[Prophecy-Industries] Prophecy-Industries Omega Pro-1

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Calvader

Nieuwkomer
Hoi allemaal!
IK zal mij even voorstellen:

Mijn naam is Mariscal Schmitz ik ben de trotse (mede) eigenaar van het jonge bedrijf Prophecy-Industries wat een wel heel speciaal product aan het maken is namelijk een puur analoge Synthesizer.

Dit apparaat zal de volgende eigenschappen krijgen:

4 VCO's met alle denkbare waveforms en alle denkbare modulatie methoden. (Dus ook Sinus breedte modulatie ,hoe gek het ook klinkt)

4 LFO's om de meest vreemde modulaties mogelijk te maken die koppelbaar zijn ALLE onderdelen van de synthesizer.

2 VCF's met alles erop en er aan. ook dit is op ieder mogelijke manier moduleerbaar ,geen beperkingen.

ADSR's hoeveel is nog niet bekend maar in ieder geval genoeg om deze modules te gebruiken als modulators.

Er komt nog veel en veel meer op deze synthesizer die aangestuurd gaat worden doormiddel een stabiele digitale interface die als het even kan midi compatible is.
Verder gaat er een patch-pannel komen om alles zoals ik al beschreven heb moduleerbaar te maken met elkaar.
Er komt ook een analoge chorus op die uniek in zijn soort moet worden om een Revolutie te veroorzaken in deze wereld.

Ik heb hier nog niet eens de helft beschreven van deze synthesizer met als hoofdvraag heb ik: zit hier eigenlijk wel een markt in? Ik weet als SynthesizerFreak dat puur analoog een soort heilig iets is in de synthesizer-wereld.

De synth gaat Omega Pro-1 heten en moet in 2003 te koop zijn voor een nog onbekende prijs. Ik denk zelf iets rond de ˆ500,- maar dat is nog niet zeker.

Vertel A.U.B. wat je hier van denkt!

Laatst gewijzigd:
Gewoon een bekende synthguru zo gek zien te vinden dat hij hem geweeeeldig vind en dan met reclame het iedereen door de strot douwen. Zo werkt het toch?

Die prijs was dan 500 euro? (ziet er vaag uit en misschien een typo gemaakt) Als het een monotoontje is dan is het al een interessant ding lijkt me. Maar ik denk dat we aan specs alleen niet zoveel hebben. Hij moet ook klinken en dan willen we wel een sneak peak hebben ( of niet? )

Wat denkt Johnny of Craz hiervan? Die geilen zo'n beetje op alles vaag analoogs. (toch?)

nou 4 vco's,4 lfo's,4 vcf's en patchable klinkt wel lekker hoor maar inderdaad met wat plaatjes en geluiden zouden we wat meer kennen

groetjes dennis 8)

op mij maakt het allemaal de indruk van een grap van iemand met een niet al te hoog IQ, die ook niet al te origineel is.
een soort natte dromer over synths.
dat is trouwens ook zo, als het niet om een grap zou gaan:
prophecy industries? omega pro-1? nou, dat moet wel een gave bak zijn. hopen dat het ontwerp net zo origineel is als de naam.
de wereld zit inderdaad te wachten op een revolutie (ok, geen politiek), maar daar is meer voor nodig, ben ik bang.

ik vraag me af of je voor 500 euro uit de kosten kan komen en ook nog winst kan maken. een analoge synth die ook midi aanstuurbaar is heeft een paar dure aanpassingen nodig. net zo als andere componenten. (pot meters, filter chips ed zijn nogal prijzig)

maar goed als het klinkt dan zijn de specs idd er interresant.

ik vraag me af: zijn er alleen nog maar plannen. of is er al een proto type.? wat voor filters komen er in, of ga je dat nog bepalen.

maar als het echt wat wordt (en het klinkt lekker) dan ben ik je eerste koper. (maar ik denk wel dat hij wat meer als 500 gaat kosten)

hou ons iig op de hoogte!:)

Laatst gewijzigd:
Vertel eens Commander Admiral Lieutenant Vader, wat is je achtergrond en heb je al eerder een synth ontworpen ?

Of is je fantasie soms een beetje op hol geslagen na het zien van de nieuwste Star Wars film ???

groeten

basicsys

Laatst gewijzigd:
Basicsystem wil mijn achtergrond weten die krijgt hij:

Ik studeer Electronika&Computertechnieken (dus niet het opbouwen van een Unix-Server maar het programmeren van CPU's) aan de HTS ,dit doe ik met veel plezier.

Ik heb in de geschiedenis wel eens geprobeert een synthesizer te maken van elektronische onderdelen wat wel aardig klonk. Dit waren slechts synth's op een breadbord. (dat is een kunstof plaat waar je allerlei electrinische onderdelen op kunt prikken)

Ik heb zelf 24db filters ontworpen en wat VCO's voor verschillende waveforms en hiermee wat primitieve synths gemaakt op mijn breadbord. Ik zal eerlijk zeggen er was niets speciaals aan ,een simpelle emulator op de computer kan het zelfde bereiken maar het was toch puur analoog.

Ik ben mijn techieken gaan perfectioneren en ik heb de hulp van een paar vrienden erbij geroepen die op dit gebied ook het een en ander weten. (voornamelijk electronika gebied)
Deze vrienden zijn later de mede eigenaren geworden van Prophecy Industries.

Op dit momemt is slechts een VCO af van de synth en wordt er gewerkt aan een ADSR ,VCF en een stabiele LFO.
Ik heb al gezecht dat deze synth zoals het er nu uit ziet pas in 2003 af is.

