roland r8?

tragmadat

vioo eh 'l
Ik zit erover te denken een roland R8 human rhythm composer te kopen;
Mede vanwege het interview met speedy J en het "human feel" gedeelte.
Heeft iemand ervaring met dat ding, en is 165 euro een beetje leuke prijs?

Attachments

• roland r8.jpg
    roland r8.jpg
    8,6 KB · Bekeken: 90
Hele mooie prijs, zeker doen......De handleiding erbij is trouwens in het betgin wel aan te raden.

Ja doen! Erg leuke bak, en de prijs is ook prima. Hij klinkt soms wel wat droog, dus een beetje outboard om 'm wat op te krikken kan geen kwaad. Maar verder... prima!
owja, geen bak voor standaard dancedrums.

Origineel geplaatst door ProtoHuman
geen bak voor standaard dancedrums.

Tenzij je de felbegeerde Electronic (SN-R8-04) en Dance (SN-R8-10) rom-kaartjes dr bij krijgt.

Origineel geplaatst door Sly Dog
Tenzij je de felbegeerde Electronic (SN-R8-04) en Dance (SN-R8-10) rom-kaartjes dr bij krijgt.

Ja, die zitten erbij, ik ga het gelijk regelen!
Tnx voor de snelle reactie!
:okdan:

Origineel geplaatst door tragmadat
Ja, die zitten erbij, ik ga het gelijk regelen!
Tnx voor de snelle reactie!
:okdan:
Dan zou ik er zeker voor gaan, voor die prijs! Die kaarten zijn erg gewild.

deze zitten erbij:

sn r8 10 dance.met 909 soundset.
sn r8 11 metallic percussion.
sn r8 03 sound effects.

Origineel geplaatst door tragmadat
deze zitten erbij:

sn r8 10 dance.met 909 soundset.
sn r8 11 metallic percussion.
sn r8 03 sound effects.
daar kun je je prima mee redden! Zelf vind ik 'm perfect om rare en afwijkende drums te maken.

Maar die "human feel" functie, is dat een soort alternatief voor (grid)groove?
En hoe werkt dat dan?

whoops, niet meteen de drumcomputer om zonder handleiding te kopen...

Mag ik vragen waarom er kaartjes bij zitten? de MKII heeft volgens mij alle kaartjes al in het geheugen zitten.

Ik heb nu nog steeds moeite met de user interface.. Wel een coole drumcompu, en de human feel is een leuke tool (maar het programmeren daarvan en ramp..)

gr
RV

Origineel geplaatst door Arv
Ik heb nu nog steeds moeite met de user interface.. Wel een coole drumcompu, en de human feel is een leuke tool (maar het programmeren daarvan en ramp..)

gr
RV

hoe zijn de midi specs eigenlijk?. werkt het sequencen vanuit een externe seq. een beetje?
Verder vraag ik me af of de geluiden realtime te bewerken zijn? las zoiets dat je eerst moest saven voordat je een aanpassing kunt gebruiken?

Haa die nomore,

die midispecs zijn best OK, maar je moet wel even je banks met geluiden programmeren... Ik gebruikte hem meer met z'n eigen sequencer gesynct aan de MMT-8. individuele geluiden muten kun je op het mengpaneel vanwege die 8 extra uitgangen. pitch en een soort van envelope zijn realtime te editen met een data slider, zij het niet allemaal tegelijk (als je daar al genoeg handen voor zou hebben) Dit is een beetje het digitale tegenovergestelde van de TR-808 en -909. Maar zeker zo goed als drummachine... en dit zijn geen verkooppraatjes!:mega:

Ik heb met de R8 geen goede ervaring qua soundmodule. Op een of andere manier loopt het dan niet zo strak als dat je de R8 synced met zijn eigen sequencer. De human functie is wel handy.. Qua geluid vind ik hem erg goed klinken en je hoort dat het een top-end drumcomputer was in die tijd.
Soms denk ik wel is eraan om hem te verkopen maar ja.. het is toch wel een lekkere drumcompu..

Over de R8 gesproken... Ik zou graat een mididump maken en/of een midifile uploaden naar de R8. Maar ik kan er nix over vinden. Kan de R8 dat eigenlijk?? En zo nee: WAAROM NIET!! :(

Back