Allemaal bedankt alvast. Ik zal ff op een aantal suggesties en opmerkingen reageren hier:
De lengte van de track. Yep, groot gelijk. Intro is te lang. Die opmerking had ik ook al van anderen gekregen. Oorspronkelijk was de intro ook een stuk korter. Maar of ik er iets mee ga doen of hem gewoon inkorten weet ik nog niet. Ik moet nog een sampletje inwerken en misschien doetdattetemwel ...
Intermezzo: weggooien ga ik zeker niet doen, want vooral het tweede deel ervan vind ikzelf een van de betere stukken. Maar meer spanning opbouwen lijkt me wel een goed idee ja. Al doe ik het liever niet met strings. "Zoals iedereen het deed in die tijd" is voor mij nou net een reden om iets anders te verzinnen.
Vanwaar omschrijving wave? Wel, omdat zowat iedereen die me feedback gegeven heeft voor ik op het synthforum postte dat bevestigde en omdat ik zelf toch wel een hoop inspiratie ben gaan zoeken in de eejties ... maar als er een ander label op moet heb ik daar zeker geen probleem mee hoor. Hou niet zo van vakjes maar je moet wel om mensen te laten weten wat ze kunnen verwachten.
Drums te simpel: in het begin (voor intermezzo) inderdaad wel. Al vond ik de drums vergeleken met m'n vorige tracks net veel beter. Dus het verbaast me toch wel een beetje ... Ik vind drums best wel moeilijk trouwens. Maar dat is zeker ook nog gebrek aan ervaring.
Knarruff: nee hoor. zeker geen artiestennaaam. M'n broer draaide de letters van m'n naam vroeger vaak gewoon om en dat klinkt als Knarruff. Daarmee ben ik lang geleden het internet opgegaan en over een naam heb ik eigenlijk nog niet echt nagedacht. Teveel met de muziek zelf bezig zeker ...
Een stukje waar de muziek wegvalt: Inderdaad! Ik hoor het al! Ik was eigenlijk nog op zoek naar een klein bruggetje/overgangetje waar effe iets anders gebeurt. Dit zou het wel eens kunnen worden. Mucho bedankt voor de tip.
Gaat nog iets over de top in't refrein: wel, ik dacht het nog. Pas op, vergeleken met vorige nummers is het oversturen echt wel marginaal denk ik. Da's het grote verschil tussen hard en software gebruiken blijkbaar. M'n synths zitten precies veel makkelijker goed in een mix als de paar AUs die ik in Logic Actief heb(Big Box version only ...) Kan je me zeggen waar ie precies overstuur gaat? Ik heb (nog) niet echt het materiaal noch het oor om heel fijn te luisteren ...
EIndde zang = ook OK als einde track. Ja. Heb ik ook bij stilgestaan. Maar dat laatste stukje zang is er ook pas als laatste bijgelkomen en toen was ik die outtro al zo gewoon zie je ... Misschien laat ik hem er inderdaad wel af .
Homemade mix: yep, right here in the living room ...
Timing van de vocals: Kan ik ook inkomen. Het was m'n allereerste poging tot zingen en zang opnemen. Maar ik hoop dat je me daar dus inderdaad mee kan helpen helpen sKeLeTvM, net als met de mix. Bedankt voor't aanbod trouwens. Zo'n kans om bij te leren en een track te bewerken laat ik niet liggen; en dan nog vlakbij!
Zo. Nog eens bedankt iedereen. Hier heb ik echt wat aan gehad (ook zonder de gratis studiotijd by the way)
En om deze al extreem lange post (geschreven zonder s-toets want die zit nog steeds in m'n stofzuiger

) nog een stuk langer te maken en af te sluiten de volledige lyrics:
I get up and drag myself
Out of bed and into hell
Pseudo conscious the whole day, never enough sleep
Sleep doesn't help me anyway.
No words to explain
How I feel, how I go insane
Pseudo Happy the whole day, never enough love
Love to help me cure the pain.
Refrein:
How can you be so blind
You are not in his mind
Oh God, set me free 'cause tghe hold you have
You have all over me!
Tell him to go away
He's had his chancce I say
Come on now, look at me; I want you to
To fall all over me!
So long since I met you
And I still want you to
Free yourself from past mistakes; I couldn't care less
What sacrifice it takes!
I hate and I despise
Truth when it's filled with lies
Change your mind, make me your man, I need you to ...
To make me whole again!
Refrein 2 keer.
So long since I met you
And I still want you to
Free yourself from past mistakes; I couldn't care less
What sacrifice it takes!
I hate and I despise
Truth when it's filled with lies
Change your mind, make me your man, I need you to ...
To make me whole again!