Verder heb ik 3 synthesizers thuis staan niet zulke speciale maargoed:

Clavia Nordlead
Roland Juno-60
Korg Poly-61

Ik vind die typische geluiden uit de jaren 80 mooi daarom die Korg en Roland en die Nordlead klinkt werkelijk als alles daarom heb ik hem ook gekocht.

Ik hoop dat ik aan je wensen heb voldaan Basicsystem!

Groeten Cal

Laatst gewijzigd:
Daar is zeker wel een markt voor. Hoewel het natuurlijk allemaal een beetje moet klinken. Ik vraag me alleen(met zo te zien wat meer mensen) af of dat je allemaal gaat lukken voor rond de 500 euro. Er zijn nogal wat andere bedrijfjes die zich op de analoge synth hebben gestort en die bieden meestal voor dat geld flink wat minder. Kijk bijvoorbeeld naar de Spectral Audio Neptune of de Waldorf Pulse (hoewel die laatse in de buurt komt)

Wat me ook wel benieuwd is hoe dit ding bediend moet gaan worden. Het lijkt me nogal duur worden om met zoveel oscilators, lfo's en filters er een knop per parameter op te zetten. Dit is toch wel iets wat veel analoog-liefhebbers aantrekt aan ouwe synths.

Sinus breedte modulatie lijkt me wel een leuke toevoeging. Ik heb het net met een nord modular proberen na te maken maar dan krijg ik nogal snel digitale bijklanken enzo ertussendoor. Ik ben wel benieuwd hoe dat analoog gaat klinken. Als het goed is krijg je wat meer boventonen erbij. In extreme gevallen zou het denk ik als een soort zaagtand moeten gaan klinken.

Veel succes in ieder geval. En als je nog mensen nodig hebt om te testen moet je mij ff mailen :)

Zeeeeeeeeeeeeeer interessant! Mocht je vragen hebben of wil je misschien nog suggesties horen over wat een synth nog meer moet hebben, dan moet je me maar emailen of PBen. Ik vind dit soort initiatieve errug interessant! Ik zou hem graag willen testen met bijvoorbeeld mijn A-100..

Calvader, ik ben blij dat je wat meer verteld hebt over jezelf.

Ik dacht net als Leo dat we met een grappenmaker te maken hadden, zeker gezien je jonge leeftijd.

Veel succes met het ontwerpen van de synth !

groeten

basicsys

Hmmm...tja...leuke specs, maar voor 500 eur. .. lijkt me toch een beetje aan de lage kant...

Hoe willen jullie de synth straks gaan bouwen?
Gaan jullie dit uitbesteden aan een extern bedrijf, of bouwen jullie ze gewoon zelf in een garage of schuur?
Hoe gaan jullie de PCB's maken? En waar laat je ze in serie
produceren?
Krijgt het apparaat een adapter of een ingebouwde voeding? Dit is namelijk een wezenlijk verschil wat betreft keuring van een apparaat...

...dit zijn maar een paar dingen die de eindprijs behoorlijk in de hoogte zouden kunnen jagen, vooral als het om een kleine serie gaat. En ik neem aan dat jullie er ook zelf nog wat aan willen overhouden?

Maar al met al, een leuk idee hoor.
Hou ons maar op de hoogte en kom maar op met eventuele vragen !!

equate (Hardware Engineer)

Hoi.
Ik ben dus Zom-B, een vriend en collega van Calvader. Ik werk mee aan de synthesizer, voornamelijk op electronisch gebied.

Leuk dat jullie zo enhousiast zijn over onze synthesizer. Ik heb eens research gedaan en ons uiteindelijke doel is in veel aspecten te vergelijken met de modules en de patchbaarheid van de Alesis Andromeda A6.

Wij hebben laatst één VCO afgemaakt, en schrik niet, hij is slechts 2 bij 7 cm met conventionele onderdelen. Hij geeft al 4 waveforms, zaagtand, blokgolf(breedte instelling/modulatie) en driehoek/sinus(shape instelling). Alles met log. frequentie modulatie.

Voor de gene die een demonstratie willen heb ik goed en slecht nieuws. Ik heb in een synthesizer programma een kopie gebouwd die de vco EXACT nabootst.
Het staat hier

Het enige nadeel is dat dit gemaakt is in Reaktor 3.0, en die schijnt niet iedereen te hebben. Het niet-gekraakte programma is zeer hoog beveiligd en is ook ernstig duur. Ik ben blij dat ik het heb want het is echt een natte droom voor de synth liefhebber.

Voor degene die niet weten war ik het over heb, neem een kijkje in dit programma en bedenk dat Reaktor er 100 keer zo mooi uitziet, 100 keer zoveel kan en 100 keer zo krachtig is.

In ieder geval, nog ff iets over die sinus breedte modulatie, ik weet nog niet precies hoe wij het zullen realiseren, maar de sinus die in de bestaande VCO zit is dat niet. Die sinus kan echter wel van shape veranderd worden met een potmeter.

Laters.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Zom-B
Wij hebben laatst één VCO afgemaakt, en schrik niet, hij is slechts 2 bij 7 cm met conventionele onderdelen. Hij geeft al 4 waveforms, zaagtand, blokgolf(breedte instelling/modulatie) en driehoek/sinus(shape instelling). Alles met log. frequentie modulatie.

En hoe zit het met de stabiliteit van de oscillator? Is ie temperatuur gecompenseeerd? Dit is vanaf de eerste analoge synths die gemaakt werden al een belangrijk issue...

overigens; welkom op het forum !

equate

Neej hij is niet temperatuur gecompenseerd, maar hij is wel erg stabiel en precies 1 volt per octaaf.
Leg eens uit waarom dat een issue is?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back