[Prophecy-Industries] Prophecy-Industries Omega Pro-1

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door Zom-B
Leg eens uit waarom dat een issue is?

Dat is een issue omdat je als muzikant graag een stabiele synth wil hebben en de oscillators niet steeds wil gaan tunen bij
kleine temperatuurs veranderingen. Ligt er natuurlijk helemaal aan hoe stabiel je de oscillator gemaakt hebt... Bij een mono-synth met 1 osc is dat niet zo'n groot probleem, hoef je maar ff met 1 pot een beetje te tunen. Bij een poly-synth met meerdere oscillatoren is het wel erg belangrijk dat alle oscillators goed stabiel zijn, ga maar na wat er anders zou kunnen gebeuren....

equate

Origineel geplaatst door equate

Dat is een issue omdat je als muzikant graag een stabiele synth wil hebben en de oscillators niet steeds wil gaan tunen bij
kleine temperatuurs veranderingen. Ligt er natuurlijk helemaal aan hoe stabiel je de oscillator gemaakt hebt... Bij een mono-synth met 1 osc is dat niet zo'n groot probleem, hoef je maar ff met 1 pot een beetje te tunen. Bij een poly-synth met meerdere oscillatoren is het wel erg belangrijk dat alle oscillators goed stabiel zijn, ga maar na wat er anders zou kunnen gebeuren....

equate

Hier heb je helemaal gelijk in. Bij bijna alle D.I.Y projecten zijn vco temp compensated.

Als jullie willen weet ik nog wat adresjes waar je met mede electronici can discusieren over het bouwen van de synth.

Wel in t buitenland maar goed we hebben internet nietwaar.

Enne ik denk dat ik er wel een koop. Mits jullie op 500 euro blijven.

Evt wil ik wel een kast of frontpaneel 19" rack uittekenen. Als jullie zover zijn.

Ik ben nog steeds benieuwd hoe jullie de interface nou gaan maken. Krijg je gewoon een knop per parameter? En hoe gaan jullie het patchen doen?

De interface zal waarschijnlijk digitaal worden.

In het begin zal het enige digitale onderdeel het patchen worden. Alle modules krijgen net zoveel ingangen per type moduatie als dat er andere modules zijn om mee te moduleren. Iedere ingang moet te schakelen (patchen) zijn. In het begin zal dit nog gewoon met de hand gaan, met drukknopjes en schakelaar-IC'tjes.

Het zou er dan uit kunnen zien als op dit voorbeeldje uit Reaktor:
-4vco.gif

Als dat helemaal werkt kunnen we verder gaan met een simpel tekst lcd display om patch configuraties op te slaan en terug te halen.

Of er in de uiteindelijke synth ook andere instellingen digitaal te regelen zijn is nog onduidelijk. Dit mede omdat D/A's en digitale potmeters prijzig zijn.

Ik heb een schema'tje gevonden die mét temperatuur compensatie werkt, 5 opamps en geen exotische onderdelen. Ik zal het binnenkort uitproberen, als ik de filter af heb waar ik op dit moment mee bezig ben.

Ik heb de hele VCO nog eens nagemeten en ik merk dat er bij -½ en +½ VC een lineariteitsfout in zit van zo'n tienduizend ppm, dat is ongeveer rond 1 procent error. Aangezien een halftone 6% is is dat dus wel veel.

Ik zou zeggen: "Vooral doorgaan." ;)

Als het jullie lukt denk ik dat je hier al een leuke afzetmarkt hebt. En je zal hier genoeg feedback/vragen/opmerkingen krijgen.
Ik vraag me alleen af of je het voor die prijs kunt doen?

Suc6

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back