelopes, enz, enz.

Nadelen:
========
- Fokking zwaar (kilootje of 15) en groot (tja, 88 toetsen)
- Prijzig: al dat moois heeft zijn prijs; niet zo snel te vinden in de 2e hands markt

Origineel geplaatst door Meinte37
Suggestie: stuur er controller #1 (mod.) mee aan om met de spreekwoordelijke druk op de toets vibrato toe te voegen of wijs 'em negatief toe aan de pitchbend om er portamento mee te kunnen spelen.:L
je hebt toch 2 handen? en alles kun je netjes achter elkaar in je seq inspelen...

6 trak vind aftertouch ook maar onzin...

Ik heb de Evlolution MK-425c besteld bij Music Store Keulen...
Ik zou hem allang moeten hebben maar krijg net een mailtje dat hij 2 weken vertraging heeft:confused:
Voor en Na delen weet ik dusz nog niet..
wat ik wel lekker vind is dat hij klein is en usb aansluiting heeft...
meer info als ik m binnen heb;)

Attachments

• mk-425c.jpg
    mk-425c.jpg
    22,2 KB · Bekeken: 93
Origineel geplaatst door Roel
roel vindt het spelen met aftertouch maar een fijne belevenis

Idem hier. Lekker breed akkoord met twee handen en dan subtiel van de individuele noten de filter cutoff open en dicht trekken o.i.d. (jaja ik heb poly AT). Maar sowieso speel ik nooit iets de sequencer in, dus ik kan niet oordelen of dat makkelijker is.

Maar goed, het ging over welk masterkeyboard je gebruikt geloof ik. De GEM S3 dus. Ik moet toegeven dat ik niet heel veel verschillende gebruikt heb. Ik heb een DSS1 maar dat keyboard is versleten. Stond laatst wel bij iemand op een Yamaha CS1x te rammelen en vergeleken bij mijn S3 was dat een Bart Smit speelgoed keyboard, zo licht. Lichter nog dan de Casio WK1600 die ik ooit in een duister verleden gehad heb.
Aan de andere kant stond bij Nederland Muziek laatst de echte hammer-action te proberen en dat is ook weer niks voor mij.
Zo zie je maar weer: ieder z'n ding.

Ik wil alleen nog een expression pedal hebben (iemand toevallig nog wat in de aanbieding? :) )

Back