Twijfel! Akai AX73 verkopen ?

Kraan

Ouwe rot
Onlangs heb ik mijn ax73 te koop gezet op wat verschillende sites (inclusief deze).
De bedoeling was om van het geld iets in de trant van een Yamaha an200 te kopen.
Echter werd er tijden lang niet op de advertenties gereageerd waardoor ik ben gaan twijfelen.

Inmiddels heb ik een bod op mijn Akai AX73 gekregen van 230 euro.

Ik geloof dat dit best een mooi bedrag is. Maar toch is bij mij de twijfel gerezen of ik niet beter een paar maandjes wat delen van mij stufi opzij kan zetten om te voorkomen dat ik over enkele maanden ontzettende spijt van mijn verkoop ga krijgen.....

Ow ja, de reden dat ik de ax73 wou verkopen was dat ik mijn poly61, juno106, ax73, quasimidi 309 een beetje teveel van het goede vond en iets zocht als soort van "opvulling". Voor de wat lichtere geluidjes zeg maar... Ook de ruimte is momenteel nog een probleem, maar ik vind dat dat de scheiding niet mag veroorzaken...

Wie kan mij van wijsheid voorzien?

ik vind dat je nooit muziekinstrumenten moet verkopen. alles heeft wel net die eigen sound en over de jaren overal heb je er wel een speciale band mee. gear verkopen zou ik alleen doen als je echt vrijwel identieke instrumenten hebt staan, zoals 2 VA's met dezelfde specs bv...

Zo is dat! En die Ax-73 wordt door iedereen er maar uitgeflikkerd (ook door mij) terwijl het zo'n mooi apparaat is. Waar vind je nog een aanslaggevoelige VCO synth? Hij is wat stugjes in het programmeren, maar altijd nog 100x beter dan een poly800 of zo wat dat betreft (en zeker wat het geluid betreft). 230 eypo is echter wel een behoorlijk bod...

Ik vind hem juist fijn voor opvulling en subtiele geluidjes.
Het is niet echt een diepe bak of zo maar met selfoscillatie en FM op de filter is hij toch wel redelijk uniek.

om ook even een duitje in het zakje te doen: ik heb ook een AX73 gehad, en was zielsgelukkig toen iemand hem na een jaar wilde overnemen. Ik vond het dus he-le-maal niets. Ieder zijn meug denk ik dan.

De Six-Trak die dezelfde architectuur heeft maar 6 voudig multitimbraal is gebruik ik heel vaak. Vage geluiden, simpele geluiden, je trekt er veel analoge en FM vullertjes.

Dus tot nu toe 4 x :okdan: en 1 x :r ?

Mmmmmmm......

Denk dat mijn sentiment dan toch winnen gaat van het commerciele belang!

ik moet eerlijk zeggen dat ik me niet heeeel erg verdiept heb in mijn Akai AX73, maar wat ik wel heb gelezen (als ik het mij goed herinner) is dat het een soort afspiegeling moest zijn van de Roland Juno106 (I could be wrong). Volgens mij zijn de specs in grote lijnen hetzelfde: 6 stemmen, 1 osc per stem, en midi (voor die tijd al heel wat). Als ik zie dat je al een Juno106 hebt, is mijn vraag aan jou: wat voor kleur is jouw AX73 in je synthplaatje?

Je suggereert zelf al:
Ow ja, de reden dat ik de ax73 wou verkopen was dat ik mijn poly61, juno106, ax73, quasimidi 309 een beetje teveel van het goede vond en iets zocht als soort van "opvulling"

Ik denk dat een hoop mensen op dit forum meer een emotionele binding met een synth hebben dan een rationele. Dus verkopen sommige mensen een synth nooit, alleen omdat ze bang zijn dat ze er spijt van krijgen..... Tsss. Stel dat je je Akai verkoopt, en na 2 maanden krijg je er spijt van, dan koop je er toch een terug? :eureka:

Just my 2 cents :)

Ik denk dat een hoop mensen op dit forum meer een emotionele binding met een synth hebben dan een rationele. Dus verkopen sommige mensen een synth nooit, alleen omdat ze bang zijn dat ze er spijt van krijgen.....

Voor 200 euro koop je best wel wat synthesizer met zo'n ding.

Origineel geplaatst door eelco
Heu? Wat voor 'ding'? :confused:

Een Six-Trak, maar ook een AX-73. Het is niet een ding wat veel geld in het laatje brengt als je hem verkoopt, maar wel altijd handig is.

Ah OK.
Mijn punt was juist; zelfs als mensen een synth niet meer gebruiken, verkopen ze 'm nooit, alleen omdat ze bang zijn dat ze na een week of een maand spijt krijgen.

Als je een synth goed weet te gebruiken, moet je 'm niet verkopen
[johan_cruijff_accent]da's logisch[/johan_cruijff_accent].
Maar ik denk dat poster Kraan juist twijfelt omdat ie em niet zo vaak gebruikt....

Nou, eigenlijk gebruik ik hem nog regelmatig nu ik er zo even bij stil sta. Eigenlijk ben ik ook nooit ontevreden geweest over het apparaat. Helemaal niet als ik bedenk wat ik er toendertijd voor betaald heb (Omgerekend nog geen 160 euro). Enige nadeel is het formaat, en ik wil iets extra's met wat geluiden die compleet verschillend zijn van wat ik heb maar wel in hetzelfde kader passen :confused: ...
De vraag was dus meer iets in de trant van moet ik iets verkopen voor iets waar ik misschien meer aan heb omdat ik er momenteel geen geld voor heb?

tja, dat lijkt me duidelijk; niet verkopen dus. Tenzij er ergens een AX-73 Pro blijkt te bestaan, en iemand 'm kwijt wil voor 230 Euri :D

Ik heb nog wel een flightcase voor dat ding die ik nooit gebruik.

Back