Synth voor Bass

Thizzo

Nieuwkomer
Hallo mensen,

Het geval is dat ik Hiphop-beats maak. Nou wil ik graag weten wat nou een beetje een goeie synth zou zijn voor het spelen van bass, want ik ben wel uitgekeken op me midi-keyboardje en me software-oscilators

waar moet de synth aan voordoen?

- Oscilators moeten er opzitten. Omdat ik graag de diepte van me bass in de hand wel hebben enzovoorts
- Het liefst analoog, voor warme sound (anders kan ik net zo goed me software blijven gebruiken)
- Het liefst niet te duur, want ik heb ook nog plannen voor een sampler, elektrische gitaar, enz.

Wie heeft tips voor namen van synths? Mogen oude modellen zijn maar ook nieuwe.

Bij voorbaat dank!

Analoog: Juno 106, kun je lekkere bassen mee maken, en erg laag ook hehehe, zit alleen geen osc op iig niet zo 1 met een draaiknop.

Anders misschien de Bassstation van Novation, weet niet of ie analoog is maar hij is wel goed voor bassen, de naam zegt het al.

Origineel geplaatst door metatron
Anders misschien de Bassstation van Novation, weet niet of ie analoog is maar hij is wel goed voor bassen, de naam zegt het al.

Bassstation is analoog, maakt vooral lekkere acidlijntjes (heb ik me laten vertellen)

- Het liefst analoog, voor warme sound (anders kan ik net zo goed me software blijven gebruiken)

Tegenwoordig klinken sommige softsynths net zo vet als de oude dingen, dus misschien moet je dat wel gaan doen :D
Die artura minimoog of ARP oddity blazen een Juno 106 echt wel weg qua diepte en 'warmte'.

Als je geen warme sound uit een softsynth als Atura Moog ofzo kan halen dan lukt dat ook niet uit een echte moog.
Dan ligt het waarschijnlijk aan andere produktie dingen (mengtafel EQ gebruik, compressie etc.)

Back